Jesteś tutaj
Dom > Nowości > Snowboard. Tricki freestylowe.

Snowboard. Tricki freestylowe.

W poniższym tekście zamieszczamy listę tricków snowboardowych, wchodzących w skład freestylu. Żeby się ich nauczyć trzeba poświęcić na trening dość dużo czasu, ale frajda jaką daje tego typu zabawa na stoku, jest warta wysiłku i czasu.

 

Tailroll 180

Czyli obrót na tylnej części deski. Jadąc tyłem w pozycji podstawowej, w skręcie, przenieś ciężar ciała całkowicie na tył deski i wyprostuj nogi. W ten sposób oderwiesz przednią część deski od podłoża. Następnie wykonaj rotację ciałem w kierunku wykonywanego skrętu, tak aby obrócić deskę o 180 stopni. Po zakończeniu obrotu zamortyzuj lądowanie, obniżając ciężar ciała i przenosząc go na przednią nogę.

 

Ollie

Jest to podstawowa technika służąca oderwaniu się od ziemi. Można wykonywać ją na terenie płaskim oraz na muldach. Stanowi doskonałe przygotowanie do wysokich skoków na skoczni. Jadąc w obniżonej pozycji podstawowej stopniowo przenoś ciężar ciała na tylną nogę. Wyprostuj dynamicznie nogi, ramiona zaś wyrzuć energicznie w górę. Podczas tego odbicia każda z nóg pełni nieco inną rolę. Noga tylna silniej wybija w górę, przednia zaś zostaje podciągnięta mocno w górę. W pierwszej fazie lotu przód deski zadarty nieco do góry. Następnie podciągnięcie nogi tylnej stabilizuje sylwetkę i pozwala bezpiecznie wylądować.

 

Noseroll 180

Czyli obrót na przedniej części deski. Jadąc w pozycji podstawowej w skręcie, przenieś ciężar ciała całkowicie na przód deski, jednocześnie prostując nogi. Spowoduje to oderwanie tylne części deski od podłoża. Następnie wykonaj rotację ciałem w kierunku skrętu, tak by obrócić deskę o 180 stopni. Po zakończeniu obrotu zamortyzuj lądowanie przez obniżenie środka ciężkości ciała i przeniesienie go na tylną nogę.

 

Obroty w powietrzu

Zjeżdżając ze stoku, możesz wyszukać niewielkie muldy. Najeżdżaj na nie, zakręcając nieco pod górę. Na szczycie odbij się z obu nóg i wykonaj rotację ciałem w kierunku skrętu. Pamiętaj by zawsze patrzeć w stronę skrętu. Zacznij od obrotów przez przednią krawędź, gdyż są zdecydowanie łatwiejsze od obrotów przez tylną krawędź. Jeśli opanujesz na muldach skoki z obrotem o 180 stopni, to jesteś przygotowany na to, aby spróbować na skoczni.

 

Skoki z grabami

Graby to w nomenklaturze snowboardowej chwyty deski podczas skoku. Można ją chwytać za dziób, tył lub za krawędzie. Ewolucje te są bardzo trudne, ale poprzez snowboardzistów wysoko cenione.

 

Backscratcher

Odbij się równocześnie obiema nogami. Ugnij je w kolanach. Przednią ręką chwyć deskę w okolicy przedniego wiązania, tylną zaś podnieś do góry. Ciało wygnij w łuk. Przed wylądowaniem puść deskę. Wzrok skieruj na miejsce lądowania. Zamortyzuj lądowanie nogami i rozstaw szeroko ramiona, aby utrzymać równowagę.

 

Slob air

Wybij się mocno tylną nogą. Podciągnij nogę przednią. Chwyć deskę za krawędź frontside’ową przed przednim wiązaniem i przyciągnij ją do siebie. Tylna noga ciągle pozostaje wyprostowana. Przed lądowaniem wyprostuj przednią nogę. Rozłóż ciężar ciała równomiernie na obie nogi i uginając je, zamortyzuj lądowanie.

 

Tail grab

W lekko obniżonej pozycji podstawowej odbij się od skoczni. Już w powietrzu odchyl tułów do tyłu. Tylną nogę podkurcz, przednią zaś wyprostuj. Tylną ręką złap za tył deski i przyciągnij go do biodra. Nie zapomnij puścić deski przed lądowaniem.

 

Skoki z obrotami

Jeśli wykonując „zegar” potrafiłeś po mocnym odbiciu obrócić się w powietrzu o 180 stopni, nie dziw się, że na skoczni, gdzie lot trwa kilka sekund, można w powietrzu wykonać nawet kilka obrotów.

 

Frontside 180

Jeśli jesteś regular wykonujesz obrót przez prawe ramię, jeśli goofy – przez lewe. Najedź na skocznię w obniżonej pozycji podstawowej. W momencie odbicia się ze skoczni odwróć głowę w kierunku zamierzonego obrotu i wykonaj dość lekką rotację ciałem. Spowoduje to obrót deski o 180 stopni. Po zakończeniu obrotu skieruj wzrok w stronę lądowania i zamortyzuj skok.

 

Backside 180

Regular wykonuje ten obrót przez lewe, a goofy przez prawe ramię. Wykonanie tego skoku różni się od Frontside 180 jedynie tym, że do tej ewolucji potrzebna jest silniejsza rotacja ciałem.

 

Frontside 360

Wykonuje się go podobnie do skoku Frontside 180, rotacja ciałem musi być jednak znaczniej silniejsza. Ewolucje możesz przyspieszyć poprzez energiczny zamach ramion w kierunku obrotu.

 

Backside 360

Skok identyczny jak poprzedni, tyle że wykonany przez tylną krawędź. Rotacja ciała musi być jeszcze większa. Doświadczeni zawodnicy bez trudu wykonują skoki z dwoma i trzema pełnymi obrotami. Potrzebna jest do tego skocznia i umiejętność wykonywania wysokich i długich skoków.

 

Frontside Air

Najedź na frontside’ową ścianę rynny w obniżonej pozycji zasadniczej. Tuż przed krawędzią rampy wybij się. W powietrzu wykonaj ruch jakbyś skręcał na tylnej krawędzi – na backside. Podkurcz nogi i tylną ręką złap deskę między wiązaniami. Poprzez pochylenie ciała do przodu i lekką rotackę spowodujesz obrócenie deski w dół w stronę zjazdu. Zbliżając się do ściany, puść deskę i skieruj wzrok w miejsce lądowania. Podczas lądowania ugnij mocno nogi.

 

Method Air

Najedź na ścianę na tylnej krawędzi. Po wybiciu podkurcz nogi i przednią ręką złap backsideową krawędź deski przed wiązaniem. Wygnij ciało w łuk i pochyl do przodu, wolną rękę wyrzuć do góry. Im dłużej pozostaniesz w powietrzu w tej pozycji, tym ewolucja będzie bardziej ceniona, jednak ze względu na bezpieczeństwo nie należy z tym przesadzać.

 

Frontside Nosebone

Najazd i wybicie jest identyczne jak w poprzednim skoku. Po wybiciu ugnij tylną nogę i lekko ją odciągnij, przednią zaś wyprostuj. Tylną ręką chwyć deskę między wiązaniami i przyciągnij ją jak najbliżej siebie. W tej pozycji tylną nogę masz maksymalnie podkurczoną, a przednią wyprostowaną. Następnie podciągnij przednią nogę i wykonując lekką rotację ciałem, spowoduj obrót deski w kierunku lądowania.

 

Backside Mute Air

Najedź na ścianę na tylnej krawędzi. Pozycja najazdu i sposób wybicia są takie same jak przy skokach frontside’owych. W powietrzu mocno podkurcz przednią nogę i za przednią krawędź chwyć przód deski w pobliżu przedniego wiązania. Tylną nogę zostaw wyprostowaną. Oto i cała ewolucja, teraz czeka Cię to co zwykle: lekka rotacja ciałem, lądowanie i amortyzacja.

Dodaj komentarz

Do góry