Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-11-27 11:09
A  A  A

Snowboard. Zacznij sezon „na sucho”!

Snowboard. Zacznij sezon „na sucho”!

Nowy sezon snowboardowy zacznij w domu. Trochę treningu - na nogi, ręce i brzuch – zmniejszy ryzyko kontuzji. A po całym dniu jazdy będziesz miał jeszcze siły na imprezę na stoku.

Każdy maniak deski obiecuje sobie, że z najbliższego wyjazdu w góry wyciągnie co się da. To całkiem zrozumiałe. Szkoda marnować czasu! Warto zatem pamiętać o tym, że mocniejsze i bardziej wytrzymałe mięsnie to więcej zjazdów. Poniżej prezentujemy zestaw ćwiczeń „na sucho”, których celem jest wzmocnienie wszystkich mięśni. Po tych ćwiczeniach, które możesz wykonywać w domu, będziesz mógł jeździć przez cały dzień. Trening łączy elementy siły, balansu, wytrzymałości i elastyczności – tego wszystkiego, czego potrzebujesz do jazdy. Poprzez użycie deski balansowej uczysz się kontrolować środek ciężkości w niestabilnych warunkach.

Trenuj 2-3 razy w tygodniu. Brzuch ćwicz 4-5 dni w tygodniu. Wykonuj 3 serie po 10 powtórzeń. Odpoczywaj minutę pomiędzy seriami. W przypadku dodatkowych obciążeń w ćwiczeniach na nogi, dobierz ciężar tak, byś mógł wykonać wszystkie powtórzenia. W pozostałych ciężar twojego ciała powinien wystarczyć.

 

ĆWICZENIA:

 

BALANS

Stań ze sztangą na ramionach na desce snowboardowej (Core Board lub zwykła płyta na walcu). Staraj się tak wykonywać przysiady, by obie nogi były na tej samej wysokości.

WYPADY

Położywszy sztangę na ramionach, stań w lekkim rozkroku. Zrób wykrok jedną nogą, tak by w kolanie był kąt prosty. Wróć do pozycji wyjściowej i drugą nogą zrób wypad do tyłu.

WSPIĘCIA NA PALCACH

Stań na palcach na podwyższeniu (powinieneś łatwo dotykać piętami podłoża). Z obciążeniem w rękach wspinaj się na palce, a następnie wracaj do pozycji wyjściowej.

ROZCIĄGANIE UDA

Stojąc na jednej nodze, złap stopę drugiej i dociągaj ją do pośladka.

ROZCIĄGANIE ŁYDEK

Usiądź na podłodze, nogi wyprostowane i złączone. Złap za stopy i naciągnij mięsnie.

POMPKI TYŁEM

Wykorzystując deskę balansową jako podparcie (tyłem), zegnij nogi w kolanach do kąta prostego. Zginaj ręce w łokciach, opuszczając jednocześnie biodra i tułów, ale nie dotykaj podłoża.

POMPKI

Ręce trzymaj na szerokości barków, łokcie blisko tułowia. W takiej pozycji wykonaj maksymalna liczbę powtórzeń. Kolejne serie możesz wykonać, inaczej rozstawiając ręce.

ZGINANIE RAMION

Stań w pozycji rozkroczno – wykrocznej. Pochyl tułów i oprzyj jedna rękę o ławeczkę lub krzesło. Utrzymując proste plecy, przeciągaj drugą rękę z hantlem do klatki piersiowej.

ROZCIĄGANIE BARKÓW

W pozycji stojącej złap nadgarstek lub łokieć jednej ręki dłonią drugiej. Ciągnąc rękę w poprzek tułowia, naciągnij bark. Wytrzymaj 10-20 sekund i powtórz na drugą stronę.

ROZCIĄGANIE RAMION

Stojąc w rozkroku, podnieś jedna rękę i zginając ją w łokciu, połóż dłoń jak najniżej na plecach. Pomóż sobie drugą ręką. Wytrzymaj 10-30 sekund i zrób to samo z drugą ręką. 

WZNOSY GRZBIETU

Połóż się na brzuchu, nogi w rozkroku. Trzymając dłonie splecione pod brodą, unieś łokcie nad podłogę, a następnie utrzymując je pod podłożem, wykonuj skręty tułowia.

WZNOSY BIODER

Leżąc na plecach, połóż ręce pod głowę, jedną nogę zegnij w kolanie i na jej udzie oprzyj stopę drugiej nogi. Teraz unieś obie nogi, z jednoczesnym oderwaniem bioder od podłoża.

SKRĘTY

Leżąc na plecach, zegnij nogi pod kątem prostym. Wykorzystując hantle do stabilizacji całej sylwetki, staraj się dotknąć kolanami podłoża raz z jednej, raz z drugiej strony.

SKRĘTOSKŁONY

Leżąc na plecach, ugnij kolana, dłonie trzymaj w okolicy uszu. Unieś tułów z jednoczesnym skrętem w jedną stronę. Wróć do pozycji wyjściowej i powtórz na drugą stronę.

ROZCIĄGANIE BRZUCHA

Siedząc na podłodze, załóż stopę jednej nogi za kolana drugiej. W tej pozycji skręć się tak daleko, jak tylko możesz w stronę drugiej nogi. Powtórz na drugą stronę.

 

Jeśli przez kilka tygodni powykonujesz systematycznie ten zestaw ćwiczeń, przygotujesz świetną formę na nowy sezon snowboardowy. „Sucha” zaprawa ma w budowaniu formy gigantyczne znaczenie. Lepsza sprawność fizyczna to efektywniejsza i bezpieczniejsza jazda. Nie trać zatem czasu, zacznij ćwiczyć „na sucho” już dziś. 

Trening funkcjonalny - krótki opis, przykładowy plan, zalecenia.

Czym jest trening funkcjonalny, kiedy i jak go stosować? Przykładowy plan. ...czytaj dalej »
Trening funkcjonalny - krótki opis, przykładowy plan, zalecenia.
2016-02-01

Snowboarding. FREERIDE. Poczuj się naprawdę wolny!

Freeride to jeden z najpopularniejszych stylów jazdy uprawianych zarówno w narciarstwie jak i w snowboardingu. Na czym polega? Przeczytajcie poniżej. ...czytaj dalej »
Snowboarding. FREERIDE. Poczuj się naprawdę wolny!
2015-12-16

SNOWBOARD. Przygotowania do sezonu zimowego!

Poniższy tekst traktuje o tym jak przygotować nasze organizmy i nasz sprzęt do sezonu snowboardowego. ...czytaj dalej »
SNOWBOARD. Przygotowania do sezonu zimowego!
2015-12-05
Powiązane artykuły
Trening siłowy - plan przykładowy. Część II

Trening siłowy - plan przykładowy. Część II

Trening wykonywany powinien być trzy razy w tygodniu. Każdego dnia jest to nieco inny trening. Identyczny trening powtarza się zatem raz w t
2015-02-19 21:33
Trening siłowy - plan przykładowy. Część I

Trening siłowy - plan przykładowy. Część I

Poniższy tekst jest pierwszą częścią artykułu o treningu siłowym na wszystkie partie mięśniowe.
2015-02-18 21:08
Wszystko na temat desek snowboardowych

Wszystko na temat desek snowboardowych

Poniższy tekst jest elementarzem każdego snowboardzisty. Opowiadamy w nim o deskach snowboardowych, prezentujemy szczegóły związane z param
2015-01-31 18:19
Podział konkurencji SNOWBOARDOWYCH

Podział konkurencji SNOWBOARDOWYCH

Snowboard jednak sam w sobie oznacza zbiór różnych dyscyplin sportu,na desce snowboardowej uprawianych. Isnieją co najmniej cztery snowboard
2014-02-20 13:45
SNOWBOARD. Kolejna lekcja jazdy

SNOWBOARD. Kolejna lekcja jazdy

Poniższy tekst jest kolejnym artykułem traktującym o podstawowych umiejętnościach snowboardowych.
2013-12-07 14:37
Snowboard. Pierwsze kroki na desce

Snowboard. Pierwsze kroki na desce

Poniższy artykuł to pierwsza lekcja jazdy na snowboardzie. W pierwszej jego części mowa będzie o upadaniu i wstawaniu na desce, część druga
2013-11-14 21:41
Słowniczek SNOWBOARDOWY

Słowniczek SNOWBOARDOWY

W poniższym tekście prezentujemy słownik wyrażeń snowboardowych.
2013-11-14 19:59
Snowboard. Podstawowe umiejętności na desce

Snowboard. Podstawowe umiejętności na desce

Umiejętności bez których żaden snowboardzista obejść się nie może to: HAMOWANIE, ZEŚLIZG BOCZNY i SKRĘTY.
2013-11-12 20:35
Wyjdź z hibernacji. Trenuj jesienią!

Wyjdź z hibernacji. Trenuj jesienią!

Wykorzystaj nasz prosty plan na jesienne przebudzenie i odzyskaj panowanie nad światem!
2013-10-26 17:04
Treningowe last minute

Treningowe last minute

Poniżej prezentujemy czterotygodniowy program treningowy LAST MINUTE.
2013-06-23 09:24
Historia Snowboardu

Historia Snowboardu

W poniższym tekście przedstawiamy kalendarium zdarzeń, które doprowadziły do powstania i wypromowania jazdy na desce snowboardowej jako dysc
2013-01-13 11:22
 Snowboard. Tricki freestylowe.

Snowboard. Tricki freestylowe.

W poniższym tekście zamieszczamy listę tricków snowboardowych, wchodzących w skład freestylu. Żeby się ich nauczyć trzeba poświęcić na treni
2013-01-12 22:03
Snowboard. Jak przygotować sprzęt do sezonu?

Snowboard. Jak przygotować sprzęt do sezonu?

Wcześniej jednak jedni i drudzy zaopatrują się w nowy sprzęt, wymieniają jego zużyte elementy i ... nie mogą się doczekać, kiedy wypróbują t
2012-12-22 18:08
Wielobój biegacza

Wielobój biegacza

Zima to dobry czas na pracę nad niedoskonałościami. Jeśli już teraz zabierzesz się za nowy trening, to do kwietnia poprawisz to, w czym nie
2012-12-13 09:02
Snowboard. Rzeczy bez których obejść się nie możesz.

Snowboard. Rzeczy bez których obejść się nie możesz.

Deska snowboardowa, buty, kurtka i spodnie to niezbędne minimum by wybrać się w góry na weekend snowboardowy. Ale na tym nie koniec. Warto z
2012-12-11 12:31
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy Junaków 46
[email protected]
NIP: 6462632499