Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2014-06-11 01:15
A  A  A

Spalacze tłuszczu A-Z

Spalacze tłuszczu A-Z

Spalacze tłuszczu A-Z

Dietetyk Sportowy Tomasz Mrowiec

www.profi-dieda.pl

www.dieta-sport.pl 

 

Zaczynając walkę z zbędną tkanką tłuszczową, większość osób robi podstawowy błąd sięgając po kolorowe pigułki bez zagłębienia odpowiedniej wiedzy dotyczącej zdrowej i zbilansowanej diety oraz treningu.

Niestety, ale żaden naukowiec nie wymyślił dotychczas złotego środka, dzięki któremu moglibyśmy oglądać TV, obżerać się pizzą i jednocześnie chudnąć.

 

Tak więc, jeśli zaczynamy myśleć o redukcji wagi / rzeźbie sylwetki, nasze przygotowania musimy zacząć wpierw od ułożenia odpowiedniej diety i treningu a dopiero później od wybrania prawidłowego reduktora tłuszczu, który jest dodatkiem do całego planu działania.

 

Po co suplementy na redukcji

 

By nasza redukcja wagi / rzeźba sylwetki miała sens, włożony przez nas wysiłek powinien mieć jasno wyznaczony cel, który powinien być realizowany przy pomocy jakiejś strategii, która musi mieć jeden podstawowy walor – musi być skuteczna.

By obrana przez nas strategia była skuteczna (min. brak utraty tkanki mięśniowej, brak efektu jojo) musi uwzględniać 3 podstawowe jej filary:

  • Odpowiednią dietę
  • Odpowiedni trening
  • Odpowiednią suplementację

Prawidłowy dobór suplementów podczas redukcji wagi może w naprawdę dużej mierze wspomóc proces redukcji tkanki tłuszczowej oraz może być istotnym czynnikiem chroniącym nasze mięśnie w okresie niedoboru energetycznego.  

 

Kiedy stosować spalacze tłuszczu

 

Generalnie wszelkiego rodzaju spalacze tłuszczu na samym początku redukcji są zdecydowanie zbędne. Wiąże się to z faktem, iż w pierwszych etapach walki z niechcianą tkanką tłuszczową, dobrze zbilansowana dieta oraz przede wszystkim trening są dla naszego organizmu wystarczającym bodźcem, dzięki któremu radzi sobie świetnie bez żadnych dodatków. 

Oczywiście inaczej sytuacja będzie wyglądać u osób zaawansowanych, które przystępując do rzeźby sylwetki posiadają już w miarę niski poziom tkanki tłuszczowej oraz odpowiednią ilość ciężko wypracowanych mięśni. W takim przypadku suplementacja wskazana jest zaraz od momentu stosowania diety jak i treningu.

Reduktor tłuszczu powinniśmy wprowadzić do naszej suplementacji dopiero, gdy:

  • nasze efekty zaczynają być słabsze 
  • stosujemy dietę i trening minimum 3 tygodnie
  • lub też, gdy znacząco spada nam mobilizacja


Na jakie składniki zwrócić uwagę

Kupując reduktor tłuszczu niestety, ale bardzo często sugerujemy się nie składem, lecz nazwą i opakowaniem. Spowodowane jest to przede wszystkim nieznajomością składników oraz ich działaniem.

Oczywiście tak jak w przypadku suplementów na wzrost tkanki mięśniowej tak i podczas redukcji wagi obowiązuje nas zasada stażu treningowego oraz wcześniejszej styczności z tego typu składnikami.

Wniosek jest następujący:

  • osoba zaczynająca redukcję lub mająca znikomą styczność z termogenikami wybiera spalacz tłuszczu z składnikami „lżejszymi” (tudzież łagodniejszymi).
  • osoba zaawansowana, walcząca o niższy poziom tkanki tłuszczowej wybiera spalacz tłuszczu z składnikami mocniejszymi.

 

Lista składników na, które warto zwracać uwagę:

-        Kofeina

-        Ekstrakt Zielonej Herbaty

-        Wyciąg z czarnego pieprzu

-        Forskolin

-        L-tyrozyna

-        Guggulsterony

-        Hordeina (hordenine)

-        Ewodiamina (evodiamine)

-        Synefryna (synephrine)

-        Teobromina (theobromine)

-        Johimbina

-        Geranamina (1,3-Dimethylamylamine)

 

Jak dawkować dany spalacz

Jeżeli decydujemy się na spalacz tłuszczu X to najlepsza metoda dawkowania (bez względu na zawarte w nim substancje) to „metoda piramidalna”.

Polega ona wpierw na sprawdzeniu tolerancji na dany reduktor tłuszczu, a więc jeśli producent zaleca dawkę 2x1caps, to przez pierwsze 3dni zażywamy tylko 1caps.

Następnie dawkujemy wg zaleceniami producenta a dopiero przez ostatnie 5dni podwyższamy dawkę o 1caps.

Należy również pamiętać o naszym zdrowiu, a więc dawkę spalacza tłuszczu możemy zwiększać tylko i wyłącznie w wypadku braku niekorzystnych zmian w samopoczuciu oraz stanie zdrowia.

 

Nadciśnienie lub tarczyca a spalacze tłuszczu

Z racji, iż większość reduktorów zawiera w swoim składzie l-tyrozynę lub inne guggulsteroy, które znacząco wpływają na pracę tarczycy odradza się zażywanie tego typu suplementów w przypadku kłopotów z tarczycą.

Jeżeli chodzi o nadciśnienie to tylko w małych dawkach oraz po konsultacji z lekarzem.

Najlepszym rozwiązaniem w przypadku powyższych problemów będzie suplementacja prozdrowotna wzbogacona o CLA i/lub zieloną herbatę.

 

Suplementacja prozdrowotna podczas redukcji

 

CLA – posiada właściwości termogeninczne oraz pomaga w utrzymaniu odpowiedniej wagi ciała. Idealny suplement dla osób zaczynających przygodę z suplementacją podczas odchudzania oraz dla osób z problemami zdrowotnymi typu nadciśnienie lub tarczyca.  

Zielona herbata – wspomaga odchudzanie poprzez ograniczenie wchłaniania tłuszczu. Polecana jest dla osób z nadwagą i otyłością, jako suplement wspomagający odchudzanie.

Wapń – jego wysoka zawartość w diecie pomaga w odchudzaniu oraz zapobiega otyłości i rozkładowi trójglicerydów w komórkach tłuszczowych. Jako do

Dawkowanie: do 2g na dzień, dzielone na 2 porcje (rano i wieczorem)

Omega-3 – zwiększają wrażliwość insulinową w naszych mięśniach oraz zmniejszają ją w komórkach mięśniowych, co przekłada się na lepsze zagospodarowanie kalorii.

Dodatkowo poprawiają pracę serca i regulują ciśnienie.

Dawkowanie: 3g/dziennie do posiłku bogatego w tłuszcz

Kompleks witamin – produkt od którego powinno zaczynać się suplementację, w szczególności podczas redukcji, gdyż dieta z ujemnym bilansem kalorycznym automatycznie narażona jest na większe niedobory witamin i minerałów.

 

 

 

Suplementacja dodatkowa podczas redukcji

 

Aminokwasy Rozgałęzione BCAA – jako suplement zwiększający regenerację jak najbardziej tak, natomiast jako ochrona przed utratą mięśni u osób o wysokim poziomie tłuszczu nie jest aż tak istotna.

Dawkowanie jako suplement regeneracyjny: 1,5g na 10kg wagi około-treningowo

Dawkowanie jako suplement antykatabolicznym (u osób poniżej 15%bf): 2-3g na 10kg wagi około-treningowo

 

Odżywka białkowa – jako uzupełnienie białka w diecie oraz po treningu w celach antykatabolicznych.

 

Kreatyna – tylko i wyłącznie u osób zaawansowanych, które wiedzą do czego służy i chcą ją użyć na redukcji do konkretnych celów jak np. utrzymanie parametrów siłowych.

Dodatkowo kretyna nawet na redukcji będą powodować, iż nasze mięśnie będą bardziej pełniejsze.

Dawkowanie: 5-10g/dziennie w 1-2 porcjach

 

 

 

Wybór spalaczy tłuszczu

 

Dla osób zaczynających przygodę z reduktorami tłuszczu / odchudzaniem:

-         Thermo Speed Extreme  

-         Thermo Stim

-         Thermo Fat Burner

-         Mega Fat Burners 

-         Clenburexin 

-         Meta-Burn EF 

-         Xtreme Thyrobur  

-         Lipoburn  

 

Dla osób już doświadczonych:

-         Heat Accelerated  

-         Ripped Freak 

-         Animal Cuts 

 

Dla osób zaawansowanych z niskim poziomem tkanki tłuszczowej:

-         Arson

-         Meta-Burn XTP 

-         Meltdown 

-         Redline Hardcore

-         Redline Black on Blue V.2 

 

Przykładowe zestawy na redukcję:

a) Podstawowy:

  • Reduktor z grupy 1
  • Odżywka białkowa
  • Zestaw witamin
  • Omega-3
  • Zielona herbata


b) Zaawansowany:

  • Reduktor z grupy 2
  • Odżywka białkowa
  • Zestaw witamin
  • Omega-3
  • BCAA (u osób poniżej 15% bf)
  • ZMA (w wersji plus)
  • Wapń (w wersji plus)


c) Ekspercki:

  • Reduktor z grupy 3
  • Odżywka białkowa
  • Zestaw witamin
  • Omega-3
  • BCAA
  • ZMA (w wersji plus)
  • Wapń (w wersji plus)
  • Jabłczan kreatyny lub jabłczan cytruliny (w wersji plus)

 

Redukcja tkanki tłuszczowej. Jak skonstruować dietę?

Poniższy tekst dotyczy odżywiania w okresie "redukcyjnym". ...czytaj dalej »
Redukcja tkanki tłuszczowej. Jak skonstruować dietę?
2014-05-06

Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część III. Trening siłowy dla kobiet

Wszelkiego rodzaju ćwiczenia typu cardio uzupełnione być muszą porządnym treningiem siłowym! ...czytaj dalej »
Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część III. Trening siłowy dla kobiet
2014-04-14

Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część II. Trening siłowy dla mężczyzn

Poniżej prezentujemy ciekawy trening siłowy, zalecany w okresie redukcyjnym. ...czytaj dalej »
Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część II. Trening siłowy dla mężczyzn
2014-04-13
Powiązane artykuły
Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część I. Cardio

Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część I. Cardio

Chcąc wybrać najlepszy trening redukujący tkankę tłuszczową, powinniśmy zadać sobie następujące pytania: Co należy zrobić? Kiedy? Jak długo
2014-04-12 20:00
Jak osiągnąć rzeźbę? Część III. SUPLEMENTACJA

Jak osiągnąć rzeźbę? Część III. SUPLEMENTACJA

W okresie redukcyjnym suplementy diety odgrywają bardzo ważną rolę.
2013-11-07 13:22
Jak osiągnąć rzeźbę? Część II. TRENING

Jak osiągnąć rzeźbę? Część II. TRENING

Poniższy tekst jest drugą częścią artykułu pt.: „Jak osiągnąć rzeźbę?”. Traktować będzie o treningu w okresie redukcyjnym.
2013-11-06 20:53
Jak osiągnąć rzeźbę? Część I. DIETA

Jak osiągnąć rzeźbę? Część I. DIETA

Poniższy tekst jest pierwszą częścią cyklu artykułów o rzeźbieniu sylwetki czyli o tzw. redukcji. Traktować będzie o odżywianiu w okresie tz
2013-11-06 19:57
Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Osoby z tendencją do tycia muszą na bieżąco spalać kalorie, a najlepiej jest robić to poprzez aktywność fizyczną.
2013-11-05 20:25
SUPLEMENTACJA WITAMINĄ D vs SUPLEMENTACJA CHOLESTEROLU (jedzenie)

SUPLEMENTACJA WITAMINĄ D vs SUPLEMENTACJA CHOLESTEROLU (jedzenie)

Większość z nas słyszała o tym, że należy suplementować witaminę D w zimie. Dlaczego w zimie? No dlatego, że nie ma słoneczka. Lekarze zalec
2017-05-22 13:36
VOXYGEN - LABOTEST USA

VOXYGEN - LABOTEST USA

VOXYGEN marki LABOTEST USA to odsłona termogenika z najwyższej półki na rynku suplementów diety.
2017-04-28 13:59
Gala OCTAGON NO MERCY 2 - Ostrów Wielkopolski

Gala OCTAGON NO MERCY 2 - Ostrów Wielkopolski

W minioną sobotę tj. 04.03.2017r. odbyła się druga edycja gali walk- Octagon No Mercy.
2017-03-07 16:55
III Puchar Polski oraz IV Otwarte Mistrzostwa Śląska w Trójboju Siłowym Klasycznym

III Puchar Polski oraz IV Otwarte Mistrzostwa Śląska w Trójboju Siłowym Klasycznym

W dniach 01-02.04.2017 w Hali Zapaśniczej w Rudzie Śląskiej przy ul. Bytomskiej 13 w dzielnicy Orzegów odbędą się: III Puchar Polski oraz IV
2017-02-27 13:56
Europe Sport Power 2017

Europe Sport Power 2017

Europe Sport Power to targi fitness i największe zawody kulturystyczne w Polsce.
2017-02-14 13:15
Fit sernik na zimno - przepis

Fit sernik na zimno - przepis

Przepis na nisko-węglowodanowy sernik, który sprawdzi się idealnie w okresie redukcji wagi ciała.
2016-12-13 10:47
TAD 600 - złoty antyoksydant

TAD 600 - złoty antyoksydant

Ostatnio dość często można uslyszeć o złotym środku antyoksydacyjny - TAD 600
2016-12-10 10:37
Wyniki  "Olympia Amateur" San Marino

Wyniki "Olympia Amateur" San Marino

W dniach 2-5.12.2016 odbyła się kolejna edycja "Olympia Amateur" w San Marino. Kolejne ważne medale trafiają w ręce Polaków.
2016-12-07 10:27
Paski treningowe do martwych ciągów – używać czy nie?

Paski treningowe do martwych ciągów – używać czy nie?

Paski treningowe mają za zadanie przede wszystkim poprawić jakość i siłę uchwytu przy ćwiczeniach z podnoszeniem głównie wolnych ciężarów, a
2016-11-29 11:40
Stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie

Stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie

Nie od dziś wiadomo, że stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie. Ale dlaczego tak się dzieje?
2016-11-24 12:20
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy, Uczniowska 7
[email protected]
NIP: 6462632499