Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-08-24 09:09
A  A  A

Sposób na zakwasy

Sposób na zakwasy

Zakwasy są efektem przetrenowania lub niewystarczającej rozgrzewki przed treningiem. Dopadają każdego, kto dopiero zaczyna przygodę ze sportem oraz każdego, kto wraca do treningów po dłuższej przerwie. Jak dotąd nie wykryto żadnego antidotum na uniknięcie zakwasów, ani też lekarstwa na ewidentne się ich pozbycie, gdy już się pojawią. Istnieje jednak kilka sposobów na złagodzenie objawów zakwasów:

Oto kilka prostych wskazówek:

  1. Najważniejsza jest rozgrzewka. Każdy trening powinien być poprzedzony ćwiczeniami rozciągającymi i rozgrzewającymi mięśnie. Organizm trzeba przygotować do dużego wysiłku. Również po zakończeniu treningu powinno się dokładnie rozciągnąć zmęczone mięśnie, najlepiej wykonać kilka ćwiczeń stretchingowych.
  2. Należy uważać z obciążeniami. Bóle mięśniowe pojawiają się zwłaszcza wtedy, gdy wraca się do ćwiczeń po dłuższej przerwie. Wówczas najłatwiej o przetrenowanie. Trening powinien być dostosowany do aktualnej formy. Do swojego starego zestawu ćwiczeń najlepiej wracać powoli, stopniowo i sukcesywnie.
  3. Mięśniom poddanym wysiłkowi bardzo potrzebny jest tlen. Ważne jest by oddychać głęboko i w równym tempie.
  4. Jeśli zakwasy już się pojawią należy zrobić przerwę w treningu zasadniczym i pozwolić mięśniom odpocząć. Nie należy jednak całkiem pasywnie spędzać tego czasu. Warto trochę się poruszać i powykonyać kilka nieforsujących ćwiczeń.
  5. Niezwykle pomocne w czasie walki z zakwasami są ciepłe okłady, sauna i maści rozgrzewające.
  6. Warto też wspomagać się odżywkami o właściwościach antykatabolicznych, oraz takich, które przyśpieszają regenerację organizmu i są źródłem aminokwasów niezbędnych w procesie budowy mięśni. Największy w Polsce wybór odżywek i suplementów diety znajduje się na stronie: www.kulturystyczny.pl. Zapraszamy do tego renomowanego sklepu internetowego!

Regeneracja w sporcie cz. 2

Chyba najczęściej wybieraną formą regeneracji w Polsce jest sauna. Spowodowane jest to głównie aspektem ...czytaj dalej »
Regeneracja w sporcie cz. 2
2014-09-28

Leucyna - najbardziej anaboliczny aminokwas

Leucyna to aminokwas egzogenny czyli taki, który musi być dostarczany z zewnątrz do naszego organizmu, gdyż nasz organizm nie jest w stanie sam go pro ...czytaj dalej »
Leucyna - najbardziej anaboliczny aminokwas
2013-12-03

Rozciąganie dla biegaczy w pigułce

Rozciąganie, to zmora wielu amatorów. To hasło, które pojawia się w biegowych portalach, czasopismach i w rozmowach z biegaczami. Widok rozciągających ...czytaj dalej »
Rozciąganie dla biegaczy w pigułce
2013-10-19
Powiązane artykuły
5 ćwiczeń które dadzą ci siłę podczas biegu!

5 ćwiczeń które dadzą ci siłę podczas biegu!

Niezależnie czy biegamy 800 metrów czy 100 kilometrów na każdym dystansie potrzebny jest nam zapas mocy i siły, który kształtujemy po przez
2013-09-12 12:53
Cudny wynalazek – SAUNA! Jak z niej korzystać?

Cudny wynalazek – SAUNA! Jak z niej korzystać?

Sauna lekarstwem na wszystko? W XXI wieku sauna stała się już tak popularna, że chodzi na nią większość aktywnych ludzi i znaleźć ją można w
2013-09-11 08:23
Podbiegi - biegowy sadomasochizm

Podbiegi - biegowy sadomasochizm

Jesień i zima dla wielu z nas jest biegowym okresem, w którym kładziemy nacisk na kilometraż i poprawienie braków z poprzedniego sezonu.
2013-06-12 23:58
TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM
2013-04-26 01:27
Ćwiczenia na mięśnie grzbietu

Ćwiczenia na mięśnie grzbietu

W poniższym artykule opisujemy i prezentujemy zestaw ćwiczeń na mięśnie grzbietu (na plecy).
2013-03-24 11:10
Trening nóg dla zawodników sportów drużynowych

Trening nóg dla zawodników sportów drużynowych

Silne i wytrzymałe nogi są atutem każdego piłkarza, siatkarza, koszykarza, czy szczypiornisty. Osoby uprawiające wytrzymałościowe dyscypliny
2013-02-05 17:17
CrossFit. Trening Tabata dla początkujących

CrossFit. Trening Tabata dla początkujących

16-minutowy trening Tabata dla początkujących
2013-01-22 11:39
Trenuj giętkość i elastyczność!

Trenuj giętkość i elastyczność!

UTRZYMUJ ZDROWE ORAZ ELASTYCZNE STAWY I MIĘŚNIE! Dlaczego gibkość i elastyczność są tak ważne?
2013-01-16 21:52
Ćwiczenia na biceps i triceps

Ćwiczenia na biceps i triceps

Duży biceps jest marzeniem każdego faceta. Często właśnie chęć zwiększenia mięśni bicepsu jest bodźcem do rozpoczęcia treningu. W poniższym
2012-11-27 15:40
Świetna sylwetka osiągnięta w przyjemny sposób – orbitrek. LAUBR

Świetna sylwetka osiągnięta w przyjemny sposób – orbitrek. LAUBR

Firma LAUBR SPORT, która specjalizuje się w sprzęcie sportowym przygotowała w swojej nowej kolekcji dwa warte uwagi modele trenażerów elipty
2012-11-23 10:47
Recepta na piękny brzuch

Recepta na piękny brzuch

W poniższym tekście prezentujemy dziewięć ćwiczeń na brzuch, które z powodzeniem możesz wykonywać w domu, bez użycia jakiegokolwiek przyrząd
2012-11-22 08:20
Jak pokonać sezon jesienno-zimowy \\ Cześć 2

Jak pokonać sezon jesienno-zimowy \\ Cześć 2

Cześć 2 - TRENING
2012-10-30 21:06
Aminokwasy rozgałęzione BCAA w sportach wytrzymałościowych

Aminokwasy rozgałęzione BCAA w sportach wytrzymałościowych

Dowiedz się jak prawidłowo zażywać i dawkować Aminokwasy BCAA
2012-10-03 13:28
Rozgrzewka

Rozgrzewka

Rozgrzewka gimnastyczna ma charakter indyscyplinarny i znajduje zastosowanie we wszystkich dziedzinach sportu ma takie same znaczenie w kult
2012-09-11 16:10
Jak zmotywować się do ostrego treningu?

Jak zmotywować się do ostrego treningu?

Motywacja jest to stan gotowości człowieka do podjęcia określonego działania, to wzbudzony potrzebą zespół procesów psychicznych i fizjologi
2012-09-11 11:23
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy, Uczniowska 7
[email protected]
NIP: 6462632499