Jesteś tutaj
Dom > Fitness > Sposób na zakwasy

Sposób na zakwasy

Zakwasy są efektem przetrenowania lub niewystarczającej rozgrzewki przed treningiem. Dopadają każdego, kto dopiero zaczyna przygodę ze sportem oraz każdego, kto wraca do treningów po dłuższej przerwie. Jak dotąd nie wykryto żadnego antidotum na uniknięcie zakwasów, ani też lekarstwa na ewidentne się ich pozbycie, gdy już się pojawią. Istnieje jednak kilka sposobów na złagodzenie objawów zakwasów:

Oto kilka prostych wskazówek:

  1. Najważniejsza jest rozgrzewka. Każdy trening powinien być poprzedzony ćwiczeniami rozciągającymi i rozgrzewającymi mięśnie. Organizm trzeba przygotować do dużego wysiłku. Również po zakończeniu treningu powinno się dokładnie rozciągnąć zmęczone mięśnie, najlepiej wykonać kilka ćwiczeń stretchingowych.
  2. Należy uważać z obciążeniami. Bóle mięśniowe pojawiają się zwłaszcza wtedy, gdy wraca się do ćwiczeń po dłuższej przerwie. Wówczas najłatwiej o przetrenowanie. Trening powinien być dostosowany do aktualnej formy. Do swojego starego zestawu ćwiczeń najlepiej wracać powoli, stopniowo i sukcesywnie.
  3. Mięśniom poddanym wysiłkowi bardzo potrzebny jest tlen. Ważne jest by oddychać głęboko i w równym tempie.
  4. Jeśli zakwasy już się pojawią należy zrobić przerwę w treningu zasadniczym i pozwolić mięśniom odpocząć. Nie należy jednak całkiem pasywnie spędzać tego czasu. Warto trochę się poruszać i powykonyać kilka nieforsujących ćwiczeń.
  5. Niezwykle pomocne w czasie walki z zakwasami są ciepłe okłady, sauna i maści rozgrzewające.
  6. Warto też wspomagać się odżywkami o właściwościach antykatabolicznych, oraz takich, które przyśpieszają regenerację organizmu i są źródłem aminokwasów niezbędnych w procesie budowy mięśni. Największy w Polsce wybór odżywek i suplementów diety znajduje się na stronie: www.kulturystyczny.pl. Zapraszamy do tego renomowanego sklepu internetowego!

Dodaj komentarz

Do góry