Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-09-06 21:03
A  A  A

Spożywanie niewłaściwych posiłków powoduje opóźnianie się okresu.

Spożywanie niewłaściwych posiłków powoduje opóźnianie się okresu.

Kobiety trenujące bardzo intensywnie często nie spożywają wystarczających ilości kalorii i na skutek tego występują u nich zaburzenia menstruacji. Może to wywoływać uszkodzenia mniejszych kości, co znacznie zwiększa ryzyko złamań. Stosowanie niewłaściwej diety w połączeniu z intensywnymi ćwiczeniami zmienia działanie ghreliny (hormonu wydzielanego przez żołądek) oraz leptyny, których działanie ma związek  z występowaniem apetytu i kontrolowaniem wagi ciała. Również mają wpływ na poziom estrogenu, który kontroluje cykl miesiączkowy i wpływa na metabolizm w kościach. Łatwo cofnąć zmiany w układzie rozrodczym, które występują na skutek niewłaściwego odżywiania się, ale z utratą masy kostnej jest znacznie gorzej. Naukowcy twierdzą, że te kobiety, które stosują rozsądna dietę, ćwiczą i kontrolują poziom hormonów, będą miały zdrowe kości. Te, które nie wykonują żadnych ćwiczeń, stosują dietę ubogą w wapno lub przyjmują jego suplementy, których organizm nie jest w stanie przyswoić, oraz ignorują zaburzenia związane z występowaniem menstruacji , zmierzają w stronę osłabienia kości, a wręcz ich kruchości. Istnieją też inne czynniki, które mają wpływ na gęstość kości. Należą do nich: palenie, nadużywanie alkoholu, podniesiony poziom hormonów tarczycy oraz stosowanie preparatów kartyzonowych, które łagodzą stany zapalne oraz zmniejszają reakcje uczuleniowe. Nawet u młodych, wysportowanych biegaczek, kolarek i gimnastyczek mogą wystąpić ubytki w gęstości kości, jeżeli będą stosowały nieprawidłowe programy treningowe, niewłaściwą dietę ubogą w wapń oraz jeżeli będą ignorowały zaburzenia cyklu miesiączkowego.

DIETA CARB BACK LOADING W PIGUŁCE

„Tylne ładowanie węglowodanów ‘’ pod tą dziwnie brzmiącą po polsku nazwą kryje się bardzo ciekawy, coraz bardziej popularny system żywienia powszechni ...czytaj dalej »
DIETA CARB BACK LOADING W PIGUŁCE
2016-08-02

Metoda budowania suchej masy mięśniowej (Mini Cut)

Każdy bywalec siłowni który decyduje się rozpocząć etap budowania masy mięśniowej ma na celu zwiększenie swojej wagi, rozmiarów i muskulatury. ...czytaj dalej »
Metoda budowania suchej masy mięśniowej (Mini Cut)
2016-07-08

Przedstartowa dieta Phila Heath'a

Plan dietetyczny Phila Heatha podczas przygotowań do zawodów Mr. Olympia ...czytaj dalej »
Przedstartowa dieta Phila Heath'a
2015-12-01
Powiązane artykuły
Dieta Arnolda Schwarzenegger'a

Dieta Arnolda Schwarzenegger'a

Na początku kilka rad od Arnolda odnośnie diety :
2015-11-23 13:39
Regeneracja w sporcie cz. 2

Regeneracja w sporcie cz. 2

Chyba najczęściej wybieraną formą regeneracji w Polsce jest sauna. Spowodowane jest to głównie aspektem
2014-09-28 13:43
Kolagen. Wszystko na temat tego składnika!

Kolagen. Wszystko na temat tego składnika!

Kolagen jest ważnym składnikiem ludzkiego ciała obecnym we wszystkich narządach.
2014-08-24 16:11
Redukcja tkanki tłuszczowej. Jak skonstruować dietę?

Redukcja tkanki tłuszczowej. Jak skonstruować dietę?

Poniższy tekst dotyczy odżywiania w okresie "redukcyjnym".
2014-05-06 19:59
Odżywianie. Co jeść i jak obliczać kalorie?

Odżywianie. Co jeść i jak obliczać kalorie?

Podstawą dobrze zaplanowanej diety jest świadomość swojego zapotrzebowania kalorycznego, dzięki czemu waga się nie zmienia.
2014-04-29 20:35
W kuchni biegacza. Jakie produkty żywnościowe wybierać.

W kuchni biegacza. Jakie produkty żywnościowe wybierać.

Poniżej zestawiamy podobne z pozoru do siebie produkty. Prezentujemy lepsza lodówkę i lepszą spiżarnię w mieszkaniu biegacza. Jedz zdrowo i
2014-03-12 07:00
Jak osiągnąć rzeźbę? Część I. DIETA

Jak osiągnąć rzeźbę? Część I. DIETA

Poniższy tekst jest pierwszą częścią cyklu artykułów o rzeźbieniu sylwetki czyli o tzw. redukcji. Traktować będzie o odżywianiu w okresie tz
2013-11-06 19:57
Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Osoby z tendencją do tycia muszą na bieżąco spalać kalorie, a najlepiej jest robić to poprzez aktywność fizyczną.
2013-11-05 20:25
Jak zbudować masę mięśniową? Część II. Dieta

Jak zbudować masę mięśniową? Część II. Dieta

Część druga traktuje o odżywianiu w okresie budowania masy mięśniowej.
2013-11-03 21:04
Sportowe diety. Część III. Gubimy kilogramy!

Sportowe diety. Część III. Gubimy kilogramy!

Każdy cel wymaga innego rodzaju treningu. Każdy trening powinien być wzmocniony odpowiednią dietą. Przeczytaj ten tekst i nie pompuj bez sen
2013-10-29 07:19
Sportowe diety. Część II. Rzeźbimy się!

Sportowe diety. Część II. Rzeźbimy się!

Każdy cel wymaga innego rodzaju treningu. Każdy trening powinien być wzmocniony odpowiednią dietą. Przeczytaj ten tekst i nie pompuj bez sen
2013-10-27 16:00
Sportowe diety. Część I. Budujemy masę!

Sportowe diety. Część I. Budujemy masę!

Każdy cel wymaga innego rodzaju treningu. Każdy trening powinien być wzmocniony odpowiednią dietą. Przeczytaj ten tekst i nie pompuj bez sen
2013-10-27 14:13
Jagoda Acai

Jagoda Acai

Owocom Acai przypisuje się bardzo wiele prozdrowotnych właściwości, natomiast tylko te wynikające z potencjału antyoksydacyjnego wydają się
2013-10-25 11:46
Do biegu, śniadanie, START!

Do biegu, śniadanie, START!

Śniadanie przed joggingiem powinno być lekkie, pożywne i łatwe do przygotowania!
2013-10-21 13:15
Jedzenie na czas czyli paliwo biegacza

Jedzenie na czas czyli paliwo biegacza

Chcesz biegać dalej i szybciej? Spoglądaj nie tylko na swój zegarek. Nakarm swój organizm przed biegiem ze szwajcarską precyzją, a dasz mu j
2013-10-15 07:12
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy Junaków 46
[email protected]
NIP: 6462632499