Jeste┼Ť tutaj
Dom > Crossfit > strategia carb back loading

strategia carb back loading

W─Öglowodany na noc, po co i dlaczego – czyli strategia carb back loading przedstawiona po polsku ­čÖé

Zacznijmy od tego CZYM S─ä w─Öglowodany:

Węglowodany to inaczej CUKRY, które dzielimy na złożone (np. skrobia) i proste (np. glukoza, fruktoza)

GDZIE S─ä TE W─śGLOWODANY ??
– produkty zbo┼╝owe (m─ůki, chleby, p┼éatki)
– owoce (cukry glukoza i fruktoza)
– wi─Ökszo┼Ť─ç przetworzonej ┼╝ywno┼Ťci, do kt├│rej s─ů dodawane w celu polepszenia walor├│w smakowych
– napoje s┼éodzone, soki (MORDERCY)

.. to tyle tytu┼éem wst─Öpu, nie b─Ödziemy gada─ç za du┼╝o gdy┼╝ tematem jest strategia BACK CARB LOADING John’a Kiefera.

BCL to system ┼╝ywieniowy zak┼éadaj─ůcy usytuowanie puli w─Öglowodan├│w w okresie wieczornym. Nooooo dobra ale dlaczego nie rano ??

1. Rano i do po┼éudnia w naszym organizmie poziom kortyzolu jest podwy┼╝szony – stan ten warunkuje wi─Öksze predyspozycje do odk┼éadania bio-dost─Öpnej glukozy w krwi (po spo┼╝yciu w─Ögli) w tkank─Ö t┼éuszczow─ů.

2. Spo┼╝ywanie w─Öglowodan├│w w ka┼╝dym posi┼éku tym bardziej prostych (chleb, cuksy, makarony, cukier, g├│wniane batoniki fit itp.) powoduje wzrost glukozy we krwi a w konsekwencji – potrzeb─Ö wt┼éoczenia tego cukru w mi─Ö┼Ťnie lub w oponk─Ö. I tu trzustka wydziela INSULIN─ś, kt├│ra pach pach powoduje to w┼éa┼Ťnie wt┼éoczenie.

3. Cz─Öste wyrzuty insuliny s─ů bardzo nie na miejscu gdy┼╝:
– Organizm z czasem przyzwyczaja si─Ö do niej i zachodzi zjawisko – INSULINOOPORNO┼ÜCI. To za┼Ť powoduje, ┼╝e glukoza ci─ůgle kr─ů┼╝y w krwi. Konsekwencj─ů s─ů choroby uk┼éadu naczyniowego, zawa┼é czy cukrzyca typu II, ┼ÜMIER─ć!
* jako Ciekawostk─Ö dodam ┼╝e do 60 % dzieci w wieku 13 lat cierpi na insulino-oporno┼Ť─ç (mniejsz─ů b─ůd┼║ wi─Öksz─ů)

– Trzustka te┼╝ cierpi bo ci─ůgle musi produkowa─ç i wywala─ç insulin─Ö -> produkowa─ç -> wywala─ç -> produkowa─ç ->….. W ko┼äcu si─Ö bidula wyka┼äcza i przestaje. To za┼Ť prowadzi do cukrzycy INSULINOZALE┼╗NEJ, w kt├│rej bez strzykawy (z insulin─ů) przy dupie si─Ö nie obejdzie.

4. Insulina hamuje działanie hormonu wzrostu, największe jego stężenie jest z rana.

DLACZEGO NIE CAŁY CZAS I NIE W CIĄGU DNIA JUŻ WIEMY.
Pora na uzasadnienie dlaczego lepiej na noc !!

1. Du┼╝a ilo┼Ť─ç w─Öglowodan├│w powoduje, ┼╝e stajemy si─Ö ospali prawda ??
Po obiadku ka┼╝dy chce si─Ö kimn─ů─ç.

2. Po spo┼╝yciu w─Öglowodan├│w, wspomagaj─ů one w m├│zgu przemian─Ö TRYPTOFANU do SEROTONINY – popularnie zwanego hormonem szcz─Ö┼Ťcia czy mi┼éo┼Ťci. Du┼╝y udzia┼é SEROTONINY powoduje polepszenie proces├│w regeneracyjnych przez ÔÇÜupgradeÔÇÖ jako┼Ťci snu. Po posi┼éku w─Öglowodanowym jeste┼Ťmy na serotoninowym ÔÇÜhajuÔÇÖ.

3. W─Öglowodany powoduj─ů tonizacje, uspokojenie uk┼éadu nerwowego.

4. Dzi─Öki du┼╝ej puli w─Öglowodan├│w na noc, b─Ödziemy mieli wystarczaj─ůco energii by funkcjonowa─ç ca┼éy kolejny dzie┼ä na pe┼énych obrotach – bez spadk├│w energii – popularnej popo┼éudniowej drzemki po obiedzie.

Jesli jest kto┼Ť, kto ma w┼éasne zdanie, zach─Öcam do dyskusji.

O cukrach b─Ödzie jeszcze du┼╝o – gdy┼╝ niem─ůdre ich spo┼╝ywanie prowadzi do tak wielu chor├│b i problem├│w zdrowotnych ┼╝e g┼éowa ma┼éa.

Pomysł na wieczorny posiłek ??

-> Kasza jaglana
-> Banany
-> Cynamon
-> Ksylitol

Autor: Diet Doctors

https://www.facebook.com/dietdoctorsclinic/

Dodaj komentarz

B─ůd┼║ pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do g├│ry