Jeste艣 tutaj
Dom > Crossfit > strategia carb back loading

strategia carb back loading

W臋glowodany na noc, po co i dlaczego – czyli strategia carb back loading przedstawiona po polsku 馃檪

Zacznijmy od tego CZYM S膭 w臋glowodany:

W臋glowodany to inaczej CUKRY, kt贸re dzielimy na z艂o偶one (np. skrobia) i proste (np. glukoza, fruktoza)

GDZIE S膭 TE W臉GLOWODANY ??
– produkty zbo偶owe (m膮ki, chleby, p艂atki)
– owoce (cukry glukoza i fruktoza)
– wi臋kszo艣膰 przetworzonej 偶ywno艣ci, do kt贸rej s膮 dodawane w celu polepszenia walor贸w smakowych
– napoje s艂odzone, soki (MORDERCY)

.. to tyle tytu艂em wst臋pu, nie b臋dziemy gada膰 za du偶o gdy偶 tematem jest strategia BACK CARB LOADING John’a Kiefera.

BCL to system 偶ywieniowy zak艂adaj膮cy usytuowanie puli w臋glowodan贸w w okresie wieczornym. Nooooo dobra ale dlaczego nie rano ??

1. Rano i do po艂udnia w naszym organizmie poziom kortyzolu jest podwy偶szony – stan ten warunkuje wi臋ksze predyspozycje do odk艂adania bio-dost臋pnej glukozy w krwi (po spo偶yciu w臋gli) w tkank臋 t艂uszczow膮.

2. Spo偶ywanie w臋glowodan贸w w ka偶dym posi艂ku tym bardziej prostych (chleb, cuksy, makarony, cukier, g贸wniane batoniki fit itp.) powoduje wzrost glukozy we krwi a w konsekwencji – potrzeb臋 wt艂oczenia tego cukru w mi臋艣nie lub w oponk臋. I tu trzustka wydziela INSULIN臉, kt贸ra pach pach powoduje to w艂a艣nie wt艂oczenie.

3. Cz臋ste wyrzuty insuliny s膮 bardzo nie na miejscu gdy偶:
– Organizm z czasem przyzwyczaja si臋 do niej i zachodzi zjawisko – INSULINOOPORNO艢CI. To za艣 powoduje, 偶e glukoza ci膮gle kr膮偶y w krwi. Konsekwencj膮 s膮 choroby uk艂adu naczyniowego, zawa艂 czy cukrzyca typu II, 艢MIER膯!
* jako Ciekawostk臋 dodam 偶e do 60 % dzieci w wieku 13 lat cierpi na insulino-oporno艣膰 (mniejsz膮 b膮d藕 wi臋ksz膮)

– Trzustka te偶 cierpi bo ci膮gle musi produkowa膰 i wywala膰 insulin臋 -> produkowa膰 -> wywala膰 -> produkowa膰 ->….. W ko艅cu si臋 bidula wyka艅cza i przestaje. To za艣 prowadzi do cukrzycy INSULINOZALE呕NEJ, w kt贸rej bez strzykawy (z insulin膮) przy dupie si臋 nie obejdzie.

4. Insulina hamuje dzia艂anie hormonu wzrostu, najwi臋ksze jego st臋偶enie jest z rana.

DLACZEGO NIE CA艁Y CZAS I NIE W CI膭GU DNIA JU呕 WIEMY.
Pora na uzasadnienie dlaczego lepiej na noc !!

1. Du偶a ilo艣膰 w臋glowodan贸w powoduje, 偶e stajemy si臋 ospali prawda ??
Po obiadku ka偶dy chce si臋 kimn膮膰.

2. Po spo偶yciu w臋glowodan贸w, wspomagaj膮 one w m贸zgu przemian臋 TRYPTOFANU do SEROTONINY – popularnie zwanego hormonem szcz臋艣cia czy mi艂o艣ci. Du偶y udzia艂 SEROTONINY powoduje polepszenie proces贸w regeneracyjnych przez 鈥歶pgrade鈥 jako艣ci snu. Po posi艂ku w臋glowodanowym jeste艣my na serotoninowym 鈥歨aju鈥.

3. W臋glowodany powoduj膮 tonizacje, uspokojenie uk艂adu nerwowego.

4. Dzi臋ki du偶ej puli w臋glowodan贸w na noc, b臋dziemy mieli wystarczaj膮co energii by funkcjonowa膰 ca艂y kolejny dzie艅 na pe艂nych obrotach – bez spadk贸w energii – popularnej popo艂udniowej drzemki po obiedzie.

Jesli jest kto艣, kto ma w艂asne zdanie, zach臋cam do dyskusji.

O cukrach b臋dzie jeszcze du偶o – gdy偶 niem膮dre ich spo偶ywanie prowadzi do tak wielu chor贸b i problem贸w zdrowotnych 偶e g艂owa ma艂a.

Pomys艂 na wieczorny posi艂ek ??

-> Kasza jaglana
-> Banany
-> Cynamon
-> Ksylitol

Autor: Diet Doctors

https://www.facebook.com/dietdoctorsclinic/

Dodaj komentarz

B膮d藕 pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do g贸ry