Jesteś tutaj
Dom > Nowości > Suplementy dla początkujących od czego zacząć ? jakie dawki brać?

Suplementy dla początkujących od czego zacząć ? jakie dawki brać?

Zaczynając naszą przygodę z siłownią najpierw musimy zbilansować sobie dietę i wyznaczyć cel który chcemy osiągnąć ćwicząc nasze ciało. Bez wyznaczenia tych dwóch podstawowych zagadnień żaden z suplementów diety nie spełni swojej roli a wydane w ten sposób pieniądze zostaną po prostu zmarnotrawione. Więc pamiętajcie cel i dieta czyli trzymanie michy to podstawa gdy już macie to za sobą zaczniemy od podstawowego suplementu który powinien stosować każdy sportowiec którego ciało jest poddawane ciężkiemu treningowi i stałej diecie która może być uboga w różnego rodzaju witaminy i minerały których nasz organizm potrzebuje.

1. Woda – najlepsza odżywka na świecie jaka kiedykolwiek powstała. Po prostu trzeba pić dużo wody około 4-6 litrów wody dziennie wtedy mamy pewność że nawadniamy nasz organizm odpowiednio a co za tym idzie także nasze mięśnie oraz oczyszczamy nerki i poprawiamy trawienie.

2. Witaminy i minerały – nie będę się tu specjalnie rozpisywał nad tym tematem aby opisywać jak działa każda witamina itd.  Witaminy i minerały są nam po prostu niezbędne do życia oraz zachowania wszystkich procesów życiowych by nasz organizm funkcjonował prawidłowo. Najlepiej więc zaopatrzyć się w mieszankę witamin i minerałów i zażywać ten kompleks witaminowo-minerałowy razem z posiłkiem bo tylko wtedy zapewnimy naszemu organizmowi odpowiednie ich przyswajanie.

http://supleshop.pl/m-j-s-vitamin-60tab-superior14-produkt13659

http://supleshop.pl/multivitamin-am—pm-formula-180kap-fitness-authority-produkt5241

http://supleshop.pl/daily-one-multivitamin—multimineral-60tab-amix-produkt9622

3. Dobra odżywka białkowa – Jest kilka rodzajów frakcji białkowych ale myślę że dla początkującej osoby bardziej niż rodzaj białka będzie ważne stężenie białka w odżywce białkowej i ten najważniejszy wskaźnik powinien plasować się między 60-90 % białka na każde 100gr. produktu. Jeśli trenujecie intensywnie wasz organizm zdecydowanie więcej potrzebuje dobrej jakości białka zwłaszcza gdy naszym celem jest trening ukierunkowany np: chcemy zbudować masę mięśniową lub chcemy zredukować ilość tkanki tłuszczowej w organizmie. Ciężko jest mi tez sobie wyobrazić że osoby prowadzący normalny tryb życia uczące się i pracujące maja czas by spożywać przygotowane wcześniej posiłki co 3 godziny 4-6 razy dziennie. Dlatego bardzo dobrym zabezpieczeniem naszego organizmu przed zbyt małą podażą białka będzie jeden z poniższych produktów które przygotujemy w minutę 30gr odżywki białkowej wsypujemy do shakera dodajemy 300 ml wody/mleka i gotowe. Białko należy spożywać na czczo i po treningu. W dni nie treningowe na czczo i między posiłkami lub przed snem.

http://supleshop.pl/superior-whey-core-2270g-superior14-produkt13633

http://supleshop.pl/anabolic-monster-beef-protein-90–2200g-amix-produkt9259

http://supleshop.pl/whey-100-2275g-trec-produkt5506

4. BCAA – czyli aminokwasy rozgałęzione szybko-przyswajalne. Są to aminokwasy które poprawiają nam syntezę białek w organizmie a działając anabolicznie zdecydowanie przyśpieszają budowanie masy mięśniowej. Kolejnym ważnym czynnikiem jaki odgrywają w naszym organizmie jest oczywiście ochrona go przed katabolizmem czyli inaczej wytwarzaniem kortyzolu który „rozwala ” nam mięśnie. BCAA działają też bardzo dobrze jako paliwo w celu osiągnięcia lepszego treningu zwłaszcza przy redukcji ponieważ chronią nasze mięśnie a nasz organizm może wtedy czerpać z innych źródeł (tłuszczy zapasowych) energię. Najlepiej stosować je przed treningiem i zaraz po treningu w celu najszybszej regeneracji naszych mięsni. W dni nie treningowe na czczo i przed snem.

http://supleshop.pl/bcaa-2-1-1-240tab-4–nutrition-produkt14997

http://supleshop.pl/bcaa-gforce-360kap-trec-produkt455

http://supleshop.pl/bcaa-gold-300tab-amix-produkt9257

A teraz jazda na siłownie i trenujemy !!!

Dodaj komentarz

Do góry