Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-07-10 16:39
A  A  A

Szczupły na Soi

Szczupły na Soi

Po pierwsze

Po pierwsze jest to złe dla kulturystyki, następnie jest to dobre dla kulturystyki. Wtedy jest to dobre dla zdrowia. Cały czas robimy 1 krok do przodu i jeden krok do tyłu. Poświęciłem trochę czasu na analizę badań aby dojść do ostatecznego wniosku. Jeżeli jesteś kulturystą pragnącym skorzystać z ogromnych osiągnięć w nauce i chcę pakować tyle białka do mięśni, jak to możliwe, Soja jest na ostatnim miejscu

Po pierwsze, gdy mowa o źródłach białka trzeba patrzeć nie tylko jak skutecznie nasz organizm może je strawić, ale również, jak dobrze może je  przyswoić i wykorzystać . To brzmi prosto, ale wydaje się, że co tydzień pojawia się nowa metoda pomiaru tych czynników. Wartość biologiczna, wskaźnik efektywności białka, poprawiona strawność aminokwasów, itd.

Każdy z nich ma nieco inny nacisk na metabolizm białek i każdy ma służyć jakiemuś celowi. Ostatnio PCDAAS jest metodą wyboru. Jednakże, nie jest ona wolna od  wad. Największą jest to, iż patrzy na zawartości fekali w białku.

To jest złe, ponieważ jelita regenerują się w niezwykle szybkim tempie, a to zawsze wpływa na wyniki końcowe. Więc z tego prostego faktu, że PDCAAS przecenia zdolność organizmu do wykorzystywania białka.

Uważa się , że ważna jest to wartość biologiczna i wartość netto wykorzystanych białek. A po drugie, te pomiary powinny być sporządzone w końcu dolnej części jelita, dzięki czemu możemy dokładnie zobaczyć, jak wiele z tego białka  zostało wchłonięte na końcu procesu trawienia. Ta część jelita nazywa się  jelito kręte i to jest część, gdzie materiał spożywczy znajduje się tuż przed wejściem do jelita grubego.

Ocena

Kiedy ta metoda oceny jest używana?, ostatnie badania wykazały, że poprzednie badanie było troszkę chybione. Nawet wtedy, gdy najwyższa jakość białka sojowego był dopasowywana do najniższego białka mlecznego, soja nadal wpadła słabo. To prawda, hydrolizowany izolat sojowy nie może stać oko w oko  z białkiem mlecznym. Oto dane.

Podczas legalnej oceny, białku sojowemu nadano wartość biologiczną 87%, co nie jest złe. Ale ludzie mogą wykorzystać tylko ok. 78% tego. Natomiast proste koncentrat mleka tma BV w 95%, a netto wykorzystanie białka 85%. Teraz należy pamiętać, że jest to zwykły typ białka któremu daleko do zaawansowanych białek.

Dlaczego jest to ważne? Dla kulturysty pragnącego zbudować mięśnie, spożycie białka jest na pierwszym miejscu. Jednak jakość tego białka jest równie ważna jak ilość. To nie tylko kwestia tego, jak wiele można wypić, ale jak dobrze organizm może wykorzystać to. Więc jest to kolejny ujemny punkt  dla soi.

Izoflawony

Dalej na liście są izoflawony znalezione w soi. W rzeczywistości, proszki typu białko sojowe, izolaty w szczególności, mają najwyższe stężenia nich! Zostało udokumentowane, że różne izoflawony mają dość istotny negatywny wpływ na rozwój mięśni.

Soja wydaje się spowalniać tempo syntezy białek, a tym samym obniżenie poziomu akumulacji białka i akrecyjnego (wzrost mięśni). Po drugie soja ma hamujący wpływ na produkcję mioblast dojrzewania oraz activity5. Więc to jest naprawdę potrójna śmierć dla wzrostu mięśni. Mioblasty są to  "piechurzy" którzy budują mięśnie. Są to rzeczy, które faktycznie pomagają tworzyć nowe tkanki.

Tak wolną syntezę białek i akumulacji i spowolnionej aktywności mioblast i rozwoju. To tak, jakby starając się zbudować Pałac Buckingham z 1 leniwego pracownika budowlanego, który nie ma wystarczającej ilości cegieł, aby zakończyć pracę w pierwszej kolejności. Teraz, to jest to drugi ujemny punkt dla soi.

Jeszcze inna wiadomość na temat izoflawonów jest sprawa hormonalnych efektów. Lub pośrednie działanie w tej sprawie.  beta-hydroksysteroidowej dehydrogenazy (zarówno 3B-HSD i 5B-HSD) i 5 alfa reduktazy. To prawda, Soja ma negatywny wpływ na nie.

Wpływ soi

Soja ma jeszcze jedno piekielnie  złe działanie a mianowicie wpływa na układ odpornościowy i metabolizm. Soja dosłownie niszczy układ odpornościowy poprzez zmniejszanie liczby limfocytów t o około 80%, zmniejsza ona również produkcje hormonu tarczycy t4 co skutkuje tragicznym efektem dla metabolizmu.

Jak zbudować masę mięśniową? Część III. SUPLEMENTACJA

Poniższy tekst traktować będzie zatem o suplementacji w procesie zwiększania masy mięśniowej. ...czytaj dalej »
Jak zbudować masę mięśniową? Część III. SUPLEMENTACJA
2013-11-04

Jak zbudować masę mięśniową? Część II. Dieta

Część druga traktuje o odżywianiu w okresie budowania masy mięśniowej. ...czytaj dalej »
Jak zbudować masę mięśniową? Część II. Dieta
2013-11-03

Mleko – tanie i korzystne źródło wapnia

Mleko stanowi najłatwiejsze, najtańsze i najkorzystniejsze źródło łatwo przyswajalnego wapnia. ...czytaj dalej »
Mleko – tanie i korzystne źródło wapnia
2013-09-13
Powiązane artykuły
Dlaczego warto spożywać białko?

Dlaczego warto spożywać białko?

Białko to bardzo ważny składnik odżywczy potrzebny człowiekowi do prawidłowego funkcjonowania. Białka naprawiają komórki ciała, budują i reg
2013-01-18 18:39
Tego lata nie bądź  "Homo Obesus" tylko "Homo Sapiens"

Tego lata nie bądź "Homo Obesus" tylko "Homo Sapiens"

Dr Atkins miał racje - jedz białko, pij szejki białkowe a będziesz ...szczupły!
2012-08-29 10:52
Trzy białkowe kontrowesje

Trzy białkowe kontrowesje

Badania dowodzą że dieta z dużą ilością białka która zawiera produkty o dużej zawartości wapnia i witaminy D3 nie wpływa niekorzystnie na st
2012-07-13 16:11
Mięśnie w płynie, pięć proteinowych szejków dla lepszego wzrostu

Mięśnie w płynie, pięć proteinowych szejków dla lepszego wzrostu

Szejki proteinowe przebyły bardzo długą drogę od czasu ich wymyślenia, teraz oferują nam dużo lepszą jakość i smak
2012-07-11 09:33
Raport przeciwko soi

Raport przeciwko soi

Już od dłuższego czasu kulturyści są przeciwko spożywaniu soi, szczególnie w postaci izolatów białkowych i izolatów fitochemicznych. Dowie
2012-07-10 16:06
Europe Sport Power 2017

Europe Sport Power 2017

Europe Sport Power to targi fitness i największe zawody kulturystyczne w Polsce.
2017-02-14 13:15
Fit sernik na zimno - przepis

Fit sernik na zimno - przepis

Przepis na nisko-węglowodanowy sernik, który sprawdzi się idealnie w okresie redukcji wagi ciała.
2016-12-13 10:47
Stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie

Stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie

Nie od dziś wiadomo, że stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie. Ale dlaczego tak się dzieje?
2016-11-24 12:20
Gymnema sylvestre - sposób na leczenie cukrzycy, uwrażliwienie organizmu na insulinę i nie tylko ...

Gymnema sylvestre - sposób na leczenie cukrzycy, uwrażliwienie organizmu na insulinę i nie tylko ...

Gymnema sylvestre to naturalnie występujące zioło w Indiach, gdzie stosowane jest w leczeniu cukrzycy oraz przy odchudzaniu.
2016-11-02 14:03
Kilka słów o minerałach

Kilka słów o minerałach

Minerały to związki nieorganiczne, które spełniają wiele niezbędnych funkcji w ludzkim organizmie, są budulcem.
2016-10-27 10:55
Zawody siłowe

Zawody siłowe

W najbliższą sobotę (22.10.2016r.) w dopiero co nowo otwartym sklepie SUPLESHOP'a, w Tychach przy ulicy Uczniowskiej 7, odbędą się zawody si
2016-10-20 15:00
Cukier - biała śmierć

Cukier - biała śmierć

Wiele współczesnych badań wskazuje jasno, że rafinowany cukier może uzależniać jak nie jeden narkotyk. Cukier śmiało można nazwać biała śmie
2016-10-05 10:43
Psychika w sporcie

Psychika w sporcie

Rekordy sportowe są ustalane od początku istnienia każdej z dyscyplin. Dla każdej z dyscyplin rekordy te były pobijane wielokrotnie. W dzisi
2016-09-16 12:47
Woda - ile powinniśmy jej wypijać?

Woda - ile powinniśmy jej wypijać?

Temat ilości wypijania płynów przewija się nieustannie po dziś dzień. Można się z nim spotkać nie tylko na siłowni, salach treningowych, ale
2016-09-12 11:39
Przetrenowanie - fakt czy mit?

Przetrenowanie - fakt czy mit?

Witam wszystkich czytelników bodyinfo.pl oraz muscleinfo.pl. Poruszymy dzisiaj temat przetrenowania. Czy ono faktycznie istnieje? Trzeba na
2016-09-12 11:00
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy, Uczniowska 7
[email protected]
NIP: 6462632499