Jesteś tutaj
Dom > Odżywianie > Szczupły na Soi

Szczupły na Soi

Po pierwsze

Po pierwsze jest to złe dla kulturystyki, następnie jest to dobre dla kulturystyki. Wtedy jest to dobre dla zdrowia. Cały czas robimy 1 krok do przodu i jeden krok do tyłu. Poświęciłem trochę czasu na analizę badań aby dojść do ostatecznego wniosku. Jeżeli jesteś kulturystą pragnącym skorzystać z ogromnych osiągnięć w nauce i chcę pakować tyle białka do mięśni, jak to możliwe, Soja jest na ostatnim miejscu

Po pierwsze, gdy mowa o źródłach białka trzeba patrzeć nie tylko jak skutecznie nasz organizm może je strawić, ale również, jak dobrze może je  przyswoić i wykorzystać . To brzmi prosto, ale wydaje się, że co tydzień pojawia się nowa metoda pomiaru tych czynników. Wartość biologiczna, wskaźnik efektywności białka, poprawiona strawność aminokwasów, itd.

Każdy z nich ma nieco inny nacisk na metabolizm białek i każdy ma służyć jakiemuś celowi. Ostatnio PCDAAS jest metodą wyboru. Jednakże, nie jest ona wolna od  wad. Największą jest to, iż patrzy na zawartości fekali w białku.

To jest złe, ponieważ jelita regenerują się w niezwykle szybkim tempie, a to zawsze wpływa na wyniki końcowe. Więc z tego prostego faktu, że PDCAAS przecenia zdolność organizmu do wykorzystywania białka.

Uważa się , że ważna jest to wartość biologiczna i wartość netto wykorzystanych białek. A po drugie, te pomiary powinny być sporządzone w końcu dolnej części jelita, dzięki czemu możemy dokładnie zobaczyć, jak wiele z tego białka  zostało wchłonięte na końcu procesu trawienia. Ta część jelita nazywa się  jelito kręte i to jest część, gdzie materiał spożywczy znajduje się tuż przed wejściem do jelita grubego.

Ocena

Kiedy ta metoda oceny jest używana?, ostatnie badania wykazały, że poprzednie badanie było troszkę chybione. Nawet wtedy, gdy najwyższa jakość białka sojowego był dopasowywana do najniższego białka mlecznego, soja nadal wpadła słabo. To prawda, hydrolizowany izolat sojowy nie może stać oko w oko  z białkiem mlecznym. Oto dane.

Podczas legalnej oceny, białku sojowemu nadano wartość biologiczną 87%, co nie jest złe. Ale ludzie mogą wykorzystać tylko ok. 78% tego. Natomiast proste koncentrat mleka tma BV w 95%, a netto wykorzystanie białka 85%. Teraz należy pamiętać, że jest to zwykły typ białka któremu daleko do zaawansowanych białek.

Dlaczego jest to ważne? Dla kulturysty pragnącego zbudować mięśnie, spożycie białka jest na pierwszym miejscu. Jednak jakość tego białka jest równie ważna jak ilość. To nie tylko kwestia tego, jak wiele można wypić, ale jak dobrze organizm może wykorzystać to. Więc jest to kolejny ujemny punkt  dla soi.

Izoflawony

Dalej na liście są izoflawony znalezione w soi. W rzeczywistości, proszki typu białko sojowe, izolaty w szczególności, mają najwyższe stężenia nich! Zostało udokumentowane, że różne izoflawony mają dość istotny negatywny wpływ na rozwój mięśni.

Soja wydaje się spowalniać tempo syntezy białek, a tym samym obniżenie poziomu akumulacji białka i akrecyjnego (wzrost mięśni). Po drugie soja ma hamujący wpływ na produkcję mioblast dojrzewania oraz activity5. Więc to jest naprawdę potrójna śmierć dla wzrostu mięśni. Mioblasty są to  „piechurzy” którzy budują mięśnie. Są to rzeczy, które faktycznie pomagają tworzyć nowe tkanki.

Tak wolną syntezę białek i akumulacji i spowolnionej aktywności mioblast i rozwoju. To tak, jakby starając się zbudować Pałac Buckingham z 1 leniwego pracownika budowlanego, który nie ma wystarczającej ilości cegieł, aby zakończyć pracę w pierwszej kolejności. Teraz, to jest to drugi ujemny punkt dla soi.

Jeszcze inna wiadomość na temat izoflawonów jest sprawa hormonalnych efektów. Lub pośrednie działanie w tej sprawie.  beta-hydroksysteroidowej dehydrogenazy (zarówno 3B-HSD i 5B-HSD) i 5 alfa reduktazy. To prawda, Soja ma negatywny wpływ na nie.

Wpływ soi

Soja ma jeszcze jedno piekielnie  złe działanie a mianowicie wpływa na układ odpornościowy i metabolizm. Soja dosłownie niszczy układ odpornościowy poprzez zmniejszanie liczby limfocytów t o około 80%, zmniejsza ona również produkcje hormonu tarczycy t4 co skutkuje tragicznym efektem dla metabolizmu.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry