Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-08-13 15:29
A  A  A

Technika rozciągania SMR

Technika rozciągania SMR

SMR= Self Myofascial Release

A więc jest to technika uciskania przykurczonych mięśni za pomocą specjalnie do tego przeznaczonych wałków. Tutaj wykorzystanie akupresury i automasażu pomaga w rozluźnieniu przykurczonych tkanek i odzyskaniu utraconego zakresu ruchu. Dużą zaletą takiego rozciągania jest fakt, że ćwiczenia z wałkiem można stosować samodzielnie, bez pomocy drugiej osoby.

Mamy różnego rodzaju wałki do dyspozycji: długie, krótkie, różniące się twardością pianki i tworzywa z jakiego są wykonane. Są również z różnego rodzaju kolcami czy wypustkami. Starsi sportowcy z większa masa mięśniową sięgają po te twardsze i solidniejsze, gdyż tylko wtedy osiągają efekt rozluźnienia tkanek, zaś młodzież i początkujący powinni zacząć od miękkich, nie powodujących mocnego ucisku na tkanki.

Stosowanie takiego wałka jest łatwe i pozwala osobom aktywnym jak i tym prowadzącym siedzący tryb życia na szybką reakcję związaną z napięciem tkanek. Wykorzystując tu właśnie koncepcję akupresury i automasażu, używając wagi swojego ciała uciskamy lub masujemy bolące miejsca, zmniejszając napięcie w mięśniach.

Dzięki niemu  rozluźniamy mięśnie i wpływamy na zmniejszenie zrostów i blizn powstałych podczas urazów.  Poprawiamy elastyczności tkanek miękkich, także przyspieszamy proces ich regeneracji przez co zmniejsza się ryzyko urazów wynikających z przykurczu i sztywności mięśni.

Podczas użycia wałka przy rozciąganiu zwiększamy ukrwienia mięśni, do tego może być on  stosowany  na początku treningi jak i po nim. Po zastosowaniu wałka (nie w trakcie) nie powinno się odczuwać bólu i mieć śladów w postaci siniaków.

Wałek możemy stosować przed treningiem po 5 - 10 minut w ramach rozluźnienia tkanek i po to aby wspomóc rozgrzewkę, natomiast po treningu relaksuje on mięśnie i zmniejsza ból po wyczerpujących ćwiczeniach. Można go stosować  codziennie w ramach zmniejszenia napięć lub po kontuzjach w celu przyspieszenia  lub w ramach profilaktyki.

Trening dla kobiet na mięśnie ud i pośladków!

Dzisiaj zajmiemy się jednym z podstawowych powodów, dla których Panie odwiedzają siłownie. Pierwszy powód to oczywiście chęć zrzucenia kilku kilogramó ...czytaj dalej »
Trening dla kobiet na mięśnie ud i pośladków!
2013-11-22

Jak zbudować masę mięśniową? Część I. TRENING

W poniższym tekście chciałbym poruszyć temat treningu w okresie budowania masy mięśniowej. ...czytaj dalej »
Jak zbudować masę mięśniową? Część I. TRENING
2013-11-03

Wyjdź z hibernacji. Trenuj jesienią!

Wykorzystaj nasz prosty plan na jesienne przebudzenie i odzyskaj panowanie nad światem! ...czytaj dalej »
Wyjdź z hibernacji. Trenuj jesienią!
2013-10-26
Powiązane artykuły
Rozciąganie dla biegaczy w pigułce

Rozciąganie dla biegaczy w pigułce

Rozciąganie, to zmora wielu amatorów. To hasło, które pojawia się w biegowych portalach, czasopismach i w rozmowach z biegaczami. Widok rozc
2013-10-19 19:13
TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM
2013-04-26 01:27
Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

W poniższym artykule opisujemy i prezentujemy zestaw ćwiczeń na klatkę piersiową.
2013-03-20 19:11
Trenuj giętkość i elastyczność!

Trenuj giętkość i elastyczność!

UTRZYMUJ ZDROWE ORAZ ELASTYCZNE STAWY I MIĘŚNIE! Dlaczego gibkość i elastyczność są tak ważne?
2013-01-16 21:52
Rzeźbienie ciała za pomocą taśmy elastycznej!

Rzeźbienie ciała za pomocą taśmy elastycznej!

Jedni to nazywają taśmą treningową, inni gumą pilates. Przyrząd jest niebywale prosty, a przy tym niedrogi w zakupie. Firmy SPOKEY i LAUBR S
2013-01-09 12:00
Ćwiczenia na mięśnie nóg

Ćwiczenia na mięśnie nóg

Zima jest dobrą porą by zacząć pracę nad własnymi niedoskonałościami i do wiosny nadrobić zaległości. Jeśli masz chudziutkie nogi i chciałby
2012-12-11 15:22
Recepta na piękny brzuch

Recepta na piękny brzuch

W poniższym tekście prezentujemy dziewięć ćwiczeń na brzuch, które z powodzeniem możesz wykonywać w domu, bez użycia jakiegokolwiek przyrząd
2012-11-22 08:20
Szerokie barki – ćwiczenia dla najtwardszych!

Szerokie barki – ćwiczenia dla najtwardszych!

Nie ma chyba na świecie mężczyzny któremu nie marzą się kuliste, szeroki barki. Partia ta oprócz tego, że często wzbudza zachwyt pań i zazdr
2012-11-21 15:22
Ćwiczenia na jędrny biust

Ćwiczenia na jędrny biust

Dla mężczyzn kształtne piersi są najczęściej obiektem erotycznym, dla kobiet jednak wygląd ich piersi stanowi nie lada problem i większość p
2012-11-20 09:42
Ćwiczenia gimnastyczne dla osób w starszym wieku

Ćwiczenia gimnastyczne dla osób w starszym wieku

Aktywność ruchowa osób starszych powinna oddziaływać na trzy podstawowe elementy: poprawiać wydolność tlenową (aerobową),wzmacniać siłę mięś
2012-09-17 12:42
CrossFit. Jak ćwiczyć?

CrossFit. Jak ćwiczyć?

Jak ćwiczyć CrossFit? Jakie ćwiczenia wykonywać? CrossFit jest tak uniwersalnym programem treningowym, że ćwiczyć można w zasadzie wszystko
2012-09-09 13:47
Ćwiczenia z guma PILATES

Ćwiczenia z guma PILATES

Elastyczna Taśma Pilates ma szerokie zastosowanie, służy do ćwiczeń Pilates i jogi, jest doskonała do treningów rozciągających i wzmacniają
2012-09-05 15:46
Rozciąganie kluczem do gibkości!

Rozciąganie kluczem do gibkości!

Rozciąganie kluczem do gibkości!
2012-09-03 12:45
Sposób na zakwasy

Sposób na zakwasy

Zakwasy są efektem przetrenowania lub niewystarczającej rozgrzewki przed treningiem. Dopadają każdego, kto dopiero zaczyna przygodę ze sport
2012-08-24 09:09
Jestem w formie. Dlaczego warto ćwiczyć?

Jestem w formie. Dlaczego warto ćwiczyć?

Jestem w formie. Czy możesz tak o sobie powiedzieć? Jeśli tak, to fantastycznie. Jeśli nie, to pora zabrać się za siebie. Oto siedem powod
2012-08-20 22:25
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy, Uczniowska 7
[email protected]
NIP: 6462632499