Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2013-01-10 10:21
A  A  A

Test nart Freeride część I. FREERIDE BIG

Test nart Freeride część I. FREERIDE BIG

W poniższym tekście przedstawiamy najnowszy test nart freeride’owych z kategorii FREERIDE BIG. Każdy model nart jest szczegółowo przez nas scharakteryzowany i omówiony. Jeśli jesteś maniakiem narciarstwa, poniższy artykuł jest dla Ciebie skarbnicą wiedzy o nartach FREERIDE.

 

NARTY FREERIDE BIG:

 

1. 4FRONT „RENEGADE”

Specyfikacja:

Długość: 186,196 cm

Taliowanie: 135-122-129 mm

Rocker: Full

Opis:

Pomimo bardzo “tłustej” geometrii z wielkim promieniem skrętu narty te na śniegu są zaskakująco przyjazne, zwinne i elastyczne. Lubią być prowadzone łukami z ześlizgiem przy użyciu niewielkiej siły. Skręt za skrętem o dużych i średnich promieniach – prawie samodzielnie idą. Inną cechą charakterystyczną „RENEGADE” jest ich stabilność. W świeżym śniegu mają bardzo duży wypór, lekko skręcają i są spokojne. Dodają pewności siebie.

 

2. ATOMIC „AUTOMATIC”

Specyfikacja:

Długość: 179,186,193 cm

Taliowanie: 130-117-119 mm

Rocker: Powder

Opis:

Nazwa tych nart mówi sama za siebie – ponieważ ATOMIC „AUTOMATIC” jeździ prawie samodzielnie. Po prostu trzeba się wpiąć w wiązania, odepchnąć kijkami i zaczyna się zabawa. Są to perfekcyjne deski dla narciarzy o sportowych ambicjach, którzy nie boją się szybkiej jazdy w stromym terenie i potrzebują sprzętu, któremu mogą totalnie zaufać. Fantastyczny wypór i doskonałe, lekkie sterowanie to ich główne zalety. Mogłyby być jednak trochę bardziej wszechstronne.

 

3. BLACK DIAMOND "CARBON MEGAWATT" „

Specyfikacja:

Długość: 178,188 c

Taliowanie: 153-125-130

Rocker: Tip & Semi tail

Opis:

Jeśli tylko świeży puch osiąga głębokość co najmniej do kolan zaczyna się zabawa na "MEGAWATTACH". Pomimo wymiarów XXL narty pozwalają na bardzo płynną jazdę. Środek wyporu jest dobrany perfekcyjnie i zapewnia przyjemną stabilność w skrętach przy dużej szybkości. Narty wspaniale reagują na impulsy i dają sobą lekko manewrować. Zaskoczeniem jest, że – pomimo wymiarów – są one bardzo wszechstronne i da się na nich jeździć bez „szczękościsku”. Doskonale też „wybierają” nierówności. Bardzo udane!

 

4. BLIZZARD "COCHISE"

Specyfikacja:

Długość: 170,177,185,193 cm

Taliowanie: 135-108-123

Rocker: Flipcore

Opis:

Zarówno freeride’owi nowicjusze, osoby o małej masie ciała, wszyscy, którzy jeżdżą bez sportowych ambicji i nie lubią używać dużej siły, jak i bardzo sprawni narciarze, którzy potrafią już bardzo wiele, będą zachwyceni "COCHISAMI". Narty te są bardzo wszechstronne, harmonijne i pozwalają na bardzo płynną jazdę. Sprawdzają się bardzo dobrze w wirażach o małych i średnich promieniach, przy średniej i dość wysokiej prędkości, choć funkcjonują także powoli. Jedynie przy bardzo szybkiej jeździe wirażami w stylu „big mountain” mogłyby być zdecydowanie bardziej stabilne.

 

5. DYNASTAR "CHAM 107"

Specyfikacja:

Długość: 166,175,184,190 cm

Taliowanie: 137-107-122 mm

Rocker: Tip

Opis:

Zarówno na trasach, jak I poza nimi "CHAM 107" prezentuje się jako bardzo zwinne narty, na których można jeździć w sposób energiczny I bez użycia wielkiej siły. Najlepiej sprawują się w wirażach o małych i średnich promieniach przy niezbyt wielkich prędkościach. Jak tylko tempo zostanie podkręcone, a śnieg nie jest zbyt idealny, deski stają się trochę niespokojne. Są łatwe do kontrolowania nawet na przygotowanych trasach. W terenie brakuje im trochę wyporu.

 

6. ELAN „CHAINSAW”

Specyfikacja:

Długość: 171,182,188 cm

Taliowanie: 140-113-130 mm

Rocker: Full

Opis:

“CHAINSAW” doskonale pływa w świeżym śniegu, lekko skręca I solidnie leży w wirażach przekazując pewność i bezpieczeństwo. Niestety, są to narty, które lubią jeździć swoim własnym promieniem skrętu, więc są mało wszechstronne (chodzi o długość łuków). Wymagają od swoich pilotów bardzo skoncentrowanej jazdy. Poza tym, trzeba je traktować bardzo siłowo, kiedy chce się je zmusić do innych wiraży niż zaprogramowane.

 

7. FISCHER „BIG STIX 110”

Specyfikacja:

Długość: 166,176,186 cm

Taliowanie: 139-110-124 mm

Rocker: Freeski

Opis:

Bardzo długie wiraże i szerokie, otwarte przestrzenie – to pole do popisu dla „BIG STIX 110”. W pewnym sensie są to klasyczne narty freeride’owe, które są stabilne, wyporne w świeżym śniegu i precyzyjne w sterowaniu wirażami. Trzeba na nich jeździć w sposób bardzo zaangażowany i z dużą dozą docisku – wtedy sprawdzają się najlepiej, są harmonijne i bardzo pewne w prowadzeniu.

 

8. HEAD „HAMMERED”

Specyfikacja:

Długość: 171,181,191 cm

Taliowanie: 148-113-131 mm

Rocker: Tip & Tail

Opis:

Bardzo przyjazne, przyjemnie elastyczne i harmonijne deski. Te świetne właściwości pozwalają na bezstresową, ale też energiczna jazdę. „HAMMERED” ma też bardzo dobry wypór w głębokim śniegu. Najlepiej sprawują się przy nie za dużej prędkości w wirażach o średnich i małych promieniach, wtedy dobrze trzymają ślad i są spokojne. Przede wszystkich freeride’owi hobbyści i nowicjusze będą z tych nart zadowoleni, szczególnie w zupełnie świeżym, nie rozjechanym śniegu.

 

9. K2 „SIDESETH”

Specyfikacja:

Długość: 174,181,188 cm

Taliowanie: 147-118-135 mm

Rocker: Full powder

Opis:

“SIDESETH” doskonale łączy – jak żadne inne deski – zdolność do szybkiej jazdy nart z grupy “Big Mountain”, ze skrętami i zwinnością węższych desek freeride. Dla tych nart nie ma żadnego znaczenia, czy jeździmy ekstremalnymi liniami blisko linii spadku stoku, czy ciaśniejszymi skrętami na przykład w lesie. Wszędzie są doskonałe i sprawiają mnóstwo radości. Są też bardzo dobrze wytłumione – wcale nie wibrują. Przekazują poczucie pewności. Również na trasach można na nich jeździć bardzo płynnie. Fenomenalne!

 

10. KASTLE „BMX 108”

Specyfikacja:

Długość: 168,178,188,195 cm

Taliowanie: 132-108-122 mm

Rocker: Early rise

Opis:

“BMX 108” to rasowe deski freeride z charakterem nart “Big Mountain”. Kochają szybką I bezpośrednią jazdę bez zbędnych, głębokich wiraży. Niesamowicie stabilne, punktują dzięki temu w rozjeżdżonym śniegu i nawet na trasach. Narty te są zaprojektowane bezkompromisowo – do sporu! I dlatego też wymagają od swoich pilotów sporej siły fizycznej i techniki. Pozwalają sobą bardzo precyzyjne sterować i niż nie potrafi wytrącić ich z żadnej linii. Bardzo dobre!

 

11. LINE „INFLUENCE 115”

Specyfikacja:

Długość: 179,186,192 cm

Taliowanie: 145-115-131 mm

Rocker: Early rise

Opis:

Nawet najbardziej nieprzyjazny teren I najróżniejsze rodzaje śniegu nie potrafią zaszkodzić tym nartom. Dzięki bardzo dobrej stabilności, doskonałemu wyporowi w puchu i wyjątkowo dobremu trzymaniu zadanych łuków nadają się szczególnie do wykonywania skrętów „Big Mountain”. Pomimo to, w trudniejszym terenie nie tracą nic na skrętności i uniwersalności. Są bardzo dobre nawet w krótkich skrętach. Pozwalają na jazdę bez wysiłku nawet po trasach. Świetne!

 

12. MOVEMENT „SUPER TURBO”

Specyfikacja:

Długość: 182,192,202 cm

Taliowanie: 144-115-129 mm

Rocker: Early ride tip

Opis:

W zupełnie świeżym, nierozjechanym śniegu “SUPER TURBO” zachowują się jak deska surfingowa na fali. Surfują miękko, harmonijnie, lekko się prowadzą i łatwo wchodzą w skręty. Kiedy warunki śniegowe zmieniają się na gorsze, a tempo wzrasta trzeba zacząć uważać, ponieważ „SUPER TURBO” to narty szalenie elastyczne i nie zawsze stabilne. Trzeba na nich jeździć w sposób skoncentrowany i zachowaniem pełnej kontroli.

 

13. NORDICA „PATRON”

Specyfikacja:

Długość: 177,185,193 cm

Taliowanie: 143-113-132 mm

Rocker: Tip & Tail

Opis:

Żwawe i skrętne – tak prezentują się NORDICI „PATRON”. Dzięki temu są wspaniałe do różnorodnej jazdy między drzewami, skoków ze skał i pillows (śnieżnych poduszek) lub tricków na przeszkodach terenowych. Przede wszystkim przy niewielkich i średnich prędkościach są bardzo płynne ze skrętu w skręt i dobrze radzą sobie na nierównościach terenu. Kiedy warunki zmieniają się na bardziej twarde lub wzrasta prędkość, narty musza być prowadzone przy pełnej koncentracji.

 

14. ROSSIGNOL „SQUAD 7”

Specyfikacja:

Długość: 190 cm

Taliowanie: 145-120-126 mm

Rocker: Tip & Tail

Opis:

„SQUAD 7” to narty dla wszystkich, którzy lubią (i potrafią) jeździć w głębokim śniegu długimi wirażami na pełnej prędkości, skaczą ze skał i pędzą pomiędzy drzewami. Właśnie wtedy, narty te wykazują się dużą sekretnością, poręcznością i bardzo harmonijnym rozkładem flexu. Podczas jazdy bardzo długimi wirażami przy absolutnie pełnej prędkości trzeba być skoncentrowanym i stać dokładnie nad wiązaniami.

 

15. SALOMON „ROCKER2 108”

Specyfikacja:

Długość: 166,174,182,190 cm

Taliowanie: 137-111-130

Rocker: Full twin

Opis:

Świeży śnieg, dużo miejsca do jazdy “big mountain”, wysoka prędkość I bardzo proszę – “ROCKER2” są w swoim żywiole. Narty te jadą bardzo solidnie i dodają pewności siebie. Dzioby tych nart doskonale wybierają nierówności terenu. Na odcinku pod butem i bardziej z tyłu są jednak dość sztywne, więc potrzebują bardzo silnych pilotów, którzy na dodatek powinni być technicznie perfekcyjni. W przeciwnym razie narty pojadą z nimi, a nie oni na nartach.

 

16. SCOTT „PURE”

Specyfikacja:

Długość: 178,188,194 cm

Taliowanie: 138-108-124 mm

Rocker: Freski

Opis:

Długie łuki i wielkie prędkości, świeży śnieg i do tego model „PURE” z jego fantastycznymi właściwościami. Te narty najlepiej sprawują się w szybkich skrętach „big mountain”. Ich bardzo duża stabilność, precyzyjne sterowanie, znakomite wytłumienie wibracji i sportowy charakter je do tego predestynują. Wąskie kuluary kosztują mnóstwo siły, ale dla fanatyków prędkości i ambitnych narciarzy stanowią doskonały wybór.

 

17. VOLKL „SHIRO”

Specyfikacja:

Długość: 173,183,193,203 cm

Taliowanie: 151-119-135 mm

Rocker: Full high

Opis:

Próżno szukać błędów w konstrukcji tych nart. Są bardzo skrętne i elastyczne, co umożliwia im jazdę w długich terenowych łukach, lub szybkich i krótkich wirażach między drzewami. Dzięki niezwykle harmonijnie wyginającym się pod naporem dziobom, narty te mają znakomity wypór i nie tracą nic ze swojej stabilności. Pomimo szerokości, „SHIRO” są wyjątkowo skrętne i wszechstronne. Nawet przy pełnej prędkości pozostają spokojne i dają szalenie dużo radości. Wspaniałe!

Jazda na nartach. Trening siłowo - wytrzymałościowy narciarza. Część II

Zapraszamy na drugą część artykułu o treningu narciarza. Jakie ćwiczenia wykonywać powinni miłośnicy jazdy na nartach? ...czytaj dalej »
Jazda na nartach. Trening siłowo - wytrzymałościowy narciarza. Część II
2015-12-06

Jazda na nartach. Trening siłowo - wytrzymałościowy narciarza. Część I

Jak przygotowywać do sezonu powinni się narciarze? O treningu dla miłośników jazdy na nartach piszemy poniżej. ...czytaj dalej »
Jazda na nartach. Trening siłowo - wytrzymałościowy narciarza. Część I
2015-12-06

Podział konkurencji NARCIARSTWA ZJAZDOWEGO

Poniżej prezentujemy wykaz konkurencji narciarswa zjazdowego. ...czytaj dalej »
Podział konkurencji NARCIARSTWA ZJAZDOWEGO
2015-02-02
Powiązane artykuły
Różne rodzaje NARCIARSTWA ZJAZDOWEGO

Różne rodzaje NARCIARSTWA ZJAZDOWEGO

Narciarstwo zjazdowe nazywane jest bardzo często narciarstwem alpejskim. Jest to najpopularniejsza forma narciarstwa uprawiana rekreacyjnie
2015-01-31 15:59
NARCIARSTWO. Podział NARCIARSKICH dyscyplin sportu!

NARCIARSTWO. Podział NARCIARSKICH dyscyplin sportu!

Narciarstwo to bardzo szeroko pojęta forma aktywności fizycznej. Składa się na nią wiele różnych zimowych dyscyplin sportu, które łączy jede
2014-12-31 20:09
Technika jazdy na nartach. SKRĘTY

Technika jazdy na nartach. SKRĘTY

Narciarstwo to dyscyplina sportu, która wymaga od nas dobrej techniki.
2013-12-08 14:19
Podstawy jazdy na nartach

Podstawy jazdy na nartach

Jazda na nartach należy do trudniejszej grupy umiejętności ruchowych, mimo to można samemu przy odrobinie chęci, czasu nauczyć się tego wcią
2013-11-10 14:39
Jazda na nartach. FREERIDE. Poczuj się naprawdę wolny!

Jazda na nartach. FREERIDE. Poczuj się naprawdę wolny!

W ostatnich latach zapanowała niesamowita moda na freeride, czyli ekstremalną jazdę na nartach bez ograniczeń.
2013-11-10 12:33
Jazda na nartach – pierwsze kroki na stoku.

Jazda na nartach – pierwsze kroki na stoku.

Poniższy tekst ma za zadanie pomóc nam w opanowaniu trudnej, ale interesującej umiejętności jaką jest jazda na nartach.
2013-11-09 18:58
Test nart Freeride część III. FREERIDE SPECJALNE

Test nart Freeride część III. FREERIDE SPECJALNE

W poniższym tekście przedstawiamy najnowszy test nart freeride’owych z kategorii FREERIDE SPECJALNE. Każdy model nart jest szczegółowo przez
2013-01-11 07:44
Test nart Freeride część II. FREERIDE SMALL

Test nart Freeride część II. FREERIDE SMALL

W poniższym tekście przedstawiamy najnowszy test nart freeride’owych z kategorii FREERIDE SMALL. Każdy model nart jest szczegółowo przez nas
2013-01-10 17:01
Przewodnik po sprzęcie narciarskim. Narty.

Przewodnik po sprzęcie narciarskim. Narty.

Wybór nart nie jest prosty – dla nikogo. Każdorazowo, gdy kupujemy sobie narty, stajemy przed dylematem. Nieważne czy czekamy na „najnowszą
2012-12-21 19:14
Przewodnik po sprzęcie narciarskim. Lawinowe zestawy ABC

Przewodnik po sprzęcie narciarskim. Lawinowe zestawy ABC

W skład lawinowych zestawów ABC wchodzą: transmiter radiowy do nadawania i odbierania sygnałów, łopata i sonda. Sprzęt ten kupić można w sta
2012-12-19 18:36
Przewodnik po sprzęcie narciarskim. BUTY.

Przewodnik po sprzęcie narciarskim. BUTY.

Jeszcze do niedawna nie istniał podział na buty dedykowane do jazdy poza trasami, buty do skakania w parku, czy buty do jazdy alpejskiej. Ni
2012-12-18 13:42
Jazda na nartach. Jak zacząć przygodę poza trasami?

Jazda na nartach. Jak zacząć przygodę poza trasami?

Jeśli jesteś już pewien tego, że chcesz spróbować ostrej jazdy poza trasami, poniższy tekst może okazać Ci się pomocny. Może jeszcze nigdy n
2012-12-12 17:50
Jazda na nartach. Jak nauczyć się TELEMARKU?

Jazda na nartach. Jak nauczyć się TELEMARKU?

Nauka jazdy TELEMARKIEM jest w gruncie rzeczy dość prosta. Tak naprawdę każdy wysportowany człowiek, który miał do czynienia z narciarstwem
2012-12-10 16:59
Różne rodzaje nart zjazdowych

Różne rodzaje nart zjazdowych

Narty zjazdowe można podzielić na kilka grup. W poniższym tekście prezentujemy 7 różnych grup nart wraz z krótkimi charakterystykami poszcze
2012-12-08 16:18
Jazda na nartach. TELEMARK. Co to takiego?

Jazda na nartach. TELEMARK. Co to takiego?

TELEMARK. Dźwięk tego słowa większości z nas kojarzy się ze skokami narciarskimi i Adamem Małyszem, który po długim, udanym skoku, lądował t
2012-12-07 15:55
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy, Uczniowska 7
biuro@redmonster.pl
NIP: 6462632499