Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2013-01-10 17:01
A  A  A

Test nart Freeride część II. FREERIDE SMALL

Test nart Freeride część II. FREERIDE SMALL

W poniższym tekście przedstawiamy najnowszy test nart freeride’owych z kategorii FREERIDE SMALL. Każdy model nart jest szczegółowo przez nas scharakteryzowany i omówiony. Jeśli jesteś maniakiem narciarstwa, poniższy artykuł jest dla Ciebie skarbnicą wiedzy o nartach FREERIDE.

 

NARTY FREERIDE SMALL:

 

1. 4FRONT „CODY”

Specyfikacja:

Długość: 172,179,186 cm

Taliowanie: 129-102-124 mm

Rocker: Tip & Tail

Opis:

Siła modelu „CODY” tkwi w spokoju. Te narty nie dają wytrącić się z równowagi, ani za pomocą szalonych prędkości, ani poprzez złe warunki śniegowe. Wymagają jednak od swoich pilotów pewnego zaangażowania i chcą być prowadzone bardzo aktywnie. Najlepiej sprawdzają się w skrętach o średnich promieniach. Mogłyby być bardziej elastyczne i dzięki temu poręczne.

 

2. ATOMIC „ALIBI”

Specyfikacja:

Długość: 173,180,187 cm

Taliowanie: 130-98-119 mm

Rocker: Allmountain

Opis:

Szczególnie dużo uciechy z jazdy na tym modelu firmy ATOMIC będą mieli narciarze dopiero zaczynający przygodę z nartami freeride. Te narty są bardzo elastyczne i jednocześnie harmonijnie zaprojektowane. Najlepiej jeżdżą w krótkich i średnich wirażach i to zarówno po trasach, jak i po terenie. Jedynie przy większych prędkościach mogłyby być bardziej stabilne.

 

3. BLACK DIAMOND „VERDICT”

Specyfikacja:

Długość: 170,180,190 cm

Taliowanie: 134-102-119 mm

Rocker: Semi tip

Opis:

Natychmiast po przypięciu tych nart jest jasne do czego je stworzono. One po prostu chcą jeździć w terenie. Rodzaj śniegu nie ma tutaj znaczenia, i w puchu i na „kalafiorach” radzą sobie doskonale. Można na nich jeździć ześlizgiem lub „na ciąg” na krawędziach, wszędzie są stabilne i harmonijne. Na trasach wymagają sporo miejsca i znacznej siły w mięśniach ud.

 

4. BLIZZARD „KABOOKIE”

Specyfikacja:

Długość: 166, 173,180,187 cm

Taliowanie: 133-98-118 mm

Rocker: Flipcore

Opis:

Od pierwszego zakrętu, nawet na trasach Kabboki odkrywa swoje walory, jako narty bardzo wszechstronne i jednocześnie elastyczne. Czuć, że maja sportową duszę, gdyż podczas szybkiej jazdy są stabilne i harmonijne. W terenie mają wystarczający wypór i ponownie dają wrażenie dobrego wyważenia. Daje się na nich bezproblemowo, bez wysiłku i komfortowo „spływać” w głębokim śniegu. Po mocniejszym dociśnięciu stają się bardzo stabilne i spokojne.

 

5. DYNASTAR „CHAM 97”

Specyfikacja:

Długość: 166,172,178,184

Taliowanie: 133-97-112 mm

Rocker: Tip

Opis:

Bardzo wszechstronne i delikatne narty do jazdy ze wskazaniem na zastosowanie w terenie. Jednak nawet na trasach są bardzo skrętne i najlepiej sprawują się w krótkich i średnich wirażach. Długie łuki wymagają uważnej jazdy. W terenie, nawet kiedy jeździ się stosunkowo powoli „łyżkowaty” dziób dodaje wyporu. Udane narty, ale mogłyby być bardziej stabilne przy dużych prędkościach.

 

6. ELAN „WOOD”

Specyfikacja:

Długość: 175,181,187 cm

Taliowanie: 130-98-120 mm

Rocker: Mountain

Opis:

Od pierwszego skrętu wymagają od swojego pilota koncentracji I uważnej jazdy. Prowadzone na krawędziach są bardzo niespokojne i trzeba cały czas ich pilnować. W terenie, w krótkich i średnich wirażach są stabilne i mają doskonały wypór. Jeśli próbujemy na nich jeździć bardzo szybko po nierównym śniegu, utrzymanie ich pod kontrolą kosztuje bardzo dużo siły.

 

7. FISCHER „BIG STIX 98”

Specyfikacja:

Długość: 166,176,186 cm

Taliowanie: 130-98-122 mm

Rocker: Feski

Opis:

Zarówno na trasach, jak i w terenie deski zachowują się rewelacyjnie. Są bardzo skrętne i elastyczne, przede wszystkim w wirażach średnich i małych promieniach. Bardzo ładnie, harmonijnie „pływają” w rozjeżdżonym, ale i w świeżym śniegu. Mogłyby jednak być trochę bardziej stabilne w długich łukach wykonywanych przy większej prędkości.

 

8. HEAD „ROCK’N’ROLL”

Specyfikacja:

Długość: 159,166,173,180,187 cm

Taliowanie: 132-94-119 mm

Rocker: Tip & Tail

Opis:

„ROCK’N’ROLL” to narty o sportowym charakterze, które szczególnie dobrze sprawują się na ubitych trasach. Wtedy ukazują cały swój potencjał w formie stabilnej jazdy, doskonałego trzymania na twardym i precyzyjnego sterowania w wirażach. W terenie brakuje im nieco wyporu i elastyczności. To na pewno narty, które wiele wymagają od swoich pilotów, ale są przekonywujące z powodu dużej uniwersalności.

 

9. K2 „SIDESHOW”

Specyfikacja:

Długość: 167,174,181,188 cm

Taliowanie: 132-90-115 mm

Rocker: All-terrain

Opis:

Dla tych nart nie ma najmniejszego znaczenia, czy jeździsz długimi, czy krótkimi skrętami, po ubitych trasach, czy też poza nimi. „SIDESHOW” wszędzie sprawuje się bardzo dobrze i dostarcza mnóstwo radości z jazdy, przy zachowaniu poczucia pełnego bezpieczeństwa. Prawdziwe narty do wszystkiego, które dzięki swej uniwersalności i zdolności do dopasowywania się do warunków i trasy pozwalają na lekką i bezstresową jazdę. Wspaniałe deski!

 

10. KASTLE „TX 97”

Specyfikacja:

Długość: 167,177,187 cm

Taliowanie: 128-97-117

Rocker: brak

Opis:

Kolejne narty raczej do jazdy średnimi i krótkimi łukami, w których prezentują się bardzo harmonijnie. Tak prowadzone pozwalają sobą lekko kierować zarówno na trasach, jak i poza nimi. W terenie, dzioby nart szybko i lekko wypływają na powierzchnię bez potrzeby „ciśnięcia” tyłków. Jedynie przy większych prędkościach mogłyby być bardziej stabilne.

 

11. LINE „PROPHET 98”

Specyfikacja:

Długość: 165,172,179,186 cm

Taliowanie: 132-98-123 mm

Rocker: Early rise

Opis:

Niewiele jest rzeczy w górach, których “PROPHET” nie potrafi. Narty, którym można w pełni i całkowicie zaufać. Nie ma znaczenia, czy prowadzimy je długimi, średnimi, czy krótkimi skrętami, na, czy poza trasami – wszędzie sprawują się bez zarzutu i nic nie wytrąca je z żadnej linii. Jednocześnie są bardzo elastyczne i dzięki temu zwinne. Fantastyczne narty!

 

12. MOVEMENT „BUZZ”

Specyfikacja:

Długość: 177,185 cm

Taliowanie: 132-99-120 mm

Rocker: Early rise tip

Opis:

Siłą tych nart jest ich zdolność do jazdy w terenie. Najfajniej, jeśli puch nie jest jeszcze rozjeżdżony. „BUZZ” doskonale pływa w głębokim śniegu i pozwala sobą sterować bez wielkiego wysiłku, szczególnie w skrętach o małych i średnich promieniach. Na ubitych trasach i kiedy tempo oraz promień wiraży wzrastają brakuje im zdolności do jazdy zadanym torem, a pilot musi uważać.

 

13. NORDICA „ENFORCER TI”

Specyfikacja:

Długość: 161,169,177,185 cm

Taliowanie: 135-98-125 mm

Rocker: High rise

Opis:

„ENFORCER TI” to narty o bardzo sportowym charakterze. Są znakomicie wyważone, więc w trudnych warunkach śniegowych dają się prowadzić bez najmniejszych problemów. Wiraże o dużych promieniach i wielkie prędkości – to właściwy rejon zastosowania tych desek. Są bardzo stabilne w różnych śniegach, a doskonałe wytłumienie drgań przy jednoczesnym znakomitym wyporze, czyni je świetnymi nartami do freeride.

 

14. ROSSIGNOL „EXPERIENCE 98 OPEN”

Specyfikacja:

Długość: 172,180,188 cm

Taliowanie: 139-98-128

Rocker: Tip

Opis:

Skręty o średnich promieniach I prędkości ze średniego zakresu to właściwe zastosowanie dla tych nart. Kiedy chcesz je zmusić do innej jazdy, trochę się opierają, a sterowanie wymaga zarówno siły, jak i uwagi. W terenie są stabilne i dobrze ciągną założony promień. Dzioby wychodzą bezproblemowo na powierzchnie, ale narty mogłyby być trochę bardziej harmonijne i zwinne.

 

15. SALOMON „ROCKER2 90”

Specyfikacja:

Długość: 161,169,177,185 cm

Taliowanie: 130-90-118 mm

Rocker: All-terrain

Opis:

„ROCKER2 90” pozwala na komfortową, ale także sportową jazdę. Narty zachwycają swoją zwinnością połączoną ze stabilnością i zdolnością do uzyskania wielkich prędkości. Mają doskonały wypór i dostarczają dużo poczucia bezpieczeństwa. Doskonale sprawują się na przygotowanych trasach. Bardzo wszechstronne. Nie ma znaczenia, czy chcemy na nich jeździć szybko, czy wolno, długimi, czy krótkimi skrętami – te narty wykonują wszystkie polecenia bez żadnych negacji. Znakomite!

 

16. SCOTT „VENTURE”

Specyfikacja:

Długość: 168,178,188 cm

Taliowanie: 136-98-124 mm

Rocker: Tip

Opis:

Te narty, przede wszystkim w terenie – dzięki swojej wszechstronności, lekkości I możliwości zastosowania w różnych rodzajach śniegu – są bardzo przekonywujące. Dzioby sa bardzo elastyczne i dzięki temu ładnie wynoszą ponad puch oraz doskonale „wybierają” nierówności i ewentualne „kalafiory”. Dzięki temu „VENTURE” są bardzo stabilne. Na trasach są całkiem fajne, ale brakuje im sportowego zacięcia.

 

17. VOLKL „KENDO”

Specyfikacja:

Długość: 163,170,177,184 cm

Taliowanie: 126-89-110 mm

Rocker: Tip

Opis:

Pomimo (jak na tę grupę) dość wąskiej talii “KENDO” potrafi wiele na I poza trasami. Na ubitym śniegu narty te dają sobą łatwo i lekko manewrować – nawet przy dużych prędkościach. Są też bardzo stabilne. W terenie zdają się być bardzo zwinne i elastyczne. Dostarczają mnóstwo frajdy. Narty na każdy dzień i wszystkie warunki. Super!

Jazda na nartach. Trening siłowo - wytrzymałościowy narciarza. Część II

Zapraszamy na drugą część artykułu o treningu narciarza. Jakie ćwiczenia wykonywać powinni miłośnicy jazdy na nartach? ...czytaj dalej »
Jazda na nartach. Trening siłowo - wytrzymałościowy narciarza. Część II
2015-12-06

Jazda na nartach. Trening siłowo - wytrzymałościowy narciarza. Część I

Jak przygotowywać do sezonu powinni się narciarze? O treningu dla miłośników jazdy na nartach piszemy poniżej. ...czytaj dalej »
Jazda na nartach. Trening siłowo - wytrzymałościowy narciarza. Część I
2015-12-06

Podział konkurencji NARCIARSTWA ZJAZDOWEGO

Poniżej prezentujemy wykaz konkurencji narciarswa zjazdowego. ...czytaj dalej »
Podział konkurencji NARCIARSTWA ZJAZDOWEGO
2015-02-02
Powiązane artykuły
Różne rodzaje NARCIARSTWA ZJAZDOWEGO

Różne rodzaje NARCIARSTWA ZJAZDOWEGO

Narciarstwo zjazdowe nazywane jest bardzo często narciarstwem alpejskim. Jest to najpopularniejsza forma narciarstwa uprawiana rekreacyjnie
2015-01-31 15:59
NARCIARSTWO. Podział NARCIARSKICH dyscyplin sportu!

NARCIARSTWO. Podział NARCIARSKICH dyscyplin sportu!

Narciarstwo to bardzo szeroko pojęta forma aktywności fizycznej. Składa się na nią wiele różnych zimowych dyscyplin sportu, które łączy jede
2014-12-31 20:09
Technika jazdy na nartach. SKRĘTY

Technika jazdy na nartach. SKRĘTY

Narciarstwo to dyscyplina sportu, która wymaga od nas dobrej techniki.
2013-12-08 14:19
Podstawy jazdy na nartach

Podstawy jazdy na nartach

Jazda na nartach należy do trudniejszej grupy umiejętności ruchowych, mimo to można samemu przy odrobinie chęci, czasu nauczyć się tego wcią
2013-11-10 14:39
Jazda na nartach. FREERIDE. Poczuj się naprawdę wolny!

Jazda na nartach. FREERIDE. Poczuj się naprawdę wolny!

W ostatnich latach zapanowała niesamowita moda na freeride, czyli ekstremalną jazdę na nartach bez ograniczeń.
2013-11-10 12:33
Jazda na nartach – pierwsze kroki na stoku.

Jazda na nartach – pierwsze kroki na stoku.

Poniższy tekst ma za zadanie pomóc nam w opanowaniu trudnej, ale interesującej umiejętności jaką jest jazda na nartach.
2013-11-09 18:58
Test nart Freeride część III. FREERIDE SPECJALNE

Test nart Freeride część III. FREERIDE SPECJALNE

W poniższym tekście przedstawiamy najnowszy test nart freeride’owych z kategorii FREERIDE SPECJALNE. Każdy model nart jest szczegółowo przez
2013-01-11 07:44
Test nart Freeride część I. FREERIDE BIG

Test nart Freeride część I. FREERIDE BIG

W poniższym tekście przedstawiamy najnowszy test nart freeride’owych z kategorii FREERIDE BIG. Każdy model nart jest szczegółowo przez nas s
2013-01-10 10:21
Przewodnik po sprzęcie narciarskim. Narty.

Przewodnik po sprzęcie narciarskim. Narty.

Wybór nart nie jest prosty – dla nikogo. Każdorazowo, gdy kupujemy sobie narty, stajemy przed dylematem. Nieważne czy czekamy na „najnowszą
2012-12-21 19:14
Przewodnik po sprzęcie narciarskim. Lawinowe zestawy ABC

Przewodnik po sprzęcie narciarskim. Lawinowe zestawy ABC

W skład lawinowych zestawów ABC wchodzą: transmiter radiowy do nadawania i odbierania sygnałów, łopata i sonda. Sprzęt ten kupić można w sta
2012-12-19 18:36
Przewodnik po sprzęcie narciarskim. BUTY.

Przewodnik po sprzęcie narciarskim. BUTY.

Jeszcze do niedawna nie istniał podział na buty dedykowane do jazdy poza trasami, buty do skakania w parku, czy buty do jazdy alpejskiej. Ni
2012-12-18 13:42
Jazda na nartach. Jak zacząć przygodę poza trasami?

Jazda na nartach. Jak zacząć przygodę poza trasami?

Jeśli jesteś już pewien tego, że chcesz spróbować ostrej jazdy poza trasami, poniższy tekst może okazać Ci się pomocny. Może jeszcze nigdy n
2012-12-12 17:50
Jazda na nartach. Jak nauczyć się TELEMARKU?

Jazda na nartach. Jak nauczyć się TELEMARKU?

Nauka jazdy TELEMARKIEM jest w gruncie rzeczy dość prosta. Tak naprawdę każdy wysportowany człowiek, który miał do czynienia z narciarstwem
2012-12-10 16:59
Różne rodzaje nart zjazdowych

Różne rodzaje nart zjazdowych

Narty zjazdowe można podzielić na kilka grup. W poniższym tekście prezentujemy 7 różnych grup nart wraz z krótkimi charakterystykami poszcze
2012-12-08 16:18
Jazda na nartach. TELEMARK. Co to takiego?

Jazda na nartach. TELEMARK. Co to takiego?

TELEMARK. Dźwięk tego słowa większości z nas kojarzy się ze skokami narciarskimi i Adamem Małyszem, który po długim, udanym skoku, lądował t
2012-12-07 15:55
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy, Uczniowska 7
[email protected]
NIP: 6462632499