Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2014-09-04 21:51
A  A  A

TRAIL. Skocz w bezdroża

TRAIL. Skocz w bezdroża

Trening w terenie to wypad do naturalnej siłowni. Zyskasz moc, szybkość, siłę i lepszą technikę biegową. Spróbuj!

 

Nie każdy jest szczęściarzem, którego od progu domu wita pachnący las. Każdy natomiast może sobie pozwolić na luksus biegania blisko natury. To pierwotna forma aktywności, gdzie oprócz tradycyjnej satysfakcji z treningu cieszy obcowanie z naturą. Na początek wystarczy najbliższy park, choć dziksze otoczenie gwarantuje więcej wrażeń. Dlatego spróbuj duahtlonu i  na rowerze dojedź do takiej porywającej ścieżki. Nie myśl, że to wyłącznie sielanka: bieganie w terenie jest znacznie bardziej wymagające od szosy. Musisz utrzymać pełną koncentrację, omijać przeszkody, radzić sobie ze zmienną nawierzchnią, czy wyrastającymi nie wiadomo skąd podbiegami. Natomiast nagrodą za wysiłek są piękne widoki, odpoczynek od zgiełku miasta, odstresowanie, dotlenienie i lepsza kondycja. Nogi odpoczywają od asfaltu i płyt chodnikowych. Na każdym kroku czekają na Ciebie niespodzianki, co wymaga większego zaangażowania, ale daje to zastrzyk adrenaliny, o który trudno, gdy biegniesz po mieście.

 

 

 

Lista korzyści z takiego treningu jest bardzo długa: wzmocnisz mięśnie stabilizujące i boczne nóg, poprawisz poczucie równowagi. Dostosowanie organizmu do nowych wymagań polepszy ekonomię ruchu, co oznacza, że Twój krok stanie się znacznie wydajniejszy na trasie. Dzieje się tak, ponieważ piasek, trawa, droga szutrowa, czy kamienie zmuszają do stawiania mniejszych, ale częstszych kroków, a to przekłada się na lepszą kadencję. Poza tym to doskonałe ćwiczenie siłowe, które rozwinie Twoją odporność na kontuzje. Trail daje Ci naturalną siłę, której nie zapewni żadna siłownia. Aktywujesz głębsze włókna mięśniowe niż na ulicy, a tym samym zwiększasz elastyczność mięśni.

 

Z dobrego wpływu terenu na dyspozycję na ulicy doskonale zdają sobie sprawę biegacze z elity. Wystarczy wspomnieć, że w biegach przełajowych startowała obecna czołówka polskich biegów długich. Trening po urozmaiconym terenie dominuje w przygotowaniach Etiopczyków i Kenijczyków.

 

Przełaje mogą mieć spokojną wersję, kiedy biegasz po parku lub bardziej ekstremalną jeśli wyznaczone i utwardzone ścieżki zamieniasz na bezdroża. Tylko praktyka sprawi, że Twoje ruchy w terenie staną się pewne i instynktowne. Dlatego też stopień trudności dostosuj do doświadczenia: zacznij od łatwiejszych terenów, a potem wyrusz na bardziej wymagające trasy.

TRAIL ULTRA. Część III. Ultrapaliwo

Część trzecia artykułu mówić będzie o ULTRA paliwie, a więc o tym skąd wziąć energię by tak hardcorowy bieg wytrzymać. ...czytaj dalej »
TRAIL ULTRA. Część III. Ultrapaliwo
2014-11-03

TRAIL ULTRA. Część II. Ultrapsychika

Poniższy tekst traktować będzie o Ultrapsychice, a więc piekielnie mocnym mózgu, tak niezbędnym w warunkach morderczego biegu. ...czytaj dalej »
TRAIL ULTRA. Część II. Ultrapsychika
2014-11-02

TRAIL ULTRA. Część I. Ultrastrategia

Poniższy tekst to część pierwsza artykułu o górskich biegach ULTRA. Omówimy w nim kwestię strategii, na którą składa się Twój cel i Twoja taktyka. ...czytaj dalej »
TRAIL ULTRA. Część I. Ultrastrategia
2014-11-01
Powiązane artykuły
TRAIL. Trenuj siłę i równowagę!

TRAIL. Trenuj siłę i równowagę!

Przestawienie się z biegania szosowego na przełajowe będzie trwało kilka tygodni
2014-09-14 09:11
Trening TRAILOWY. Kombinacja terenowa

Trening TRAILOWY. Kombinacja terenowa

Pamiętaj, by wybrać podłoże, które nie będzie zagrażało Twojemu zdrowiu i umożliwi zrealizowanie planu!
2014-09-10 09:12
TRAIL. Technika biegania w terenie

TRAIL. Technika biegania w terenie

Podstawowe zasady techniki biegania terenowego:
2014-09-03 22:17
TRAIL. Daj się porwać naturze, bez wymówek!

TRAIL. Daj się porwać naturze, bez wymówek!

Bieganie trailowe staje się wśród joggerów coraz bardziej popularne. Nic dziwnego, w terenie mogą oni zaznać ciszy, spokoju albo doświadczyć
2012-09-25 15:02
TRAIL. Po pierwsze, regeneracja!

TRAIL. Po pierwsze, regeneracja!

Biegi terenowe zwane popularnie „trailem” różnią się zasadniczo od zwykłego joggingu uprawianego na asfalcie. Miłośnicy tradycyjnego biegani
2012-09-18 07:53
Bądź gotów na 10 km traila.

Bądź gotów na 10 km traila.

Trening po bezdrożach, w lesie czy w górach to ciekawa odmiana dla kogoś kto na co dzień biega w mieście po asfalcie. Jednak tak jak rower m
2012-09-06 20:46
Siła terenowa. Jak ją poprawić?

Siła terenowa. Jak ją poprawić?

Biegając na łonie natury, warto wykorzystać maksymalnie okoliczności jakie daje przyroda. Tzw. bieganie trailowe poprawia wydolność i kondyc
2012-09-06 08:00
Europe Sport Power 2017

Europe Sport Power 2017

Europe Sport Power to targi fitness i największe zawody kulturystyczne w Polsce.
2017-02-14 13:15
Fit sernik na zimno - przepis

Fit sernik na zimno - przepis

Przepis na nisko-węglowodanowy sernik, który sprawdzi się idealnie w okresie redukcji wagi ciała.
2016-12-13 10:47
TAD 600 - złoty antyoksydant

TAD 600 - złoty antyoksydant

Ostatnio dość często można uslyszeć o złotym środku antyoksydacyjny - TAD 600
2016-12-10 10:37
Wyniki  "Olympia Amateur" San Marino

Wyniki "Olympia Amateur" San Marino

W dniach 2-5.12.2016 odbyła się kolejna edycja "Olympia Amateur" w San Marino. Kolejne ważne medale trafiają w ręce Polaków.
2016-12-07 10:27
Paski treningowe do martwych ciągów – używać czy nie?

Paski treningowe do martwych ciągów – używać czy nie?

Paski treningowe mają za zadanie przede wszystkim poprawić jakość i siłę uchwytu przy ćwiczeniach z podnoszeniem głównie wolnych ciężarów, a
2016-11-29 11:40
Stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie

Stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie

Nie od dziś wiadomo, że stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie. Ale dlaczego tak się dzieje?
2016-11-24 12:20
Doping - rodzaj, cel, negatywne skutki

Doping - rodzaj, cel, negatywne skutki

Doping - sztuczne podnoszenie wydolności fizycznej i psychicznej zawodnika metodami wykraczającymi poza normalne. Za doping uważa się metody
2016-11-22 12:57
Superkompensacja - droga do wzrostu formy

Superkompensacja - droga do wzrostu formy

Najistotniejszym elementem treningu warunkującego wzrost formy sportowej a tym samym określonych funkcji motorycznych jest SUPERKOMPENSACJA.
2016-11-16 14:33
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy, Uczniowska 7
biuro@redmonster.pl
NIP: 6462632499