Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-08-14 11:53
A  A  A

Trening brzucha i pleców na talię osy

Trening brzucha i pleców na talię osy

1. Ściąganie rączek wyciągu górnego

Zaangażowanie pracujących mięśni: mięśnie najszersze grzbietu, obłe mniejsze, obłe większe, podgrzebieniowe, dwugłowe ramion, tyle aktony mięśni naramiennych.

Technika:

Jest to bardzo dobre ćwiczenie rozgrzewające. Można je wykonywać zarówno oburącz jak i jednorącz. Siadamy tak, aby nasza głowa znajdowała się dokładnie pod rączkami urządzenia. Wsuwamy uda pod wałek i dopasowujemy jego wysokość tak, aby przylegał ściśle do nóg. Tułów prosty, pierś wypięta. Podczas ściągania rączek spinamy łopatki. Przyciągając rączki bliżej tułowia, zaangażujesz bardziej mięśnie najszersze grzbietu, poprzez szerszy rozstaw ramion- mięśnie obłe i tyle aktony mięśni naramiennych.

2. Ściąganie drążka wyciągu górnego do klatki piersiowej

Zaangażowanie pracujących mięśni: mięśnie najszersze grzbietu, obłe mniejsze, obłe większe, podgrzebieniowe.

Technika:

Usiądź na siodełku pod wyciągiem górnym, zablokuj uda pod wałkiem jak w poprzednim ćwiczeniu i załap drążek nieco szerzej niż na szerokość barków. Ściągnij łopatki do siebie, jednocześnie łokcie przywodząc do tyłu. Przy przyciąganiu do klatki odchyl nieco tułów do tyłu. Ważne jest, aby nie szarpać ciężaru całym tułowiem. Powtórzenia powinny być powolne i kontrolowane.

3. Przyciąganie uchwytu wyciągu dolnego w pozycji siedzącej

Zaangażowanie pracujących mięśni: mięśnie najszersze grzbietu, obłe większe, obłe mniejsze, mięśnie równoległoboczne.

Technika:

Usiądź płasko przed wyciągiem dolnym, zaprzyj nogi o stabilny punkt oparcia i chwyć rączkę wyciągu. Przyciągnij ją do brzucha, utrzymując przez cały czas tułów w pozycji pionowej. w końcowej fazie ruchu staraj się ściągnąć łopatki ku sobie. W ćwiczeniu tym możesz używać różnych rodzajów uchwytów. W ćwiczeniach szerokim uchwytem łokcie prowadzone są na boki, we wszystkich innych odmianach ćwiczenia prowadzone są przy tułowiu. Ważne jest, aby ruch odbywał się za pośrednictwem ściągania łopatek, a jedynie w małym stopniu ze zgięcia ramienia.

4. Wiosłowanie hantlami w podparciu o ławkę

Zaangażowanie pracujących mięśni: mięśnie najszersze grzbietu, obłe większe, obłe mniejsze, mięśnie równoległoboczne.

Technika:

Wolną ręką oprzyj się o ławkę. Tułów w pozycji prawie równoległej do podłogi. W drugą rękę chwyć hantle. Cały ruch powinien odbywać się w kierunku biodra. Aby mocniej zaangażować pracę mięśni skośnych brzucha, w końcowym momencie podciągania wykonaj rotację w stawie barkowym, podciągając całe ramię powyżej linii pleców.

5. Unoszenie nóg w podporze

Zaangażowanie pracujących mięśni: mięśnie proste brzucha, skośne brzucha.

Technika:

Oprzyj ramiona na poziomych poprzeczkach podpory, chwyć uchwyty i unieś się nad podłogą. Z tej pozycji unieś nogi w górę, w kierunku klatki piersiowej, jednocześnie uginając je lekko w kolanach. Z uwagi na łączenie treningu grzbietu i brzucha należy utrzymywać nogi zgięte w kolanach, ich wyprostowanie zwiększyłoby napięcie w części lędźwiowej pleców.

6. Scyzoryki

Zaangażowanie pracujących mięśni: mięśnie proste brzucha, skośne brzucha, mięśnie zębate przednie, zginacze bioder.

Technika:

Połóż się na ławce na plecach, trzymaj ręce wyprostowane za sobą. Nogi lekko uniesione. Jednocześnie unieś ręce i nogi, wykonując skłon. Pamiętaj, aby jedynie piersiowa część kręgosłupa została uniesiona podczas wykonywania ruchu.

5 ćwiczeń które dadzą ci siłę podczas biegu!

Niezależnie czy biegamy 800 metrów czy 100 kilometrów na każdym dystansie potrzebny jest nam zapas mocy i siły, który kształtujemy po przez proste ćwi ...czytaj dalej »
5 ćwiczeń które dadzą ci siłę podczas biegu!
2013-09-12

Podbiegi - biegowy sadomasochizm

Jesień i zima dla wielu z nas jest biegowym okresem, w którym kładziemy nacisk na kilometraż i poprawienie braków z poprzedniego sezonu. ...czytaj dalej »
Podbiegi - biegowy sadomasochizm
2013-06-12

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM ...czytaj dalej »
TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM
2013-04-26
Powiązane artykuły
Ćwiczenia na mięśnie grzbietu

Ćwiczenia na mięśnie grzbietu

W poniższym artykule opisujemy i prezentujemy zestaw ćwiczeń na mięśnie grzbietu (na plecy).
2013-03-24 11:10
Trening nóg dla zawodników sportów drużynowych

Trening nóg dla zawodników sportów drużynowych

Silne i wytrzymałe nogi są atutem każdego piłkarza, siatkarza, koszykarza, czy szczypiornisty. Osoby uprawiające wytrzymałościowe dyscypliny
2013-02-05 17:17
CrossFit. Trening Tabata dla początkujących

CrossFit. Trening Tabata dla początkujących

16-minutowy trening Tabata dla początkujących
2013-01-22 11:39
Ćwiczenia na biceps i triceps

Ćwiczenia na biceps i triceps

Duży biceps jest marzeniem każdego faceta. Często właśnie chęć zwiększenia mięśni bicepsu jest bodźcem do rozpoczęcia treningu. W poniższym
2012-11-27 15:40
Świetna sylwetka osiągnięta w przyjemny sposób – orbitrek. LAUBR

Świetna sylwetka osiągnięta w przyjemny sposób – orbitrek. LAUBR

Firma LAUBR SPORT, która specjalizuje się w sprzęcie sportowym przygotowała w swojej nowej kolekcji dwa warte uwagi modele trenażerów elipty
2012-11-23 10:47
Recepta na piękny brzuch

Recepta na piękny brzuch

W poniższym tekście prezentujemy dziewięć ćwiczeń na brzuch, które z powodzeniem możesz wykonywać w domu, bez użycia jakiegokolwiek przyrząd
2012-11-22 08:20
Jak pokonać sezon jesienno-zimowy \\ Cześć 2

Jak pokonać sezon jesienno-zimowy \\ Cześć 2

Cześć 2 - TRENING
2012-10-30 21:06
Jak zmotywować się do ostrego treningu?

Jak zmotywować się do ostrego treningu?

Motywacja jest to stan gotowości człowieka do podjęcia określonego działania, to wzbudzony potrzebą zespół procesów psychicznych i fizjologi
2012-09-11 11:23
Pływanie synchroniczne, ciekawa dyscyplina sportowa

Pływanie synchroniczne, ciekawa dyscyplina sportowa

Pływanie synchroniczne-sport korzystny dla zdrowia i rozwoju dziecka
2012-09-08 12:56
Trening dla kobiety lepszy niż dieta!

Trening dla kobiety lepszy niż dieta!

Jeżeli chcesz mieć chudsze biodra, uda czy brzuch albo trochę więcej mięśni, powinnaś ćwiczyć co najmniej dwa razy w tygodniu
2012-09-06 13:59
Ćwiczenia z Hula Hop!

Ćwiczenia z Hula Hop!

Kojarzy się zapewne z zabawami z dzieciństwa ale jest to jednocześnie świetny sprzęt gimnastyczny. I co istotne – można mieć to w domu i kie
2012-09-05 11:25
Przetrenowanie - poważny problem!

Przetrenowanie - poważny problem!

Przetrenowanie jest problemem występującym najczęściej wśród kulturystów, trójboistów i ciężarowców.
2012-09-04 13:46
Pięć błędów ososby odchudzajacej się

Pięć błędów ososby odchudzajacej się

Pięć błędów ososby odchudzajacej się
2012-09-03 15:50
Rozciąganie kluczem do gibkości!

Rozciąganie kluczem do gibkości!

Rozciąganie kluczem do gibkości!
2012-09-03 12:45
Popularne błędy osób początkujących

Popularne błędy osób początkujących

Prezentujemy wam sześć najczęściej popełnianych błędów przez początkujących.
2012-08-29 16:01
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy Junaków 46
[email protected]
NIP: 6462632499