Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-09-06 13:59
A  A  A

Trening dla kobiety lepszy niż dieta!

Trening dla kobiety lepszy niż dieta!

Trening dla kobiet lepszy niż dieta
Jeżeli chcesz mieć chudsze biodra, uda czy brzuch albo trochę więcej mięśni, powinnaś ćwiczyć co najmniej dwa razy w tygodniu od 45 do 90 minut. Jakie ćwiczenia będą dla ciebie najlepsze?
Trener Krzysztof Kilich przekonuje, że wysiłek fizyczny i rac-jonalne odżywianie to znacznie lepsza metoda schudnięcia, zwłaszcza w wybranych partiach ciała, niż sa-ma dieta.

Dlaczego?
W trakcie restrykcyjnej diety wpierw spala się mięśnie, dopiero później fałdki tłuszczu - przekonuje trener. Również ćwicząc nie możesz jeść za mało, bo wtedy organizm będzie "zjadał" mięśnie i trening straci sens.
Oczywiście, jeżeli będziesz ćwiczyć i obżerać się batonikami, nigdy nie schudniesz. Bo nadal ważny jest bilans kalorii: musisz spalać więcej niż zjadasz.
Żeby pozbyć się jednego kilograma, trzeba spalić siedem tysięcy kalorii - przypomina Krzysztof Kilich. To pięć godzin spinningu, czyli intensywnego aerobiku na rowerach stacjonarnych, albo 17 godzin spokojnej jazdy na zwykłym rowerze.
Pamiętaj też, że im więcej wyrobisz sobie komórek mięśni, które mają duże zapotrzebowanie na energię, tym szybciej będziesz chudnąć, czyli spalać tłuszcz.
Jest jeszcze jeden wielki plus ćwiczeń: przy wysiłku wydziela się endorfina (tzw. hormon szczęścia), która ma działanie podobne do niektórych środków antydepresyjnych. Dzięki temu poprawia ci się humor.
Zdecydowałaś się na ćwiczenia? Masz do wyboru: ćwiczyć w domu albo na własną rękę poza domem (basen, rower, rolki).
Możesz też zdecydować się na indywidualny trening pod okiem instruktora na siłowni albo na grupowe zajęcia fitness (o tajemniczych nazwach BBS, ABS, TBC, spinning, intervall aerobic - patrz ramka obok).

Na co się zdecydować
Najtaniej jest ćwiczyć w domu. Musisz tylko pamiętać, że ćwiczenia trzeba poprzedzić rozgrzewką, która przygotuje mięśnie i stawy do dużego wysiłku. Bez niej możesz naderwać mięśnie lub uszkodzić stawy. A ćwiczenia powinny być intensywne - za wolne tempo i przerwy spowodują, że nie będzie efektu.
Musisz być zdyscyplinowana: brzusz-ki, wymachy nogami, przysiady nie podziałają odchudzająco, jeśli będą trwały krócej niż 45 minut - dopiero po półgodzinie intensywnego wysiłku zaczyna się spalanie tłuszczu (to samo dotyczy jazdy na rowerze, pływania, marszu itp.).
Bardzo dobrym rozwiązaniem są intensywne marsze. Nie biegi i nie jogging, tylko szybki, energiczny marsz - mówi Krzysztof Kilich.
Jednak ćwiczenie w domu zwykle daje gorsze efekty niż zajęcia w grupie, pod okiem instruktorki. I nie tylko dlatego, że trudno jest samemu zmusić się do niemal godzinnego intensywnego wysiłku.
Ktoś, kto nie zajmuje się na co dzień sportem, nie wie, co i jak ćwiczyć. A nawet dobre, ale niewłaściwie wykonywane ćwiczenia mogą przynieść złe efekty. W domu trudno też o mobilizację, która powstaje w grupie - mówi Zofia Bielczyk, lekkoatletka, właścicielka klubu fitness.
Zachęca, żeby znaleźć w okolicy dobry klub fitness i zapisać się na dwa - trzy różne zajęcia tygodniowo.
Raz w tygodniu to zdecydowanie za mało, choć oczywiście lepiej chodzić raz niż wcale. Trudno jednak wtedy spodziewać się widocznych efektów - mówi Zofia Bielczyk.
W klubie zajęcia odbywają się przy muzyce. Zaczynają się od pięcio-, dziesięciominutowej intensywnej rozgrzewki - z podskokami, prostymi elementami choreograficznymi. Następne 20 - 25 minut to ćwiczenia wzmacniające wybrane partie ciała. Część z nich odbywa się z użyciem gum, sprężyn i małych ciężarków (początkujący mogą ćwiczyć bez nich), także opasek-ciężarków zakładanych na nogi. Ostatnie pięć minut to ćwiczenia rozciągające i rozluźniające.
Jeżeli od czasu skończenia szkoły nie miałaś już nic wspólnego ze sportem, przed zapisaniem się przepytaj instruktorów, co ci polecają. Nie powinnaś zaczynać od najbardziej intensywnych zajęć (np. step, spinning, Hi-Lo, czyli dawny aerobik). Dlaczego?

Trening funkcjonalny - krótki opis, przykładowy plan, zalecenia.

Czym jest trening funkcjonalny, kiedy i jak go stosować? Przykładowy plan. ...czytaj dalej »
Trening funkcjonalny - krótki opis, przykładowy plan, zalecenia.
2016-02-01

5 ćwiczeń które dadzą ci siłę podczas biegu!

Niezależnie czy biegamy 800 metrów czy 100 kilometrów na każdym dystansie potrzebny jest nam zapas mocy i siły, który kształtujemy po przez proste ćwi ...czytaj dalej »
5 ćwiczeń które dadzą ci siłę podczas biegu!
2013-09-12

Podbiegi - biegowy sadomasochizm

Jesień i zima dla wielu z nas jest biegowym okresem, w którym kładziemy nacisk na kilometraż i poprawienie braków z poprzedniego sezonu. ...czytaj dalej »
Podbiegi - biegowy sadomasochizm
2013-06-12
Powiązane artykuły
TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM
2013-04-26 01:27
Ćwiczenia na mięśnie grzbietu

Ćwiczenia na mięśnie grzbietu

W poniższym artykule opisujemy i prezentujemy zestaw ćwiczeń na mięśnie grzbietu (na plecy).
2013-03-24 11:10
Trening nóg dla zawodników sportów drużynowych

Trening nóg dla zawodników sportów drużynowych

Silne i wytrzymałe nogi są atutem każdego piłkarza, siatkarza, koszykarza, czy szczypiornisty. Osoby uprawiające wytrzymałościowe dyscypliny
2013-02-05 17:17
CrossFit. Trening Tabata dla początkujących

CrossFit. Trening Tabata dla początkujących

16-minutowy trening Tabata dla początkujących
2013-01-22 11:39
Ćwiczenia na biceps i triceps

Ćwiczenia na biceps i triceps

Duży biceps jest marzeniem każdego faceta. Często właśnie chęć zwiększenia mięśni bicepsu jest bodźcem do rozpoczęcia treningu. W poniższym
2012-11-27 15:40
Snowboard. Zacznij sezon „na sucho”!

Snowboard. Zacznij sezon „na sucho”!

Nowy sezon snowboardowy zacznij w domu. Trochę treningu - na nogi, ręce i brzuch – zmniejszy ryzyko kontuzji. A po całym dniu jazdy będziesz
2012-11-27 11:09
Świetna sylwetka osiągnięta w przyjemny sposób – orbitrek. LAUBR

Świetna sylwetka osiągnięta w przyjemny sposób – orbitrek. LAUBR

Firma LAUBR SPORT, która specjalizuje się w sprzęcie sportowym przygotowała w swojej nowej kolekcji dwa warte uwagi modele trenażerów elipty
2012-11-23 10:47
Recepta na piękny brzuch

Recepta na piękny brzuch

W poniższym tekście prezentujemy dziewięć ćwiczeń na brzuch, które z powodzeniem możesz wykonywać w domu, bez użycia jakiegokolwiek przyrząd
2012-11-22 08:20
Kolarstwo. Trening siłowo – wytrzymałościowy kolarza!

Kolarstwo. Trening siłowo – wytrzymałościowy kolarza!

Zima to czas, kiedy warto zatroszczyć się o ogólny rozwój organizmu. Pomagają w tym, oprócz roweru, inne dyscypliny sportu. Zaliczyć do nich
2012-11-04 11:22
Jak pokonać sezon jesienno-zimowy \\ Cześć 2

Jak pokonać sezon jesienno-zimowy \\ Cześć 2

Cześć 2 - TRENING
2012-10-30 21:06
Rozgrzewka

Rozgrzewka

Rozgrzewka gimnastyczna ma charakter indyscyplinarny i znajduje zastosowanie we wszystkich dziedzinach sportu ma takie same znaczenie w kult
2012-09-11 16:10
Jak zmotywować się do ostrego treningu?

Jak zmotywować się do ostrego treningu?

Motywacja jest to stan gotowości człowieka do podjęcia określonego działania, to wzbudzony potrzebą zespół procesów psychicznych i fizjologi
2012-09-11 11:23
Trening Funkcjonalny

Trening Funkcjonalny

Nawet jeśli regularnie ćwiczysz poszczególne grupy mięśni, możesz mieć problemy z wykonywaniem niektórych czynności w życiu codziennym.
2012-09-11 11:09
Pływanie synchroniczne, ciekawa dyscyplina sportowa

Pływanie synchroniczne, ciekawa dyscyplina sportowa

Pływanie synchroniczne-sport korzystny dla zdrowia i rozwoju dziecka
2012-09-08 12:56
Ćwiczenia z Hula Hop!

Ćwiczenia z Hula Hop!

Kojarzy się zapewne z zabawami z dzieciństwa ale jest to jednocześnie świetny sprzęt gimnastyczny. I co istotne – można mieć to w domu i kie
2012-09-05 11:25
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy, Uczniowska 7
[email protected]
NIP: 6462632499