Jesteś tutaj
Dom > Fitness > Trening na bieżni i jego zalety

Trening na bieżni i jego zalety

Bieganie na bieżni to odpowiednik biegania na dworze. Jak już wiemy korzystnie wpływa on na nasze zdrowie. Jest to ćwiczenie aerobowe, które pozwala spalić zbędne kalorie. Możemy wykonywać na bieżni takie treningi jak chodzenie, bieganie, bieganie pod górkę, jogging. Odpowiedni trening trwający od 20 do 40 minut 3 razy w tygodniu musi dać rezultaty i to już po kilku tygodniach.

Do wielkich zalet bieżni należy to, że możemy ćwiczyć bez względu na panujące w danej chwili warunki atmosferyczne. Możemy na bieżąco regulować poziom trudności ćwiczeń oraz obciążenia, a także możemy stworzyć swój program treningowy, który będzie dostosowany do naszych potrzeb.

Bieżnia daje nam możliwość kontrolowania akcji serca co ważne jest w przypadku osób cierpiących na choroby serca. Nie musimy tutaj wyznaczać sobie żadnej trasy do treningu, a jak się okazuje bieżnia może być bezpieczniejsza do biegania niż bieganie po asflacie i innych twardych powierzchniach, gdyż bieżnia posiada systemy amortyzacyjne.

Bardzo często bieżnie mają wbudowane programy, które zaczynają się od rozgrzewki, poprzez trening właściwy aż do etapu wychładzania organizmu. Wykonujemy dzięki temu wszystkie etapy treningu. Jest prosta w obsłudze i możemy biegać na niej jednocześnie wykonując też inne czynności np. oglądanie telewizji.

Największą zaletą jest chyba to, że podczas treningu na bieżni jest możliwość zmiany kąta nachylenia pasa biegowego. Ta prosta operacja pozwala symulować bieg pod górę, a tym samym zwiększyć intensywność treningu.

Dodaj komentarz

Do góry