Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2015-02-22 10:20
A  A  A

Trening siłowy - plan przykładowy. Część IV

Trening siłowy - plan przykładowy. Część IV

Poniższy tekst jest czwartą częścią artykułu o treningu siłowym na wszystkie partie mięśni. Proponowany przez nas trening polega na tym, że na każdej sesji treningowej trenowane są wszystkie kolejne partie mięśniowe: klatka piersiwa, plecy, barki, biceps, triceps, czworogłowy uda, dwugłowy uda, łydki i brzuch. Na każdą partię mięśni wykonywane są po dwa ćwiczenia. Każde ćwiczenie wykonywane jest w trzech seriach (z 30 sekundami przerwy pomiędzy seriami). W sumie wykonujemy 18 ćwiczeń.

W pierwszej części tekstu omówiliśmy pierwszą - poniedziałkową część planu treningowego. W drugiej części tekstu zaprezentowaliśmy środowy rozkład treningowy, a więc część drugą planu. Trzecia część programu treningowego omówiona została w trzeciej części artykułu o treningu na wszystkie partie mięśni. 

W poprzednich częściach tekstu pominęliśmy jednak kwestię ćwiczeń na mięśnie ud, pośladków i łydek, gdyż dolnym partiom mięśni chcieliśmy poświęcić oddzielny tekst. Poniżej, w czwartej części artykułu omawiamy ćwiczenia właśnie na te dolne partie mięśni. Zademonstrowany w niej będzie trening na mięśnie: czworogłowy uda, dwugłowy uda, pośladki i łydki.

 

Jak trenować według tego planu?

Trening wykonywany powinien być trzy razy w tygodniu. Każdego dnia jest to nieco inny trening. Identyczny trening powtarza się zatem raz w tygodniu. Idealnym systemem byłby taki, gdzie sesje treningowe odbywają się co drugi dzień, a więc na przykład: w poniedziałki, środy i piątki. Po każdym treningu powinien nastąpić jeden dzień przerwy.

 

Jak włączyć trening nóg do tego planu?

Zaraz po zakończeniu ćwiczeń na triceps przechodzimy do ćwiczeń na mięśnie czterogłowe uda. Tradycyjnie, wykonujemy dwa ćwiczenia na tą partię mięśni. Następnie przechodzimy do mięśni dwugłowych uda i tu znowy wykonujemy dwa ćwiczenia na tę partię. Na końcu przechodzimy do łydek i na łydki także robimy dwa ćwiczenia. Łącznie pracujemy na jednej sesji nad dziewięcioma partiami mięśni. Na każdą partię wykonujemy po dwa ćwiczenia, co daje razem 18 ćwiczeń. W tym na nogi przypada w sumie 6 ćwiczeń.

 

 

ĆWICZENIA NA MIĘŚNIE NÓG:

 

 

Czworogłowy uda – PRZYSIAD WYKROCZNY (3 serie po 20 powtórzeń)

Znalezione obrazy dla zapytania PRZYSIAD WYKROCZNY

 

 

 

Czworogłowy uda – PRZYSIADY ZE SZTANGĄ LUB SZTANGIELKAMI (3 serie po 20 powtórzeń)

 

Znalezione obrazy dla zapytania przysiady ze sztangielkami

 

 

Czworogłowy uda – SUWNICA (KAT PROSTY) (3 serie po 20 powtórzeń)

Znalezione obrazy dla zapytania suwnica kat prosty

 

 

 

 

 

Czworogłowy uda – PRZYWODZENIE NÓG W POZYCJI SIEDZĄCEJ (3 serie po 20 powtórzeń)

Znalezione obrazy dla zapytania Czworogłowy uda – PRZYWODZENIE NÓG W POZYCJI SIEDZĄCEJ

 

 

 

Dwugłowy uda i pośladki – ODWODZENIE NÓG W POZYCJI SIEDZĄCEJ (3 serie po 20 powtórzeń)

Znalezione obrazy dla zapytania Czworogłowy uda – PRZYWODZENIE NÓG W POZYCJI SIEDZĄCEJ

 

 

Dwugłowy uda i pośladki – ZGINANIE NÓG NA MASZYNIE W POZYCJI LEŻĄCEJ (3 serie po 20 powtórzeń)

Znalezione obrazy dla zapytania uginanie nóg na maszynie leżąc

 

 

Dwugłowy uda i pośladki – MARTWY CIĄG Z OBCIĄŻENIEM (3 serie po 20 powtórzeń)

 Znalezione obrazy dla zapytania martwy ciąg dwugłowy uda

 

 

 

Z pośród zaproponowanych ćwiczeń wyłaniaja się 4 ćwiczenia na czterogłowy uda i 3 na dwugłowy. Na każdym treningu wykonujemy dwa na czworogłowy i dwa na dwugłowy. Można je wybierać w kilku różnych konfiguracjach. Jak najlepiej je wymieszać dowiecie się z kolejnego tekstu pochodzącego z cyklu: "Trening siłowy- plan przykładowy". Starajmy się jednak nie powtarzać dwóch tych samych ćwiczeń na daną partię mięśni na dwóch kolejnych treningach. Mięśnie potrzebują urozmaicenia. Psychika też. 

Poniżej prezentujemy jeszcze ćwiczenia na mięśnie łydek. Tu również trzeba wykonać dwa na każdej sesji treningowej. Po zakończeniu treningu łydek przechodzimy do mięśni brzucha.

 

Łydki – WSPIĘCIA NA PALCE ZE SZTANGIELKAMI OBUNÓŻ (3 serie po 20 powtórzeń)

Znalezione obrazy dla zapytania łydki WSPIĘCIA NA PALCE na maszynie

 

 

 

 

Łydki – WSPIĘCIA NA PALCE NA MASZYNIE (3 serie po 20 powtórzeń)

Znalezione obrazy dla zapytania łydki WSPIĘCIA NA PALCE na maszynie

 

 

 

 

 

Całościowy plan treningu siłowego na wszystkie partie mięśni podsumujemy i uporządkujemy w kolejnej - piątej części artykułu. Zaprezentujemy tam jak dokładnie omawiany trening przeprowadzić. Na temat ćwiczeń na brzuch, powstanie w krótce zupełnie oddzielny tekst. O treningu brzucha sporo pisaliśmy już wcześniej: 

- http://www.bodyinfo.pl/recepta-na-piekny-brzuch.a1378 

http://www.bodyinfo.pl/sposob-na-kaloryfer.a1941 

http://www.bodyinfo.pl/idealny-brzuch-jak-osiagnac-szesciopak.a553 

Omówimy jednak tą "trudną" partię mięśniową w jeszcze jednym tekście.

A póki co, zapraszamy na kolejną, piątą, podsumowującą część artykułu z cyklu: "Trening siłowy - plan przykładowy". 

 

 

Białko...ach to białko jaki rodzaj wybrać dla siebie? jak je stosować?

Każdy z Nas pewnie zadaje sobie pytanie jakie białko będzie najlepsze serwatka?wołowe? a może sojowe czy pszeniczne na te i inne pytania postaramy się ...czytaj dalej »
Białko...ach to białko jaki rodzaj wybrać dla siebie? jak je stosować?
2016-01-15

Trening siłowy - plan przykładowy. Część V. Podsumowanie

Najlepiej jeśli powyższy plan treningowy wykonywany jest przez okres 8 – 10 tygodni. ...czytaj dalej »
Trening siłowy - plan przykładowy. Część V. Podsumowanie
2015-02-22

Trening siłowy - plan przykładowy. Część III

Proponowany przez nas trening polega na tym, że na każdej sesji treningowej trenowane są wszystkie kolejne partie mięśniowe: klatka piersiwa, plecy, b ...czytaj dalej »
Trening siłowy - plan przykładowy. Część III
2015-02-21
Powiązane artykuły
Trening siłowy - plan przykładowy. Część II

Trening siłowy - plan przykładowy. Część II

Trening wykonywany powinien być trzy razy w tygodniu. Każdego dnia jest to nieco inny trening. Identyczny trening powtarza się zatem raz w t
2015-02-19 21:33
Trening siłowy - plan przykładowy. Część I

Trening siłowy - plan przykładowy. Część I

Poniższy tekst jest pierwszą częścią artykułu o treningu siłowym na wszystkie partie mięśniowe.
2015-02-18 21:08
Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część III. Trening siłowy dla kobiet

Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część III. Trening siłowy dla kobiet

Wszelkiego rodzaju ćwiczenia typu cardio uzupełnione być muszą porządnym treningiem siłowym!
2014-04-14 07:57
Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część II. Trening siłowy dla mężczyzn

Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część II. Trening siłowy dla mężczyzn

Poniżej prezentujemy ciekawy trening siłowy, zalecany w okresie redukcyjnym.
2014-04-13 17:33
Jak osiągnąć rzeźbę? Część III. SUPLEMENTACJA

Jak osiągnąć rzeźbę? Część III. SUPLEMENTACJA

W okresie redukcyjnym suplementy diety odgrywają bardzo ważną rolę.
2013-11-07 13:22
Jak osiągnąć rzeźbę? Część II. TRENING

Jak osiągnąć rzeźbę? Część II. TRENING

Poniższy tekst jest drugą częścią artykułu pt.: „Jak osiągnąć rzeźbę?”. Traktować będzie o treningu w okresie redukcyjnym.
2013-11-06 20:53
Jak osiągnąć rzeźbę? Część I. DIETA

Jak osiągnąć rzeźbę? Część I. DIETA

Poniższy tekst jest pierwszą częścią cyklu artykułów o rzeźbieniu sylwetki czyli o tzw. redukcji. Traktować będzie o odżywianiu w okresie tz
2013-11-06 19:57
Jak zbudować masę mięśniową? Część I. TRENING

Jak zbudować masę mięśniową? Część I. TRENING

W poniższym tekście chciałbym poruszyć temat treningu w okresie budowania masy mięśniowej.
2013-11-03 12:42
Sportowe diety. Część II. Rzeźbimy się!

Sportowe diety. Część II. Rzeźbimy się!

Każdy cel wymaga innego rodzaju treningu. Każdy trening powinien być wzmocniony odpowiednią dietą. Przeczytaj ten tekst i nie pompuj bez sen
2013-10-27 16:00
Sportowe diety. Część I. Budujemy masę!

Sportowe diety. Część I. Budujemy masę!

Każdy cel wymaga innego rodzaju treningu. Każdy trening powinien być wzmocniony odpowiednią dietą. Przeczytaj ten tekst i nie pompuj bez sen
2013-10-27 14:13
Treningowe last minute

Treningowe last minute

Poniżej prezentujemy czterotygodniowy program treningowy LAST MINUTE.
2013-06-23 09:24
Forma na lato. Wypróbuj trening obwodowy!

Forma na lato. Wypróbuj trening obwodowy!

Poniżej prezentujemy ekspresowy trening obwodowy, który wykonywany regularnie 3 razy w tygodniu przez okres 5 tygodni powinien przynieść wid
2013-05-28 06:52
Trening pleców dla najtwardszych

Trening pleców dla najtwardszych

Szerokie plecy na których znakomicie leży modna koszula to marzenie chyba każdego mężczyzny. Plecom niestety trzeba poświęcić dość dużo czas
2013-01-08 18:56
Ćwiczenia na biceps i triceps

Ćwiczenia na biceps i triceps

Duży biceps jest marzeniem każdego faceta. Często właśnie chęć zwiększenia mięśni bicepsu jest bodźcem do rozpoczęcia treningu. W poniższym
2012-11-27 15:40
Szerokie barki – ćwiczenia dla najtwardszych!

Szerokie barki – ćwiczenia dla najtwardszych!

Nie ma chyba na świecie mężczyzny któremu nie marzą się kuliste, szeroki barki. Partia ta oprócz tego, że często wzbudza zachwyt pań i zazdr
2012-11-21 15:22
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy Junaków 46
[email protected]
NIP: 6462632499