Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-08-13 15:20
A  A  A

Trening Split

Trening Split

Jest to system treningu podzielonego. 

Jego celem jest ekonomizacja wysiłku i proporcjonalny rozwój wszystkich grup mięśniowych. Podczas treningu mięśnie dzielimy na grupy. A więc np. w poniedziałki i czwartki ćwiczymy barki i bicepsy, we wtorki i piątki klatkę piersiową, brzuch, tricepsy, a w środy i soboty nogi. Takie właśnie podzielenie ćwiczeń pozwala na każdym treningu zużytkować całą energię na ćwiczenie wybranych grup mięśniowych.

Ten trening pozwala także na dobry wypoczynek i jednomierny trening a więc wszechstronny dla wszystkich grup mięśniowych. Powinniśmy pamiętać aby w pierwszej kolejności ćwiczyć większą grupę mięśniową czyli np. grzbiet przed barkami. Trening dobry dla tych, którzy dużo czasu poświęcają na treningi a więc 4-6 dni w tygodniu. Jest to również system dla tych, którzy rozwijać masę mięśniową lub wytrzymałość. Tutaj możemy przeznaczyć 35-40 minut intensywnej pracy, a nie tak jak w tradycyjnym treningu, że przeznaczamy po 10 minut na ćwiczenie każdego mięśnia.

Zaletą splita jest to, że bardzo łatwo w tym systemie pracuje się nad partią priorytetową (słabszą).

Pamiętajmy o założeniach tego treningu: ćwiczymy 3-4 razy w tygodniu jeśli celem jest masa mięśniowa, a do 6 razy jeśli chodzi nam o rzeźbę. Na duże partie przypada 12-16 serii, a na małe 8-12 (w planie na masę). Zaś w planie na wytrzymałość na duże partie po 16-20 serii, a na małe po 12-16 serii. Powtórzenia: masa 6-12, wytrzymałość 12-15 powtórzeń. Przerwy między seriami: masa 2 minuty, wytrzymałość 60-90 sekund.

Trening dla kobiet na mięśnie ud i pośladków!

Dzisiaj zajmiemy się jednym z podstawowych powodów, dla których Panie odwiedzają siłownie. Pierwszy powód to oczywiście chęć zrzucenia kilku kilogramó ...czytaj dalej »
Trening dla kobiet na mięśnie ud i pośladków!
2013-11-22

Jak zbudować masę mięśniową? Część I. TRENING

W poniższym tekście chciałbym poruszyć temat treningu w okresie budowania masy mięśniowej. ...czytaj dalej »
Jak zbudować masę mięśniową? Część I. TRENING
2013-11-03

Wyjdź z hibernacji. Trenuj jesienią!

Wykorzystaj nasz prosty plan na jesienne przebudzenie i odzyskaj panowanie nad światem! ...czytaj dalej »
Wyjdź z hibernacji. Trenuj jesienią!
2013-10-26
Powiązane artykuły
TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM
2013-04-26 01:27
Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

W poniższym artykule opisujemy i prezentujemy zestaw ćwiczeń na klatkę piersiową.
2013-03-20 19:11
Rzeźbienie ciała za pomocą taśmy elastycznej!

Rzeźbienie ciała za pomocą taśmy elastycznej!

Jedni to nazywają taśmą treningową, inni gumą pilates. Przyrząd jest niebywale prosty, a przy tym niedrogi w zakupie. Firmy SPOKEY i LAUBR S
2013-01-09 12:00
Ćwiczenia na mięśnie nóg

Ćwiczenia na mięśnie nóg

Zima jest dobrą porą by zacząć pracę nad własnymi niedoskonałościami i do wiosny nadrobić zaległości. Jeśli masz chudziutkie nogi i chciałby
2012-12-11 15:22
Recepta na piękny brzuch

Recepta na piękny brzuch

W poniższym tekście prezentujemy dziewięć ćwiczeń na brzuch, które z powodzeniem możesz wykonywać w domu, bez użycia jakiegokolwiek przyrząd
2012-11-22 08:20
Szerokie barki – ćwiczenia dla najtwardszych!

Szerokie barki – ćwiczenia dla najtwardszych!

Nie ma chyba na świecie mężczyzny któremu nie marzą się kuliste, szeroki barki. Partia ta oprócz tego, że często wzbudza zachwyt pań i zazdr
2012-11-21 15:22
Ćwiczenia na jędrny biust

Ćwiczenia na jędrny biust

Dla mężczyzn kształtne piersi są najczęściej obiektem erotycznym, dla kobiet jednak wygląd ich piersi stanowi nie lada problem i większość p
2012-11-20 09:42
Ćwiczenia gimnastyczne dla osób w starszym wieku

Ćwiczenia gimnastyczne dla osób w starszym wieku

Aktywność ruchowa osób starszych powinna oddziaływać na trzy podstawowe elementy: poprawiać wydolność tlenową (aerobową),wzmacniać siłę mięś
2012-09-17 12:42
CrossFit. Jak ćwiczyć?

CrossFit. Jak ćwiczyć?

Jak ćwiczyć CrossFit? Jakie ćwiczenia wykonywać? CrossFit jest tak uniwersalnym programem treningowym, że ćwiczyć można w zasadzie wszystko
2012-09-09 13:47
Ćwiczenia z guma PILATES

Ćwiczenia z guma PILATES

Elastyczna Taśma Pilates ma szerokie zastosowanie, służy do ćwiczeń Pilates i jogi, jest doskonała do treningów rozciągających i wzmacniają
2012-09-05 15:46
Jestem w formie. Dlaczego warto ćwiczyć?

Jestem w formie. Dlaczego warto ćwiczyć?

Jestem w formie. Czy możesz tak o sobie powiedzieć? Jeśli tak, to fantastycznie. Jeśli nie, to pora zabrać się za siebie. Oto siedem powod
2012-08-20 22:25
Ćwicz w upał z głową!

Ćwicz w upał z głową!

Nadeszło lato a więc to doskonały czas na ćwiczenia na świeżym powietrzu. Wraz z latem nadeszły upały, które mogą być niebezpieczne podczas
2012-08-13 16:09
Coś dla biegaczy - Trening siłowy!

Coś dla biegaczy - Trening siłowy!

Poprawa wyników w bieganiu to właśnie zaleta treningu siłowego, a więc wybieraj odpowiednie ćwiczenia!
2012-08-13 15:49
Trening na bieżni i jego zalety

Trening na bieżni i jego zalety

Bieganie na bieżni to odpowiednik biegania na dworze. Jak już wiemy korzystnie wpływa on na nasze zdrowie. Jest to ćwiczenie aerobowe, które
2012-08-13 15:45
Technika rozciągania SMR

Technika rozciągania SMR

Technika uciskania przykurczonych mięśni za pomocą specjalnie do tego przeznaczonych wałków.
2012-08-13 15:29
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy, Uczniowska 7
[email protected]
NIP: 6462632499