Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2016-05-12 11:39
A  A  A

Trening z odważnikami kettlebells angażujący całe ciało

Trening z odważnikami kettlebells angażujący całe ciało

Zacznijmy od tego czym właściwie jest kettlebell i skąd sie wywodzi?

Kettlebell a właściwie "Giria" - to tradycyjny odważnik rosyjski z uchwytem odlewany z żelaza. Został skonstruowany przez Rosjan juz w osiemnastym wieku gdzie służył Armii Radzieckiej do treningów siłowych i wytrzymałościowych.
Do dnia dzisiejszego Kettle odgrywają znaczącą rolę w Rosji, gdzie co roku regularnie organizowane są liczne zawody a sam sport zyskał miano sportu narodowego.


Pewnie zastanawiacie się jakie korzyści płyną z treningu przy udziale kettlebells?

Trening odważniki zazwyczaj niesie za sobą dużą intensywność ćwiczeń co przyśpiesza Nasz metabolizm, spala tłuszcz a jednocześnie wzmacnia Nasze mięśnie. Trening kettlami stymuluje wiele grup mięśniowych dzięki czemu angażuje całe Nasze ciało do wysiłku.


Trening z odważnikami nie tylko dla mężczyzn!

Ćwiczenia z kettlebells polecane są dla każdego. Warto jednak zwrócić szczególną uwage na prawidłową tęchnikę ruchu zaczynając przygodę z odważnikami, dzięki czemu zapobiegniemy niepotrzebnym mikrourazom i niechcianym kontuzjom. W szybkim tempie trening z odważnikiami staje się popularny wśród kobiet i mimo, że nie należy do najprostszego to z dużą skutecznością ujędrnia mięśnie pośladkowe, nóg a także górnych partii ciała.

 

Jak wyglądają podstawowe ćwiczenia z kettlami?

Goblin Squat - nic innego jak przysiad z odważnikiem. Stajemy w lekkim rozkroku i wykonujemy przysiad tak, by łokcie zetknęły się z wewnętrzną częścią uda, zachowując przy tym proste plecy w odcinku lędźwiowym. Kettlebell trzymamy oburącz przed sobą a ramiona są zgięte w łokciach.

Podrzut z wyciskaniem - Pochylamy się lekko do przodu, trzymając proste plecy w odcinku lędzwiowym i rozciągając mięśnie pośladkowe. Robimy zamach odważnikiem między nogami - od tyłu do przodu, a gdy odważnik będzie na wysokości klatki piersiowej uginammy ramię. Następnie unosimy odważnik nad głowę prostując przy tym ramię. Przy opuszczaniu kettlebell łokieć trzymamy przy tułowiu. Po skończonej seii zmieniamy ręke.

Wyciskanie z przysiadem - zaczynamy od uniesienia odważnika nad głowe. Kolejno z tej pozycji robimy przysiad, cały czas trzymając odważnik nad głową, do momentu w którym wolną dłonią dotkniemy podłogi. Po skonczonej serii zmieniamy ręke

Przed każdym treningiem pamiętajmy o odpowieniej rozgrzewce. Większość ćwiczeń z kettlebell rozpoczyna się podobnie: stoimy prosto, ramiona i barki rozluźnione, kolana lekko zgięte, plecy proste, klatka wypchnięta do przodu, ściągnięte łopatki. W ćwiczeniach z kettlebell należy pamiętać, że technika ważniejsza jest od cięzaru.

 

Trening z kettlebell można wykonać w domu a gotowych planów w internecie nie brakuje. A oto pare odnośników gdzie możemy nabyć odważniki:

http://www.sportxtreme.pl/hantla-winylowa-kettlebell-8kg--insportline-produkt10641

http://www.sportxtreme.pl/hantla-gumowana-kettlebell-18-kg--insportline-produkt11007

http://www.sportxtreme.pl/odwaznik-kettlebell-20kg-bw-110--body-sculpture-produkt19384

 

Trener personalny: Sebastian Strokosz

 

 

Europe Sport Power 2017

Europe Sport Power to targi fitness i największe zawody kulturystyczne w Polsce. ...czytaj dalej »
Europe Sport Power 2017
2017-02-14

Fit sernik na zimno - przepis

Przepis na nisko-węglowodanowy sernik, który sprawdzi się idealnie w okresie redukcji wagi ciała. ...czytaj dalej »
Fit sernik na zimno - przepis
2016-12-13

TAD 600 - złoty antyoksydant

Ostatnio dość często można uslyszeć o złotym środku antyoksydacyjny - TAD 600 ...czytaj dalej »
TAD 600 - złoty antyoksydant
2016-12-10
Powiązane artykuły
Wyniki  "Olympia Amateur" San Marino

Wyniki "Olympia Amateur" San Marino

W dniach 2-5.12.2016 odbyła się kolejna edycja "Olympia Amateur" w San Marino. Kolejne ważne medale trafiają w ręce Polaków.
2016-12-07 10:27
Paski treningowe do martwych ciągów – używać czy nie?

Paski treningowe do martwych ciągów – używać czy nie?

Paski treningowe mają za zadanie przede wszystkim poprawić jakość i siłę uchwytu przy ćwiczeniach z podnoszeniem głównie wolnych ciężarów, a
2016-11-29 11:40
Stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie

Stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie

Nie od dziś wiadomo, że stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie. Ale dlaczego tak się dzieje?
2016-11-24 12:20
Doping - rodzaj, cel, negatywne skutki

Doping - rodzaj, cel, negatywne skutki

Doping - sztuczne podnoszenie wydolności fizycznej i psychicznej zawodnika metodami wykraczającymi poza normalne. Za doping uważa się metody
2016-11-22 12:57
Superkompensacja - droga do wzrostu formy

Superkompensacja - droga do wzrostu formy

Najistotniejszym elementem treningu warunkującego wzrost formy sportowej a tym samym określonych funkcji motorycznych jest SUPERKOMPENSACJA.
2016-11-16 14:33
Wyniki Mistrzostw Świata mężczyzn w kulturystyce oraz kulturystyce klasycznej

Wyniki Mistrzostw Świata mężczyzn w kulturystyce oraz kulturystyce klasycznej

W dniach 04-07.11.2016r w Benidorm w Hiszpanii odbyły się Mistrzostwa Świata mężczyzn w kulturystyce oraz kulturystyce klasycznej. Wsród pol
2016-11-08 11:42
Wyniki "GP PEPA"

Wyniki "GP PEPA"

W ubiegły weekend odbyła się kolejna - 38 już edycja zawodów Grand Prix PEPA - Opava w Czechach
2016-11-04 12:36
Gymnema sylvestre - sposób na leczenie cukrzycy, uwrażliwienie organizmu na insulinę i nie tylko ...

Gymnema sylvestre - sposób na leczenie cukrzycy, uwrażliwienie organizmu na insulinę i nie tylko ...

Gymnema sylvestre to naturalnie występujące zioło w Indiach, gdzie stosowane jest w leczeniu cukrzycy oraz przy odchudzaniu.
2016-11-02 14:03
Kilka słów o minerałach

Kilka słów o minerałach

Minerały to związki nieorganiczne, które spełniają wiele niezbędnych funkcji w ludzkim organizmie, są budulcem.
2016-10-27 10:55
Zawody siłowe

Zawody siłowe

W najbliższą sobotę (22.10.2016r.) w dopiero co nowo otwartym sklepie SUPLESHOP'a, w Tychach przy ulicy Uczniowskiej 7, odbędą się zawody si
2016-10-20 15:00
Puchar Polski - wyniki

Puchar Polski - wyniki

W dniach 15-16.10.2016 roku w Mińsku Mazowieckim odbył się Puchar Polski w Kulturystyce i Fitness. Są to jedne z najbardziej prestiżowych za
2016-10-18 11:04
Czy częściej znaczy lepiej?

Czy częściej znaczy lepiej?

Niestety jednym z podstawowych błędów osób ćwiczących jest wypruwanie sobie żył każdego dnia. Trening jest tylko bodźcem do wzrostu. Można n
2016-10-14 14:04
Wyniki Mistrzostw Polski Juniorów i Weteranów w Kulturystyce i Fitness

Wyniki Mistrzostw Polski Juniorów i Weteranów w Kulturystyce i Fitness

W ubiegły weekend tj. 08-09.10.2016 podczas targów FIWE odbyły się Mistrzostwa Polski Juniorów i Weteranów w Kulturystyce i Fitness.
2016-10-11 12:14
Cukier - biała śmierć

Cukier - biała śmierć

Wiele współczesnych badań wskazuje jasno, że rafinowany cukier może uzależniać jak nie jeden narkotyk. Cukier śmiało można nazwać biała śmie
2016-10-05 10:43
Psychika w sporcie

Psychika w sporcie

Rekordy sportowe są ustalane od początku istnienia każdej z dyscyplin. Dla każdej z dyscyplin rekordy te były pobijane wielokrotnie. W dzisi
2016-09-16 12:47
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy, Uczniowska 7
biuro@redmonster.pl
NIP: 6462632499