Jesteś tutaj
Dom > Crossfit > Trening z odważnikami kettlebells angażujący całe ciało

Trening z odważnikami kettlebells angażujący całe ciało

Zacznijmy od tego czym właściwie jest kettlebell i skąd sie wywodzi?

Kettlebell a właściwie „Giria” – to tradycyjny odważnik rosyjski z uchwytem odlewany z żelaza. Został skonstruowany przez Rosjan juz w osiemnastym wieku gdzie służył Armii Radzieckiej do treningów siłowych i wytrzymałościowych.
Do dnia dzisiejszego Kettle odgrywają znaczącą rolę w Rosji, gdzie co roku regularnie organizowane są liczne zawody a sam sport zyskał miano sportu narodowego.

Pewnie zastanawiacie się jakie korzyści płyną z treningu przy udziale kettlebells?

Trening odważniki zazwyczaj niesie za sobą dużą intensywność ćwiczeń co przyśpiesza Nasz metabolizm, spala tłuszcz a jednocześnie wzmacnia Nasze mięśnie. Trening kettlami stymuluje wiele grup mięśniowych dzięki czemu angażuje całe Nasze ciało do wysiłku.

Trening z odważnikami nie tylko dla mężczyzn!

Ćwiczenia z kettlebells polecane są dla każdego. Warto jednak zwrócić szczególną uwage na prawidłową tęchnikę ruchu zaczynając przygodę z odważnikami, dzięki czemu zapobiegniemy niepotrzebnym mikrourazom i niechcianym kontuzjom. W szybkim tempie trening z odważnikiami staje się popularny wśród kobiet i mimo, że nie należy do najprostszego to z dużą skutecznością ujędrnia mięśnie pośladkowe, nóg a także górnych partii ciała.

 

Jak wyglądają podstawowe ćwiczenia z kettlami?

Goblin Squat – nic innego jak przysiad z odważnikiem. Stajemy w lekkim rozkroku i wykonujemy przysiad tak, by łokcie zetknęły się z wewnętrzną częścią uda, zachowując przy tym proste plecy w odcinku lędźwiowym. Kettlebell trzymamy oburącz przed sobą a ramiona są zgięte w łokciach.

Podrzut z wyciskaniem – Pochylamy się lekko do przodu, trzymając proste plecy w odcinku lędzwiowym i rozciągając mięśnie pośladkowe. Robimy zamach odważnikiem między nogami – od tyłu do przodu, a gdy odważnik będzie na wysokości klatki piersiowej uginammy ramię. Następnie unosimy odważnik nad głowę prostując przy tym ramię. Przy opuszczaniu kettlebell łokieć trzymamy przy tułowiu. Po skończonej seii zmieniamy ręke.

Wyciskanie z przysiadem – zaczynamy od uniesienia odważnika nad głowe. Kolejno z tej pozycji robimy przysiad, cały czas trzymając odważnik nad głową, do momentu w którym wolną dłonią dotkniemy podłogi. Po skonczonej serii zmieniamy ręke

Przed każdym treningiem pamiętajmy o odpowieniej rozgrzewce. Większość ćwiczeń z kettlebell rozpoczyna się podobnie: stoimy prosto, ramiona i barki rozluźnione, kolana lekko zgięte, plecy proste, klatka wypchnięta do przodu, ściągnięte łopatki. W ćwiczeniach z kettlebell należy pamiętać, że technika ważniejsza jest od cięzaru.

 

Trening z kettlebell można wykonać w domu a gotowych planów w internecie nie brakuje. A oto pare odnośników gdzie możemy nabyć odważniki:

http://www.sportxtreme.pl/hantla-winylowa-kettlebell-8kg–insportline-produkt10641

http://www.sportxtreme.pl/hantla-gumowana-kettlebell-18-kg–insportline-produkt11007

http://www.sportxtreme.pl/odwaznik-kettlebell-20kg-bw-110–body-sculpture-produkt19384

 

Trener personalny: Sebastian Strokosz

 

 

Dodaj komentarz

Do góry