Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-07-13 16:11
A  A  A

Trzy białkowe kontrowesje

Trzy białkowe kontrowesje

Mit nr 1: Wysokobiałkowa dieta źle wpływa na stan kości

W takim czy innym czasie Prawdopodobnie słyszałeś stwierdzenie, że "diety wysokobiałkowe są szkodliwe dla kości i powodują straty wapnia." Jednak podczas badań naukowych  widzimy inny obraz.

Duże badania opublikowane w Journal of Bone Mineral wykazały, że zarówno u starszych kobiet i mężczyzn, którzy spożywali najwięcej białka zwierzęcego mieli najniższy wskaźnik utraty masy kostnej podczas gdy te osoby , które jadły mało białka miały znacznie wyższy wskaźnik utraty masy kostnej.

Badania opublikowane w American Journal of Clinical Nutrition wynika, że kobiety po menopauzie, które spożywały największą ilość białka, szczególnie białka zwierzęcego, były najmniej narażone na złamania biodra i miały najsilniejsze kości

Wniosek

Dieta wysokobiałkowa nie zaweirająca wystarczających ilości witaminy d3 i wapnia może powodować uszkodzenie kości. Ale dieta wysokobiałkowa któa zawiera witamine d3 i wapń ma pozytywny wpływ na stan naszych kości.

Mit nr 2: Dieta wysokobiałkowa zwiększa ryzyko ataku serca

Wyniki badań zawierają istotne dowody że chude czerwone mięso okrojone z widocznego tłuszczu nie podnosi stężenia cholesterolu całkowitego we krwi oraz poziomu cholesterolu LDL". A także, że "chude czerwone mięso ma niską zawartość tłuszczów nasyconych, a jeżeli jest spożywane w diecie o niskiej zawartości SFA (nasycone kwasy tłuszczowe), jest związane ze zmniejszeniem stężenia frakcji LDL( złego cholesterolu).
W podsumowaniu badania stwierdzono, że "chude czerwone mięso okrojone z widocznego tłuszczu, które jest spożywane w diecie o niskiej zawartości tłuszczów nasyconych nie zwiększa czynników ryzyka".

Wiosek

Diety białkowe  które zawierają nadmierne ilości kalorii i tłuszczu mogą zwiększyć  czynniki ryzyka związane z chorobą niedokrwienną serca. Ale  diety o dużej zawartości białka, które posiadają  niską lub umiarkowaną ilość  kalorii i tłuszczów nasyconych nie zwiększają czynniki ryzyka. Czerwone mięso jest  pełne mikroelementów i jest dobrym źródłem białka  wysokiej jakości .

Mit nr 3: Wysokobiałkowa dieta jest zła dla nerek

Media często twierdzą, "Zbyt dużo białka uszkadza nerkę". Co nauka mówi? Martin i colleagues5 sprawdzili dostępne dowody dotyczące wpływu spożycia białka na funkcjonowanie nerek, z szczególnym naciskiem na choroby nerek.

"Chociaż nadmierne spożycie białka pozostaje problemem zdrowotnym u osób z wcześniej istniejącą chorobą nerek, w literaturze brakuje istotnych badań wykazujących związek pomiędzy spożyciem białka i pojawieniem się niewydolności nerek u osób zdrowych."

Ponadto zgłosili "Obecnie nie ma wystarczających dowodów, aby uzasadnić publiczne dyrektywy zdrowotne ukierunkowane na ograniczenie spożycia białka u zdrowych osób dorosłych w celu zachowania funkcji nerek". Ograniczenie białka jest zalecane dla  leczenie dla osób mających problemy z nerkami.

Znam osoby, które zużywają 300-400 g białka dziennie. Wiesz co, żadnych problemów z nerkami.

Wniosek

Nie ma dowodów, że wysokie spożycie białka powoduje uszkodzenia nerek u osób ze zdrowymi nerkami. Dla wielu ludzi może to stanowić szok.

Jak zbudować masę mięśniową? Część III. SUPLEMENTACJA

Poniższy tekst traktować będzie zatem o suplementacji w procesie zwiększania masy mięśniowej. ...czytaj dalej »
Jak zbudować masę mięśniową? Część III. SUPLEMENTACJA
2013-11-04

Jak zbudować masę mięśniową? Część II. Dieta

Część druga traktuje o odżywianiu w okresie budowania masy mięśniowej. ...czytaj dalej »
Jak zbudować masę mięśniową? Część II. Dieta
2013-11-03

Mleko – tanie i korzystne źródło wapnia

Mleko stanowi najłatwiejsze, najtańsze i najkorzystniejsze źródło łatwo przyswajalnego wapnia. ...czytaj dalej »
Mleko – tanie i korzystne źródło wapnia
2013-09-13
Powiązane artykuły
Kalorie a zdrowie kości

Kalorie a zdrowie kości

Niedostateczne spożywanie kalorii wpływa negatywnie na zdrowie kości!
2013-01-19 16:05
Mocne kości przez całe życie!

Mocne kości przez całe życie!

Niewiele czynników wpływających na niezależne i długie życie jest tak ważnych jak mocne kości. Nadają one ciału strukturę, chronią organy we
2013-01-18 18:46
Dlaczego warto spożywać białko?

Dlaczego warto spożywać białko?

Białko to bardzo ważny składnik odżywczy potrzebny człowiekowi do prawidłowego funkcjonowania. Białka naprawiają komórki ciała, budują i reg
2013-01-18 18:39
Tego lata nie bądź  "Homo Obesus" tylko "Homo Sapiens"

Tego lata nie bądź "Homo Obesus" tylko "Homo Sapiens"

Dr Atkins miał racje - jedz białko, pij szejki białkowe a będziesz ...szczupły!
2012-08-29 10:52
Cztery sekrety zdrowych kości

Cztery sekrety zdrowych kości

Wapń w diecie jest bardzo ważny dla utrzymania zdrowych kości. Większość spożywanego wapnia powinno pochodzić ze wszystkich źródeł żywności
2012-08-14 15:52
Mięśnie w płynie, pięć proteinowych szejków dla lepszego wzrostu

Mięśnie w płynie, pięć proteinowych szejków dla lepszego wzrostu

Szejki proteinowe przebyły bardzo długą drogę od czasu ich wymyślenia, teraz oferują nam dużo lepszą jakość i smak
2012-07-11 09:33
Szczupły na Soi

Szczupły na Soi

Jeżeli jesteś kulturystą pragnącym skorzystać z ogromnych osiągnięć w nauce i chcesz pakować tyle białka do mięśni, jak to możliwe, Soja jes
2012-07-10 16:39
Raport przeciwko soi

Raport przeciwko soi

Już od dłuższego czasu kulturyści są przeciwko spożywaniu soi, szczególnie w postaci izolatów białkowych i izolatów fitochemicznych. Dowie
2012-07-10 16:06
SUPLEMENTACJA WITAMINĄ D vs SUPLEMENTACJA CHOLESTEROLU (jedzenie)

SUPLEMENTACJA WITAMINĄ D vs SUPLEMENTACJA CHOLESTEROLU (jedzenie)

Większość z nas słyszała o tym, że należy suplementować witaminę D w zimie. Dlaczego w zimie? No dlatego, że nie ma słoneczka. Lekarze zalec
2017-05-22 13:36
VOXYGEN - LABOTEST USA

VOXYGEN - LABOTEST USA

VOXYGEN marki LABOTEST USA to odsłona termogenika z najwyższej półki na rynku suplementów diety.
2017-04-28 13:59
Europe Sport Power 2017

Europe Sport Power 2017

Europe Sport Power to targi fitness i największe zawody kulturystyczne w Polsce.
2017-02-14 13:15
Fit sernik na zimno - przepis

Fit sernik na zimno - przepis

Przepis na nisko-węglowodanowy sernik, który sprawdzi się idealnie w okresie redukcji wagi ciała.
2016-12-13 10:47
Stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie

Stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie

Nie od dziś wiadomo, że stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie. Ale dlaczego tak się dzieje?
2016-11-24 12:20
Gymnema sylvestre - sposób na leczenie cukrzycy, uwrażliwienie organizmu na insulinę i nie tylko ...

Gymnema sylvestre - sposób na leczenie cukrzycy, uwrażliwienie organizmu na insulinę i nie tylko ...

Gymnema sylvestre to naturalnie występujące zioło w Indiach, gdzie stosowane jest w leczeniu cukrzycy oraz przy odchudzaniu.
2016-11-02 14:03
Kilka słów o minerałach

Kilka słów o minerałach

Minerały to związki nieorganiczne, które spełniają wiele niezbędnych funkcji w ludzkim organizmie, są budulcem.
2016-10-27 10:55
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy, Uczniowska 7
[email protected]
NIP: 6462632499