Jesteś tutaj
Dom > Fitness > Wady biegania długodystansowego

Wady biegania długodystansowego

Każdy z nas kiedy rozpoczyna swoją aktywność fizyczną, zastanawia się czy lepiej biegać długi dystans czy krótki dystans otóz  odpowiedź jest prosta.

Wady biegania długodystansowego:

  1. następują zmiany w sercu (powiększenie, pogrubienie ścian, przerost lewej komory serca) i układzie krążenia,
  2. włókna siłowe, szybkie zmieniają swoją charakterystykę na wytrzymałościową (kierunek zmian IIx -> IIa),
  3. organizm przystosowuje się do wolnego pozyskiwania energii (tłuszcze),
  4. spoczynkowy  rytm serca jest wolniejszy,
  5. objętość wyrzutowa serca jest z reguły większa, niż przed rozpoczęciem treningów,
  6. przesuwa się próg mleczanowy (PPA),
  7. poprawia się pułap tlenowy (VO2 max.)
  8. spada ilość tkanki tłuszczowej w ciele, zmniejsza się ilość tkanki mięśniowej,
  9. następuje szybsza odnowa po zakończeniu treningu (przywracanie homeostazy),
  10. polepszenie ekonomiczności biegu (mniejsze zużycie energii),
  11. zmniejszają się wysiłkowe przyrosty stężeń adrenaliny i noradrenaliny (co nie sprzyja odtłuszczeniu zawodnika),
  12. w trakcie długotrwałego wysiłku 1/3 maratończyków cierpi na dolegliwości żołądkowe, biegunki  (nawet 10% nie kończy biegu z powodu tych dolegliwości),
  13. wg niektórych badań nawet u 1/5 biegaczy długodystansowych występują krwawienia z przewodu pokarmowego

 

Tak więc znamy już odpwowiedź. jesli uprawiasz sporty siłowe, dużo lepszym rozwiązaniem dla Ciebie będzie bieg szybki a krótki.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry