Jesteś tutaj
Dom > Nowości > Węglowodany – jeść, czy nie? jak jeść to dużo, czy mało?

Węglowodany – jeść, czy nie? jak jeść to dużo, czy mało?

Popularny temat ostatnio – węglowodany – jeść, czy nie? jak jeść to dużo, czy mało?

Otóż odpowiedź jak zawsze jest w szarej części – zależy. Poniżej opiszę kilka sytuacji i warunków odnoszących się do jedzenia większych lub mniejszych ilości węglowodanów.

Zaczynamy trening nasza pula testosteronu i kortyzolu jest (miejmy nadzieję) w normie. Ciśniemy trening, testosteron spada, rośnie kortyzol. Jest już po treningu, i co tu zrobić żeby kortyzol spadł i żeby nasz ANABOLIZM ruszył? Naturalnym zbijaczem kortyzolu jest insulina, jak ją aktywować? Węgle! Okres po treningu jest najlepszym momentem na wbicie węglowodanów w diecie!

Poniedziałek po weekendzie. Weekend był udany, micha czysta, bez kłótni, lekki trening w sobotę, ale już wracamy do szarej codzienności. Trzeba wyjść z psem ale pada, przemokły Ci buty w trakcie. W drodze do roboty korki, jeszcze jakiś koleś hamuje na żółtym jakby miały się na czerwone otworzyć wrota piekieł, więc oblewasz się kawą którą pijesz w pośpiechu bo tylko to udało Ci się rano przygotować do „jedzenia”. W pracy siedzisz przed kompem, okazuje się że szef ma też ciężki dzień, więc Twój też musi być. Szef tak ciśnie że w ramach obiadu zjadasz tylko swojego batona proteinowego. Do domu wracasz zły, znowu w korkach, szybki lekki obiad bo trzeba jechać na trening. Na treningu chcesz się wyżyć za ten ciężki dzień. Trochę Ci nie idzie, zaczynasz gadać z kumplami, sztanga czeka cierpliwie no ale z 2 minutowej przerwy robi się 6, z godzinnego treningu zrobił się dwu i pół godzinny. Ogarniasz która godzina i dzida bez prysznicu i bez szejka do domu, bo już bardzo późno. I w domu się zaczyna. Cały dzień stresu, trening który też był stresem, ciągle kortyzol w górę. Nie zjadłeś też dobrze, grelina też daje o sobie znać, to połączenie grelina + kortyzol może skończyć się tylko w jeden sposób. Otóż w domu NIE MA ILOŚCI SŁODYCZY KTÓRYCH NIE ZJESZ. Mechanizm taki sam jak po treningu ale efekt kompletnie inny. W takiej sytuacji węgle są niewskazane w większych ilościach. Teraz najlepiej tłuste jedzonko i głowa która wytrzyma do momentu zaspokojenia głodu tego prawdziwego, a nie wyimaginowanego. Niech niska HbA1c będzie z Wami

Autor: Diet Doctors

https://www.facebook.com/dietdoctorsclinic/

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry