Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2016-09-12 11:39
A  A  A

Woda - ile powinniśmy jej wypijać?

Woda - ile powinniśmy jej wypijać?

Temat ilości wypijania płynów przewija się nieustannie po dziś dzień. Można się z nim spotkać nie tylko na siłowni, salach treningowych, ale i w internecie czy "przypadkowej" rozmowie. Co ciekawe ile osób, tyle opinii. Można napotkać "trenerów" czy "dietetyków", którzy bez chwili zastanowienia rzucają konkretne liczby, niestety nie rzadko wyssane są one z palca. Rozwiejmy więc te watpliwości.


Jeśli oczekujecie magicznej liczby "X litrów" to będziecie zawiedzeni. Dlaczego? Ponieważ w tym wypadku nie ma ilości płynów, złotej cyfry, która sprawdzi się dla każdego. Każdy z nas jest inny, ma inny tryb życia, indywidualne zapotrzebowanie. Każdy z Nas kształtuje swoje ciało, swój metabolizm, swoje zapotrzebowania na nieco innych zasadach. Skupmy się na nawodnieniu, lecz pamiętajmy, że to także odnosi się do wszelkich innych płaszczyzn takich jak np.: kaloryczność, udział makro składników, objętości, intensywności czy częstotliwości treningowej etc. Rolą właściwego trenera będzie potraktowanie każdej osoby indywidualnie, na podstawie swojego doświadczenia, wiedzy i rozeznanie w tym jednym, konkretnym przypadku. Rolą właściwej osoby, na właściwym miejscu jest pomoc, wartościowa rada, a nie zgrywanie wszystkowiedzącego "guru", bawiącego się w wyrocznie.


Na optymalny poziom Naszego nawodnienia wpływa szereg różnych czynników: Nasza dotychczasowa częstotliwość dostarczania płynów, Nasza aktywność fizyczna, rodzaj aktywności fizycznej, Nasz % udział masy mięśniowej, klimat, wilgotność, temperatura, udział węglowodanów w diecie, suplementacja. U kobiet także i cykl menstruacyjny.  Można tak niemal bez końca. Tak więc trudno wskazać konkretna liczbę litrów płynów, która zagwarantuje optymalne nawodnienie Naszego organizmu. Tak więc czym się sugerować?


Znacie uczucie pragnienia? Rzecz jasna! Tak więc starajcie się do niego po prostu nie dopuszczać. Starajcie się być zawsze o krok przed pragnieniem. Dobrym rozwiązaniem będzie sięganie po butelkę z wodą z większą częstotliwością niż bywało to do tej pory.

Obawiacie się nadmiernego nawodnienia? Mało pijecie żeby nie "puchnąć"? Głównie dotyczy to kobiet, które jak wiadomo, przez swoje hormony miewają okresy, w których po prostu gromadzą większe ilośći wody. Efekt zatrzymania wody może być też spowodowany spożywaniem zbyt dużej ilości węglowodanów, które to bardzo lubią łączyć się z wodą, powodując tym samym efekt napompowania. Z początku może wydać się to logiczne, że skoro nie będziemy pili wody, to nie będziemy też wody gromadzić. Nic bardziej mylnego. Organizm, który nie dostaje wody będzie ją gromadził na tzw. "czarną godzinę". Mówiąc krótko - im mniej pijemy, tym więcej Nasz organizm będzie magazynował. Efekt będzie odwrotny do zamierzonego. Co więcej narazimy Nasze nerki na zatrzymanie w sobie groźnych toksyn. Jakie jest rozwiązanie? Pijmy jak najwięcej wody. Im częściej będziemy dostarczać organizmowi wodę, tym on mniej będzie jej magazynował. Bo w końcu, po co ma ją gromadzić, kiedy jest przyzwyczajony, że regularnie woda jest mu dostarczana. Ta prosta reguła stosowana jest wśród kulturystów szlifujących formę na ostatnie kilka dni przed wyjściem na scenę. Oczywiście można doszukać się jeszcze innych czynników, które mogą wpływać na zatrzymanie wody. Tak czy inaczej pijemy jednak jak najwięcej płynów w ciągu dnia. Nie zwlekajmy też zbyt długo z potoczną "jedynką" - czyli oddawaniem moczu.


Proste prawda?! No i działa. Nie potrzeba tutaj też żadnych wzorów ani skomplikowanych wyliczeń. Stosujmy się do tego, co konkretnie dla Nas samych jest dobre i nie dajmy się zwariować.


Trener personalny: Sebastian Strokosz

Gala OCTAGON NO MERCY 2 - Ostrów Wielkopolski

W minioną sobotę tj. 04.03.2017r. odbyła się druga edycja gali walk- Octagon No Mercy. ...czytaj dalej »
Gala OCTAGON NO MERCY 2 - Ostrów Wielkopolski
2017-03-07

III Puchar Polski oraz IV Otwarte Mistrzostwa Śląska w Trójboju Siłowym Klasycznym

W dniach 01-02.04.2017 w Hali Zapaśniczej w Rudzie Śląskiej przy ul. Bytomskiej 13 w dzielnicy Orzegów odbędą się: III Puchar Polski oraz IV Otwarte M ...czytaj dalej »
III Puchar Polski oraz IV Otwarte Mistrzostwa Śląska w Trójboju Siłowym Klasycznym
2017-02-27

Europe Sport Power 2017

Europe Sport Power to targi fitness i największe zawody kulturystyczne w Polsce. ...czytaj dalej »
Europe Sport Power 2017
2017-02-14
Powiązane artykuły
Fit sernik na zimno - przepis

Fit sernik na zimno - przepis

Przepis na nisko-węglowodanowy sernik, który sprawdzi się idealnie w okresie redukcji wagi ciała.
2016-12-13 10:47
TAD 600 - złoty antyoksydant

TAD 600 - złoty antyoksydant

Ostatnio dość często można uslyszeć o złotym środku antyoksydacyjny - TAD 600
2016-12-10 10:37
Wyniki  "Olympia Amateur" San Marino

Wyniki "Olympia Amateur" San Marino

W dniach 2-5.12.2016 odbyła się kolejna edycja "Olympia Amateur" w San Marino. Kolejne ważne medale trafiają w ręce Polaków.
2016-12-07 10:27
Paski treningowe do martwych ciągów – używać czy nie?

Paski treningowe do martwych ciągów – używać czy nie?

Paski treningowe mają za zadanie przede wszystkim poprawić jakość i siłę uchwytu przy ćwiczeniach z podnoszeniem głównie wolnych ciężarów, a
2016-11-29 11:40
Stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie

Stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie

Nie od dziś wiadomo, że stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie. Ale dlaczego tak się dzieje?
2016-11-24 12:20
Doping - rodzaj, cel, negatywne skutki

Doping - rodzaj, cel, negatywne skutki

Doping - sztuczne podnoszenie wydolności fizycznej i psychicznej zawodnika metodami wykraczającymi poza normalne. Za doping uważa się metody
2016-11-22 12:57
Superkompensacja - droga do wzrostu formy

Superkompensacja - droga do wzrostu formy

Najistotniejszym elementem treningu warunkującego wzrost formy sportowej a tym samym określonych funkcji motorycznych jest SUPERKOMPENSACJA.
2016-11-16 14:33
Wyniki Mistrzostw Świata mężczyzn w kulturystyce oraz kulturystyce klasycznej

Wyniki Mistrzostw Świata mężczyzn w kulturystyce oraz kulturystyce klasycznej

W dniach 04-07.11.2016r w Benidorm w Hiszpanii odbyły się Mistrzostwa Świata mężczyzn w kulturystyce oraz kulturystyce klasycznej. Wsród pol
2016-11-08 11:42
Wyniki "GP PEPA"

Wyniki "GP PEPA"

W ubiegły weekend odbyła się kolejna - 38 już edycja zawodów Grand Prix PEPA - Opava w Czechach
2016-11-04 12:36
Gymnema sylvestre - sposób na leczenie cukrzycy, uwrażliwienie organizmu na insulinę i nie tylko ...

Gymnema sylvestre - sposób na leczenie cukrzycy, uwrażliwienie organizmu na insulinę i nie tylko ...

Gymnema sylvestre to naturalnie występujące zioło w Indiach, gdzie stosowane jest w leczeniu cukrzycy oraz przy odchudzaniu.
2016-11-02 14:03
Kilka słów o minerałach

Kilka słów o minerałach

Minerały to związki nieorganiczne, które spełniają wiele niezbędnych funkcji w ludzkim organizmie, są budulcem.
2016-10-27 10:55
Zawody siłowe

Zawody siłowe

W najbliższą sobotę (22.10.2016r.) w dopiero co nowo otwartym sklepie SUPLESHOP'a, w Tychach przy ulicy Uczniowskiej 7, odbędą się zawody si
2016-10-20 15:00
Puchar Polski - wyniki

Puchar Polski - wyniki

W dniach 15-16.10.2016 roku w Mińsku Mazowieckim odbył się Puchar Polski w Kulturystyce i Fitness. Są to jedne z najbardziej prestiżowych za
2016-10-18 11:04
Czy częściej znaczy lepiej?

Czy częściej znaczy lepiej?

Niestety jednym z podstawowych błędów osób ćwiczących jest wypruwanie sobie żył każdego dnia. Trening jest tylko bodźcem do wzrostu. Można n
2016-10-14 14:04
Wyniki Mistrzostw Polski Juniorów i Weteranów w Kulturystyce i Fitness

Wyniki Mistrzostw Polski Juniorów i Weteranów w Kulturystyce i Fitness

W ubiegły weekend tj. 08-09.10.2016 podczas targów FIWE odbyły się Mistrzostwa Polski Juniorów i Weteranów w Kulturystyce i Fitness.
2016-10-11 12:14
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy, Uczniowska 7
biuro@redmonster.pl
NIP: 6462632499