Jesteś tutaj
Dom > Nowości > „Po złamaniu ręki należy siedzieć w domu przez minimum 4 tygodnie i odpoczywać”

„Po złamaniu ręki należy siedzieć w domu przez minimum 4 tygodnie i odpoczywać”

„Po złamaniu ręki należy siedzieć w domu przez minimum 4 tygodnie i odpoczywać” – często, choć coraz rzadziej słyszane od specjalistów od urazów, zalecenie by „odpoczywać” i „nie przeciążać się ”
⚠️⚠️⚠️

Jak wszyscy wiemy, czas powrotu do pełnej sprawności po urazie/kontuzji/operacji jest różny i w ogromnym stopniu zależy od urazu czy zabiegu z którym mamy do czynienia.
Oprócz samego urazu czynnikami warunkującymi tempo powrotu do pełni zdrowia jest mądrą rehabilitacja, odpowiednie żywienie no i oczywiście pozytywne nastawienie psychiczne, które jest uważam mega niedoceniane

Na rehabilitacji się nie znam, na coachingu mentalnym również, więc opowiem Wam o tym elemencie, na którym znam się najlepiej….

więc …

Dziś coś niecoś o MĄDRYM żywieniu w rehabilitacji !!🍞🍒🍊🍉🍗🥞

Przytoczmy wyżej wymienione złamanie ręki (gdziekolwiek ono jest)

Jak MĄDRZE podejść żywieniowo do złamania ręki ⁉️

📍Punktem startowym będzie maksymalnie doborowa dieta, odpowiednia ilość kalorii, podaż białka, poszczególnych aminokwasów, kwasów tłuszczów i węglowodanów. Ktoś bardziej dociekły powie, że to zwykły ogólny bełkot i muszę się z tym zgodzić. Jednakże kwestia odpowiedniej ilości materiału energetycznego i budulcowego jest bardzo CZĘSTO pomijana w okresie powrotu do zdrowia, rehabilitacji.

📍Nieco praktyczniej – fenomenalnym rozwiązaniem przy złamaniu kości będzie NADUŻYWANIE wywarów z tłustych mięs i pociętych kości i chrząstek. Nadużywanie o ile nie ma jakichkolwiek przeciwwskazań, takich jak chociażby podwyższony poziom kwasu moczowego, wrodzona hipercholesterolemia, czy inne zaburzenia lipidowe⚠️

📍Wywary z kości z racji tego, że kości są bogatym źródłem elementów do budowy kości, co wydaje się logiczne będą dostarczać nam MEGA porcje materiału (wapnia, fosforu, siarki …) do odbudowy uszkodzonych tkanek. Ponadto w wywarze z chrząstek znajdzie się ogromna ilość kolagenu, elastyny, glikozaminoglikanów czy chondroityny również niezbędnych do prawidłowej REGENERACJI.

Wszystko to naturalne i dobrze przyswajalne.

I tutaj – o ironio.
Kupujemy suplementy diety, kolageny, flexy, glukozaminy i inne za krocie a zapominamy o pospolitym rosole ⁉️
I uwaga bo może zabrzmieć śmiesznie, a ja jestem ŚMIERTELNIE poważny.
⬇️⬇️⬇️

Uważam, że rola DOBREGO ROSOŁU w rehabilitacji różnego rodzaju urazów jest ZNACZĄCA ⚠️

 

Lećmy dalej…

Załóżmy, że mamy już rosołek zrobiony. Pyszny, wartościowy. Nic tylko jeść, ale …

ale musimy te wszystkie dobroci jeszcze strawić oraz wchłonąć! Do tego niezbędny będzie odpowiednio pracujący układ pokarmowy (żołądek, trzustka, jelita)

📍Zadbajmy o odpowiednią pracę żołądka poprzez nie używanie cukrów rafinowanych, nadmiaru pospolitych zbóż, które upośledzają jego prace. W zamian za to zainwestujmy w szklankę wody z cytryną czy łyżką octu jabłkowego na czczo.

📍Pamiętajmy, że odpowiednio pracujący żołądek to też nie wszystko.
Jeśli założymy, że wprowadziliśmy do naszego ‚brzucha’ wszystkie super odżywcze substancje należało by je jeszcze wchłonąć a nie spuścić w toalecie, no nie?
Tutaj niebagatelną rolę odgrywa nasz drugi mózg – jelita. Wypasione jelita, z ogromnymi kosmkami i mikrokosmkami jelitowymi odpowiadają za wchłanianie substancji odżywczych, lecz nie tylko. Dobrze pracujące jelita to również bariera zabezpieczająca nas przed wniknięciem patogenów do naszego układu krwionośnego.

📍Dbajmy o zdrowie naszych jelit.
➡️Nie jedzmy tyle cukru
➡️Nie pijmy tyle alkoholu
➡️Nie stresujmy się tyle do cholery!
➡️Ograniczmy gluten i dodatki do żywności
➡️Spożywajmy fermentowane, kiszone warzywa (buraczki, kapusty, ogórki ..)
➡️Suplementujmy doraźnie kwas masłowy, glutaminę, HMB

🔜Zastanówmy się nad badaniami mikroflory a w poważniejszych przypadkach nad wskaźnikami takimi jak kalprotektyna, zonulina czy M2PK, które mogą nam powiedzieć o pewnych nieprawidłowościach w pracy naszych flaczków.

Dużo by można w temacie rozmawiać, lecz resztę smaczków zostawię na kolejny raz😁😁
Tymczasem, kończę a Wy bądźcie zdrowi i szanujcie swoje zdrowie bo mamy je tylko jedno..

„Szlachetne zdrowie
Nikt się nie dowie
Ile kosztujesz
Aż się zepsujesz”

Ps.
10 g metylenosulfonometanu (MSM) + 2 g kwasu l-askorbinowego + 1 g lizyny też robi robotę. Kości się zrastają, ścięgna odbudowują, włosy rosną silne i mocne. Ehh ta siarka, taka niedobra a taka niezbędna!

A to wszystko już w kolejnym odcinku!

Siema

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry